Seyahat sektöründe “pazarlık” dönemi başlıyor
Koronavirüs 2020 yılında seyahat ve tatil planlarını kökten değiştirdi. Hatta birçok kişi güvenlik sebebiyle tüm seyahatlerini iptal etti. Otel ve turizm sektörünü derinden etkileyen bu gelişmeler yeni pazarlama modellerini de beraberinde getirdi. Bunlardan biri de pazarlık yapma alışkanlığının seyahat sektörüne entegrasyonu oldu.
Online seyahat platformu HotelForex’in geliştirdiği “Pazarlık Pazarlama Modeli (PPM)” sayesinde otelci ile seyahat eden müşteriler arasında online alışverişe imkan veren rezervasyon sitesi üzerinden, otelin ve müşterinin, herhangi bir aracı olmadan, doğrudan pazarlık yapmasına olanak tanınıyor.
“İçinde bulunduğumuz dönem dinamik bir turizm anlayışını gerekli kılıyor”
HotelForex CEO’su Melih Baş, HotelForex’in Türkiye’nin en prestijli start-up programından derece aldığını ve start-uplara geliştirme ve yatırım fırsatı programı sunan Endeavor ScaleUp programına kabul edilen sayılı seyahat sektörü girişimlerden biri olduklarını belirterek, “HotelForex olarak dünyanın önde gelen seyahat endüstrisi araştırma otoritesi Phocuswright’ın Startup Programı 2021’e tek Türk Şirketi olarak katıldık. Böylelikle HotelForex’in seyahat sektöründeki yeni 3 faz iş modellerini tanıtma fırsatı bulduk. Günümüzde birçok online seyahat sitesi, acente kültürüyle ve acentenin bakış açısıyla hazırlanıyor. Oysa artık turizmin yapısı değişti; kitle turizminden bireysel turizme oradan da şimdiki yeni dönem olan dinamik turizme geçildi. Tabii bu süreç, daha dinamik bir turizm anlayışını da gerekli kılıyor. HotelForex işte tam bu noktada, sektöre yeni bir soluk getiriyor ve önemli bir boşluğu dolduruyor. Otelcinin ve son kullanıcının beklentilerini ve bakış açılarını odak noktasına koyarak, otelin ve müşterinin, herhangi bir aracı olmadan, doğrudan pazarlık yapmasına olanak tanıyoruz” şeklinde konuştu.
Fiyatlar anlık olarak değişiyor
HotelForex’in müşteri ile oteli ortak paydada buluşturan bir otel borsası olduğunun da altını çizen Baş, “Seyahat acenteleri perspektifine dayalı geleneksel bir seyahat endüstrisi mevcut. HotelForex, PPM sabit fiyatlara karşı bir alternatiftir. Müşterinin, istediği otelle pazarlık yaparak uygun fiyata konaklaması sağlanırken, otelin de boş odalarını değerlendirmesine olanak tanıyoruz. Tıpkı bir borsa ekranındaki gibi otel fiyatları, talep ve arza göre anlık olarak değişiyor. Müşteri fiyatı kendi belirlerken, otelci de oda durumuna göre kendisine uygun olan indirimli fiyatı onaylıyor. Bu süreç, hem müşterinin hem de otelcinin kazandığı bir pazarlık modeli oluşturuyor. 3 farklı dilde hizmet veriyoruz. Konaklamayı hem ziyaretçiler hem de otel işletmecileri için kolaylaştırıyoruz. Açık artırım mantığında değil, otelin ve müşterinin, herhangi bir aracı olmadan, doğrudan pazarlık yapmasına ve bulduğunuz fiyattan değil, istediğiniz fiyattan almanıza olanak sağlıyoruz” dedi.