Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Ebeveynlerin yarısından fazlası siber zorbalığı öncelikli sorun olarak görüyor
Çeşitli dijital tehditlerin olduğu çağdaş dünyada ebeveynlik daha da zor hale geldi. Günümüzün en önemli sorunlarından olan siber zorbalık, stres, depresyon ve sosyal izolasyonu tetikleme gibi riskler taşıyor.
“Sorumlu Dijital Ebeveynlik” anketine göre, Türk ebeveynlerin yüzde 57’si siber zorbalığın çocuklarıyla ilgili endişeler söz konusu olduğunda en büyük endişe kaynağı olduğunu dile getiriyor. İnternetteki bu yaygın akım halihazırda çocuğun okuldaki performansı üzerinde olumsuz etki (yüzde 45), devam eden stres (yüzde 29), sosyal aktivitede azalma veya sosyal izolasyon (yüzde 28), depresyon (yüzde 26), özgüvende azalma (yüzde 26) veya uykusuzluk (yüzde 24) gibi sorunlara yol açabiliyor.
Türkiye’deki çocukların yüzde 20’si siber zorbalıkla karşılaşıyor, bu durumdan etkilenen birilerine şahit oluyor veya bizzat kendisi zorbalık yapıyor. Bu etkileyici oran, ebeveynleri bu duruma dur demek için düşünmeye itiyor. Ancak tüm ebeveynler bunun farkında değil. Türkiye’deki ebeveynlerin yüzde 31’i çocuklarıyla internet etiğini tartışmazken, dörtte biri internetteki güvenlik kurallarını konuşmuyor. Kaspersky uzmanları konula ilgili çocukların çevrimiçi yaşamına daha fazla dahil olmayı, onu gözlemlemeyi ve güvenilir bir güvenlik çözümü kullanmayı tavsiye ediyor.
PR Ajansı: F5 İletişim Yönetimi
KFC Türkiye’de kampanya da yeni strateji de!
KFC Türkiye, iştah kabartan yeni reklam filmiyle izleyenleri bir lezzet yolculuğuna çıkarmayı hedefliyor. Tek bir ısırığın, bambaşka bir dünyanın kapılarını açtığı yeni reklam filmi, Demet Akbağ’ın anlatımıyla ekranlara geliyor. Markanın yeni stratejisini de tüketiciyle buluşturan reklam filminin doğuş hikayesini ve KFC Türkiye’nin yeni pazarlama yaklaşımını, sıcağı sıcağına KFC Türkiye CMO’su Özkan Özyavuz ile konuştuk…
Özyavuz yeni kampanyanın oluşum sürecini şöyle anlatıyor; “Düzenli olarak yürüttüğümüz tüm tüketici araştırmalarımızda karşımıza çıkan en ayrıştırıcı özelliğimizin eşsiz lezzetimiz olduğunu gördük. Mutfağımızda, başta tavuklarımız olmak üzere tamamen taze ürünler kullanıyoruz. Misafirlerimiz her araştırmada çok ayrıştırıcı bir lezzetimiz olduğunun altını çiziyor. Biz de bugün, tazelik ve gizli tarifimiz kaynaklı bu gücümüzü odak noktamız haline getirerek, yeni iletişim kampanyamızda izleyicileri lezzet yolculuğuna çıkarmak istiyoruz. Yeni filmimizde, Murat’ın tek bir ısırık ile bambaşka bir dünyanın kapılarını ardına kadar açtığına tanık oluyoruz.”
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Modanın nabzı hızlanıyor: TikTok TikTok TikTok!
TikTok Moda Ayı, birçok marka ve içerik üreticisinin de katıldığı bir kampanyayla devam ediyor. TikTok, #podyumyürüyüşü etiketiyle başlattığı kampanyada kullanıcılarını moda dünyasına davet ediyor.
Yaratıcılık ve eğlence kadar modanın da için de önemli bir platform olan TikTok’ta, dijital defilelerin yeni adresi TikTok Moda Ayı’nın ikincisi düzenleniyor. Markalar, bugün başlayan etkinlikte 18 Mart’a kadar dünyanın dört bir yanında gerçekleştirdiği moda haftalarını platforma taşıyarak kullanıcılarına defile heyecanını yaşatmayı hedefliyor. TikTok, 26 Şubat’ta başlayacak #Podyumyürüyüşü etiketli kampanyada kullanıcılarına en beğendikleri tasarımcıların defilelerindeki makyaj ve stil görünümlerini paylaşmaya davet ederek yaratıcılıklarını sergilemelerine destek oluyor.
Dünyaca ünlü moda markaları, TikTok aracılığıyla yaratıcı ve neşeli yüzlerini platformda sergileyerek TikTok topluluğuyla bağ kuruyor. Dünyanın dört bir yanındaki tasarımcılar ve içerik üreticileri de stil ve trend fikirlerini TikTok’ta paylaşarak topluluğa ilham vermeye devam ediyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Clubhouse davetiyeleri Ekşi sözlüğe düştü
Android tabanlı cihazlarda kullanılamayan ve iOS cihazlarda da sadece davetiyeyle giriş yapılabilen Clubhouse, hızla fenomene dönüştü. Öyle ki merak edip davetiye arayan birçok insan var. Bu durum Ekşi Sözlük’teki Clubhouse başlığında bir yardımlaşma hareketine dönüştü. Davetiye arayanlar ve davetiyesi olanlar bu başlıkta buluştu…
Clubhouse’un davetiyesiz girişi engellemesi kitlelerdeki merak duygusunu tetiklemeye devam ediyor. Davetiyesi arayanlarla davetiyesi olanlar Ekşi Sözlük Clubhouse başlığında buluştu ve konu kısa sürede tt oldu.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Social Media Awards Turkey 2021’de Erken Başvuru Dönemi İçin Son Gün 28 Şubat!
Birbirinden iddialı projelerin 24 farklı kategoride kıyasıya rekabet ettiği Social Media Awards Turkey erken başvuru döneminin sona ermesine sayılı günler kaldı! Dijitalde gerçekleştirilen en iyi işlerin ve sosyal medyanın en başarılı markalarının ödüllendirileceği yarışmanın erken başvuru süresi 28 Şubat saat 23.59’da sona eriyor. Yarışmaya son katılım tarihi ise 31 Mart 2021.
Social Media Awards Turkey için başvurular 1 Şubat’ta başladı. Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya yarışmasında yılın en iyi marka, ajans ve projeleri ödüllendirilecek. 1 Nisan 2020 – 25 Mart 2021 tarihleri arasında ilk kez yayınlanan sosyal medya çalışmaları, dijital projeler ve markaların sosyal medya performanslarının yer alacağı yarışmada reklam verenlerin ve ajansların başarısı hem objektif sosyal medya verileriyle hem de jüri değerlendirmesiyle ödüllendirilecek.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Kitapyurdu’na siber saldırı: “Zenginden alıp fakire veriyorum!”
Kitapyurdu.com kullanıcıları güne hacker şokuyla başladı. Binlerce kullanıcının hesap bilgileri çalındığı iddia edildi. Kitapyurdu hesapları hacklenen kullanıcıların mail adresleri, şifreleri, hesap bilgileri çalınarak kayıtlı kredi kartlarından harcamalar yapıldığı öne sürüldü. Kitapyurdu’dan henüz bir açıklama yapılmazken, 10 bine yakın hesabı çalan hacker’ın sözleri ise şaşkınlık yarattı: “Zenginden alıp fakire dağıtıyorum.”
Ekşisözlük’te hesabı hacklenen kullanıcılardan biri olayı şöyle anlattı: “Gece vakti elimde telefonum boş boş takılırken bir posta bildirimi geldi ve kitapyurdu hesabımdan puanlarımın harcanması yoluyla alışveriş yapıldığını (bilenler bilir kitapyurdu’nun puan sistemi var, bu sistemi kullanarak bedava kitap veya eşya satın alabiliyorsunuz) fark ettim. daha sonra alışverişi yapan kişi kendi adresini ve telefon numarasını kargo adresi olarak girdiğini fark edip hemen iletişime geçtim. 18 yaşında bir çocuktu, kısaca hesabıma bir telegram grubunda rastladığını söyledi. ben de hemen grubu bulup adminiyle iletişime geçtim ve bu yaptığının yanlış olduğunu ve paylaşımın durdurulmasını talep ettim fakat kabul etmeyip şöyle bir mesaj yazdı” diyerek gelen şu mesajı paylaştı: “Zenginden alıp fakire dağıtıyorum.”
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Lenovo’dan dünyanın ilk katlanabilir bilgisayarı: ThinkPad X1 Fold
Lenovo, dünyanın ilk katlanabilir bilgisayarı ThinkPad X1 Fold’u yakın zamanda piyasaya sundu. Hem dizüstü bilgisayar olarak hem de tablet olarak kullanılabilen melez ürün, son dönemin en büyük inovasyonlarından biri olarak dikkat çekiyor.
Lenovo’nun yakın zaman önce Türkiye’de tanıttığı ve ön satışlarına başladığı dünyanın ilk katlanabilir bilgisayarı ThinkPad X1 Fold, parlak ve kolayca katlanan OLED teknolojisine ve 13,3 inç 2K ekrana sahip.
Gücünü, Intel Hybrid teknolojisine sahip 5 çekirdekli Intel Core i5 işlemciden alan ürün, 8 GB LPDDR4x-4266 RAM özelliğiyle karşımıza çıkıyor. Ürün aynı zamanda 1 TB’a kadar M.2 PCIe SSD depolama alanı sunuyor ve “Lenovo Mode Switcher” özelliğiyle 4 farklı kullanım şekli sunuyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.