Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Burger King’in yeni görsel kimliği McDonald’s’ı gölgede bıraktı!
Ad Age ve araştırma şirketi Harris, ambalajlarının görsel kimliğini yenileyen hamburger zincirleri Burger King ve McDonald’s’ın yeni imajlarını ABD’deki tüketicilere sordu. McDonald’s’ın açık ara pazar lideri olduğu ABD’de ortaya çıkan sonuçlar bir hayli ilginç. Zira sonuçlara göre tüketiciler her ne kadar McDonald’s yemeyi tercih etse de Burger King’in yeni görsel kimliğini daha iştah açıcı buluyor.
Ad Age ve Harris tarafından 19-22 Şubat tarihleri arasında 1059 ABD’li yetişkinin katılımıyla yapılan ankette ambalajlarının görsel kimliğini yenileyen hamburger zincirlerinin hangisinin daha dikkat çekici ve iştah açıcı olduğu soruldu. Sonuçlar McDonald’s’ın lider Amerika pazarında Burger King’in yeni görünümünün gölgesinde kaldığına işaret ediyor. Katılımcıların yüzde 54’ü Burger King’in ambalajını tercih ettiğini söylerken, yüzde 46’sı McDonald’s’ı seçti. Yüzde 56’lık bir kesim, Burger King’in yeni ambalaj tasarımlarının yemekleri daha iştah açıcı gösterdiğini söylerken, yüzde 44 McDonald’s’ı seçti.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
YouTube denetim alanını genişletiyor
YouTube yeni ebeveyn denetimlerini duyurdu. YoTube Kids’in sınırlarını aşmış olan kullanıcıları kapsayan yeni denetlenen hesaplar özelliği için yakın zamanda herkese açık bir beta yayınlanacak. Ebeveynler, Google hesapları üzerinden; “Keşfedin”, “Daha Fazlasını Keşfedin” ve “Family Link” olmak üzere üç farklı denetim opsiyonundan birini seçebilecek. “Keşfedin”de genellikle 9 yaş ve üzeri çocuklar için uygun olan videoların kilidi açılıyor. “Daha Fazlasını Keşfedin” seçeneğini gençlere hitap ediyor ve erişim sınırlamaları azalıyor. “Family Link” ise daha özel sınırlandırmalara olanak sağlayan bir seçenek olarak dikkat çekiyor. Bu özellik farklı yaştaki gençlerin farklı şekilde denetlenebilir olmasını sağlayacak.
Facebook, Avustralya’da pes etti!
Avustralya hükümetiyle Facebook arasındaki çekişme nihayet bitiyor. Bir süre önce Avustralya’daki kullanıcıların haber paylaşımını engelleyen Facebook’a hükümetin yanıtı reklam kampanyalarını durdurmak oldu. Dijital reklamcılığa yaklaşık 42 milyon dolar ayıran ve bunun dörtte birini Facebook için kullanan hükümetin reklam durdurma kararı Facebook’un pes etmesine sebep oldu. Avustralya, Facebook’un kullanıcıların haber paylaşım yasağını kaldırmaya hazırlandığını duyurdu.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Teknosa’dan şiddet gören kadınlara teknoloji desteği
Teknosa, Sabancı Vakfı ve Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu iş birliğiyle şiddet gören ve sesini duyurabileceği teknolojiye erişimi kısıtlı olan kadınları ihtiyaç duydukları akıllı telefonla buluşturmak üzere yeni bir dayanışma hareketi başlatılıyor. “Kadın için Teknoloji, Hepimiz için Dayanışma” mottosuyla yola çıkılan proje kapsamında, bağışçılar, kullanmadıkları akıllı telefonlarını Teknosa mağazalarından ya da Teknosa Çağrı Merkezi’ni (0 850 222 55 99) arayarak evlerinden teslim edebilecek. Teknosa’nın iş ortakları tarafından bakımları yapılarak çalışır hale getirilecek akıllı telefonlar, Sabancı Vakfı desteği ve TKDF aracılığıyla şiddet mağduru kadınlara ulaştırılacak.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: BN İletişim
Reklam güven endeksini yükseltmek için özdenetim şart!
1994’ten beri reklamların hedefine daha etik ve dürüst bir şekilde ulaşabilmesi için çalışarak reklamın saygınlığını arttırmada önemli bir rol üstlenen Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor. Bugüne kadar 4 binden fazla reklamı değerlendiren RÖK, reklamların hem yasalara hem de RÖK tarafından ICC reklam esaslarının ulusal mevzuata uyarlanmış versiyonu olan Reklam Özdenetim Esasları’na uygunluğu konusunda değerlendirmelerde bulunuyor. Ayrıca, “Yayın Öncesi Danışmanlık” hizmeti de veriyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.