Facebook, Apple’la mücadelesini reklam filmine taşıdı!
Facebook gibi birçok sosyal medya platformunun kullanıcılara özel reklam sunduğunu uzun zamandır biliyoruz. Coğrafi, demografik koşullara ve kullanıcıların ilgi alanlarına göre farklı reklamlar sunan Facebook, geçtiğimiz aylarda Apple’ın yeni gizlilik politikalarını eleştirmeye başlamış, Apple’a küçük işletmelere zarar verdiği gerekçesiyle suçlamalarda bulunmuştu.
Ne olmuştu?
Apple’ın gizlilik sözleşmesinden önce kullanıcılar gizlilik sözleşmelerini kabul ettiği anda uygulamalar direkt olarak veri toplamaya başlayabiliyordu. Apple, bu sözleşmenin yeterli olmadığını düşündü ve iOS 14.3 güncellemesi ile birlikte kullanıcıların uygulama bazında verilerini kontrol edebilmesine olanak sağladı.
Facebook ise bu tür bir politikanın uygulamalarda yer verilen küçük işletme reklamlarını doğrudan etkilediğini, küçük işletmelerin bu durumdan zarar göreceğini dile getirmişti.
Şirketin yeni yayınladığı reklam filmi de doğrudan bu zararı konu alıyor ancak Facebook’un kamuoyunu ikna edip edemeyeceğini zaman gösterecek.