Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Peugeot Global konkurunu kazandıran fikir Türkiye’den çıktı
Peugeot’nun yeni dönem global reklam ajansını seçmek için 2020 yılında açtığı konkura dünyanın en büyük reklam ve iletişim holdinglerinden Omnicom Group, her ülkeden seçtiği farklı Omnicom ajanslarından sadece Peugeot için oluşturduğu OPEn (Omnicom for Peugeot Engine) yapısı ile katıldı ve markanın yeni dönem global ajans network’ü oldu.
Global konkur sunumu için ise Fransa, Türkiye, Arjantin ve Hollanda’daki 4 ajans birlikte çalışarak katıldı ve kazandı. OPEn’ın Türkiye yapılanması için ise Türkiye’den ÇÖZÜM seçildi. Sürecin her aşaması online yönetildi. Ortak strateji doğrultusunda her ülke farklı yaratıcı çalışmalar üretti. Bu yaklaşımlar Peugeot Fransa yönetimine sunuldu. 9 ay süren konkur sürecinde, tüm ülkelerdeki takımlar, kendi çalışmalarını hazırladı, ÇÖZÜM’ün hazırladığı kreatif çalışmalar önce finale kaldı, ardından da konkuru kazanan ve hayata geçen fikir oldu.
Konkuru kazandıran kampanyanın film çekimleri ise Lizbon’da geçtiğimiz aylarda tamamlandı. “Lions Of Our Time” kampanyası Peugeot markasının logo değişimini takiben bu hafta itibariyle dünya çapında farklı ülkelerde yayına girdi.
Social Media Awards Turkey 2021 Jürisi açıklandı!
Social Media Awards Turkey’de bu yıl projeleri değerlendirecek jüri üyeleri belli oldu. Jüri başkanlığını Lize Karaboğa‘nın üstlendiği yarışmanın jürisinde; sosyal medya kanallarının temsilcilerinden, dernek başkanlarına, markaların üst düzey yöneticilerinden medya satın alma, reklam ve PR ajanslarına kadar sektörün tüm alanlarından 60’a yakın uzman isim yer alıyor. Jürideki isimleri görmek için TIKLAYIN.
Pandemide yeme içme alışkanlıklarımız nasıl değişti?
Kendi alanında bir ilki gerçekleştirerek ortak yayın yapma kararı alan Marketing Türkiye ve Karnaval’ın Clubhouse sohbetleri devam ediyor! Geçtiğimiz haftalarda “İyi Yaşam Markaları”, “Reklam yaratıcılığı da karantinada mı?”, “Beyaz Yakalının İşverene Bir Çift Sözü Var!” ve “Sesini Yükselt: Ses mecrasında pazarlama trendleri ve fırsatlar” başlıklarının konuşulduğu yayınlarda bu haftanın gündemi “Pandemide yeme içme alışkanlıklarımız nasıl değişti?” olacak…
Clubhouse’da gerçekleştirilecek bu beşinci yayında Yemeksepeti CMO’su Barış Sönmez, Vestel Pazarlama İletişimi & Perakende Pazarlama Grup Müdürü Feza Turunçoğlu, Refika’nın Mutfağı’nın Kurucusu, Yazar ve TV Programcısı Refika Birgül ve Bunge Gıda Kıdemli Pazarlama Müdürü Pınar Nokay ile pandemide değişen yeme içme alışkanlıkları ve mutfak kültüründeki değişim konuşulacak.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Sosyal medyayı en iyi hangi markalar kullanıyor?
Markalar pandemi sürecinde tüketiciyle iletişime geçmek için sosyal medyanın gücünü ellerinden gelen en iyi şekilde kullanıyor. İletişim stratejileri, dijital kampanyalar, medya satın alma faaliyetleri derken yapılanların listesi epey uzun. Peki, bu uzun listeyi değerlendirdiğimizde, hangi markalar tüketiciyle kurdukları iletişimde daha başarılı? Sorunun cevabı her ay düzenli olarak markaların sosyal medya performanslarını tamamen istatiksel verilere göre tarafsız olarak değerlendiren SocialBrands’ten geliyor…
Zirvedeki markalar sırasıyla şöyle: Netflix, English Home ve Baykar Savunma… Platformunda yer alan dizi ve filmlere yönelik yaratıcı ve eğlenceli içerikleriyle sosyal medya kullanıcılarının beğenisini toplayan Netflix, bu ay da SocialBrands listesinin zirvesinde yer alan marka oldu. Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği başarılı performansla öne çıkan Netflix, 1-28 Şubat dönemi boyunca tüm kanallarda toplam 2 milyon 406 bin etkileşim elde etti. SocialBrands Top100 listenin ikinci sırasında yer alan English Home ürünlerine yönelik tanıtım paylaşımlarıyla ve takipçilerine özel düzenlediği çekiliş kampanyalarıyla öne çıkarken, başarılı sosyal medya performansıyla listenin üçüncü sırada yer alan marka ise Baykar Savunma oldu.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: Tick Tock Boom
Kasiyer yok, sıra yok! Dünyanın en büyük otonom mağazası Şanghay’da açıldı…
Yazılım şirketi AiFi, Çin’in en büyük kentlerinden Şanghay’da dünyanın en büyük “kasasız” mağazasını açtı. Mağazada müşterilerin aldığı ürünler, kameralar tarafından otomatik olarak tanımlanıyor ve akıllı sepet oluşturuyor. Ardından ürünlerin bedeli müşterinin hiçbir şey yapmasına gerek kalmadan tanımladığı hesabın bakiyesinden düşülüyor. Uzmanlar, bir kasiyerle temasa geçmenin önüne geçtiği ve uzun kasa kuyruklarını ortadan kaldırdığı için Covid-19 pandemisi döneminde otonom mağazacılığa olan ilginin büyüdüğünü söyledi.
Otonom perakende yazılım sağlayıcısı AiFi, Çin’in Şangay kentinde dünyanın en büyük “kasasız” mağazasını açtı. Yaklaşık 370 metre karelik mağaza, müşterileri kasaya gitmeden mağazadan çıkabilmesi için 200 adet akıllı kamera kullanıyor. Tüketicilere büyük kolaylık ve zaman tasarrufu sağlayan mağazalarda tüketicilerin yalnızca girişteki cihazlara telefonlarındaki uygulamayı göstermesi yeterli oluyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Siber suçluların en popüler yemi: “The Mandalorian”
Tüketicinin ilgi gösterdiği konular siber saldırganların trendlerini şekillendiriyor. Popüler yapımlar da buna dahil… Siber güvenlik şirketi Kaspersky, en popüler dizi/film yapımlarını izlemeye alarak kimlik bilgilerini çalmak için tasarlanmış web sitelerini analiz etti. Buna göre, özellikle “The Mandalorian”, “The Queen’s Gambit” ve “Ozark”ın siber saldırganlar için bir cazibe öğesi haline geldiği görülüyor. Kaspersky, bu kimlik avı tuzağından nasıl korunabileceğinizi açıklıyor.
2021 ödül sezonunun ilk büyük TV etkinliği geçtiğimiz Pazar günü 78. Altın Küre ödül töreniyle gerçekleşti. Ancak TV programları, diziler ve filmler yalnızca izleyicileri eğlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda siber suçluların tehditleri, kimlik avı sayfalarını ve spam mesajlarını yayması için birer cazibe öğesi olarak öne çıkıyor. Sonuç olarak böylesine önemli bir ödül organizasyonunun öncesi, sinema ve TV meraklılarının yanı sıra sahtekarların ve dolandırıcıların da ilgi kaynağı haline geldi. Kaspersky uzmanları, siber suçluların izleyicilerin merakından ne şekilde para kazanmaya çalıştıklarını daha net ortaya koymak için aday gösterilen filmlerin adını kullanan kötü amaçlı dosyaları ve kullanıcıların kimlik bilgilerini çalmak için tasarlanmış web sitelerini analiz etti.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: F5 İletişim Yönetimi