Enes Yeşildaş “Her ay başarı hikayemizi güncelliyoruz”
Belirsizliklerle süren ve sürmeye devam edeceği tahmin edilen bu dönem markaları oldukça yıprattı. Güvenli bir liman arayan markalar artık, çözüm ortaklarından daha kapsamlı hizmetler bekliyor. Bu noktada yeni nesil ajansların yetenekleri ön plana çıkıyor. Basit ama etkili, en önemlisi de kapsamlı çözümleriyle birçok markanın yol arkadaşı olan Digital House, çalışma modeli, insan kaynağına verdiği önem, derin içgörüleri ve teknolojiye olan yakınlığıyla Head of Digital Enes Yeşildaş’ın da dediği gibi her ay başarı hikayesini güncelliyor. Enes Yeşildaş ile hem mevcut döneme dair içgörülerini hem de başarı hikayelerini konuştuk.
Pandemiyle birlikte dijital pazarlama altın çağını yaşıyor. Bunu yakından gözlemleyen biri olarak yorumlarınız neler? Bu dönüşümün sizin çalışmalarınıza etkisi ne oldu?
Açıkçası dijital pazarlama her yıl büyüme ivmesini artırmaktaydı. Pandemi süreciyle birlikte bu süreç çok daha fazla hızlanarak tahminlerin üstünde beklentilere ulaşarak altın çağını yaşamış oldu. Hem bireysel olarak hem de sektörel olarak uzun yıllardır hedeflediğimiz büyüme beklentilerinin elbette pandeminin getirmiş olduğu zorunluluklarla birlikte bu noktalara gelmiş olması hem 2020 yılı için hem de önümüzdeki yıllar için çok ciddi kazanımları beraberinde getirdi ve getirecek.
Bu süreçte evden çalışma sürecinin zaman ve işe yoğunlaşma adaptasyonu açısından çok büyük bir kazanım olduğunu düşünüyorum. Öte yandan bu ve buna benzer çalışma modellerinin, tüm sektörler açısından pandemi sonrasında da devam edilebilirliğinin konuşulması ve hatta şimdiden buna yönelik kararlar alınıyor olması; sürdürülebilirlik, enerji tasarrufu, zaman yönetimi, sosyal hayat ve farklı şehirlerden yetenekli insanlarla çalışma gibi konularda çok ciddi etkileri olacaktır.
Bu süreçte biz de ajans olarak hem global hem lokal tüm iş ortaklarımız ile mevcutta yürüttüğümüz iş akışlarında olağanüstü verimlilikler yakalarken, hem insan kaynağı olarak yeni yetenekleri bünyemize katmak hem de yeni müşteri kazanımında gerçekten harika bir yılı geride bıraktık.
Sunduğunuz hizmetler neler ve bu hizmetlerde çözüm ortaklarınız kimler?
Özellikle yoğunlaştığımız hizmetlerimiz Performans Pazarlama Reklamları, Veri Analizi ve Dönüşüm Optimizasyonu, SEO çalışmaları ve Marketplace varlıklarını yönetme konusunda üst düzey hizmetler vermekteyiz. Bu anlamda şirket olarak birkaç yıldır teknoloji anlamında yatırımlar yaparken, tüm bu disiplinlere özel departmanlar kurduk ve ciddi anlamda insan kaynağı yatırımları yaptık.
Bu anlamda ajansın multi disipliner bir yapıda 2021 yılına girdiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Tabi bu hizmetler, dijitalin doğası gereği birçok farklı alana da temas ediyor. Özellikle bu anlamda çok önemli çözüm ortaklarıyla birlikte çalışıyoruz. Global reklam platformlarından Google ve Facebook ile partnerliklerimizin kapsam ve hacimlerini genişletirken, CDP, Data & Analiz ve alt yapı sağlayıcıları gibi konularda uzman birçok önemli partnerlerle de çalışmaya başladık.
Araştırmalar son dönemde reklam harcamalarının büyük bir kısmının Google, Instagram ve YouTube’a yönlendirildiğini gösteriyor. Siz bu noktada müşterilerinizi nasıl yönlendiriyorsunuz?
Bu konuda bizim yaklaşımımız elbette çok net; performans, performans, performans. Portföyümüzdeki neredeyse tüm markalarımız 2020 yılında dijital gelirde büyüme, karlılık ve tüm bunların sürdürülebilir olmasıyla ilgili bize hedefler verdi ve vermeye devam ediyor. Bu noktada sektörel ayrım yapmadan herkesin aynı yaklaşımda olduğunu rahatlıkla gözlemleyebiliyoruz. Bahsettiğiniz platformlar tam da bu hedeflere ulaşmada markalara en hızlı çözümleri sunmasıyla ön plana çıkıyor. Özellikle 2020 yılında performans temelli bu reklam platformlarıyla birçok reklam verenimizde satış ve ciro rekorları kırdık. Neredeyse her ay başarı hikayelerimizi güncellediğimizi söyleyebilirim.
Dijital reklam dünyası hızla değişirken veri toplama noktasında da bazı değişiklikler oldu. Artık çerezsiz bir dünyadan söz ediliyor… Siz veri toplama noktasında hangi yöntemleri kullanıyorsunuz?
Öncelikle çerezlerle ilgili yapılacak olan güncellemeyle ilgili bir kavram karışıklığı yaşandığını düşünüyorum. Google’ın duyurusu yalnızca third-party çerezlerini etkiliyor. Bundan dolayı first-party çerezleri aktif olmaya devam edecek. Yani bu çerezleri toplamaya yönelik yapılacak tüm çalışmalar hala kritik derecedeki önemini koruyor. Bu anlamda biz de tüm iş ortaklarımıza bilgilendirmeler yapıyor, first party datalarına çok daha fazla odaklanmalarını, bu veriyi büyütmelerini tavsiye ediyor ve kampanya kurgularımızda bu konuya yönelik çalışmalar yürütüyoruz.
Yarattığımız tüm bu katma değerli verileri daha sonra etkin şekilde kullanmaları için, iş ortaklarımızı CDP, CDMP gibi teknolojiler konusunda servis veren çözüm ortaklarımızla buluşturuyoruz. Ayrıca third-party cookielere alternatif olarak üretilmeye çalışılan teknolojilerle ilgili yaşanan tüm gelişmeleri takip ediyor ve müşterilerimizle bu gelişmeleri düzenli olarak paylaşıyoruz.
Tüm bu çalışmaları nasıl bir ekip hayata geçiriyor? Pandemiyle birlikte çalışma düzeninde ne tür değişiklikler oldu?
Ekip yapılanmamız en önem verdiğimiz konumuz… Ajans olarak en büyük yatırımlarımızı önce insan bakış açısıyla yapıyoruz. Çünkü biz servis veren tarafız ve servislerimizin en iyi şekilde, iş ortaklarımıza aktarılmasında çalışma arkadaşlarımız en büyük rolü üstleniyorlar.
Yapılanmamızda disiplinlerin birbirinden ayrıldığı ancak birbiriyle çok yakın çalıştığı bir kurguya sahibiz. Örneklemek gerekirse Veri Analizi & Dönüşüm Optimizasyonu konularını tamamen ayrı bir ekip ele alırken, buradan çıkan iş çıktılarını Performans Pazarlama Ekipleriyle paylaşıyor ve üzerinden yoğun mesailer harcadıktan sonra müşterilerimizle paylaşıyoruz. Bu yapı çalışma arkadaşlarımızın hem dikeydeki disiplinlerde derinleşmelerini hem de diğer disiplenler arası etkileşimle birlikte multidisipliner olmalarını sağlıyor.
Yine çok önem verdiğimiz ve meyvelerini topladığımız bir “Talent Programımız” var. Buradan çok güzel kazanımlar elde etmiş durumdayız. Halihazırda sistemimizde bu programdan kadroda olan ve programı devam eden 6 arkadaşımız var. Bu sistemin sektörümüzün en temel sorunlarından biri olan insan kaynağı için sürdürülebilir olduğuna inanıyoruz.
Son olarak tüm bu operasyonu 35 kişilik bir ekiple birlikte yürütüyoruz ve buradan açık çağrıda da bulunmak istiyoruz. Tüm yeni zihinlere kapımız her zaman açık.
Pandemi döneminde ilk vakanın açıkladığı dönemden itibaren tamamıyla evden çalışma düzenine geçtiğimiz söyleyebilirim. Yaklaşık olarak bir senedir tüm operasyonumuzu evden çalışarak devam ettiriyoruz ve pandemiden sonra da hibrid bir çalışma modeli ile devam etmeyi düşünüyoruz. Bu çalışma modelinin çok daha verimli, sürdürülebilir, enerji tasarrufu yüksek, zaman yönetimi açısından avantajlı olduğunu ve olacağını düşünüyoruz.
Önümüzdeki dönemin dijital pazarlama trendlerine dair iç görüleriniz neler?
Önümüzdeki dönemin en önemli konusunun third-party cookie’siz dünyaya hazırlanmak olduğunu söyleyebiliriz. Bu anlamda maalesef diğer her regülasyonda olduğu gibi son ana kadar beklemeden aksiyonların alınması gerektiğini düşünüyorum. Ölçümleme methodlarımızı geliştirme, otomasyonu artırma ve bunlarla ilgili çözüm ortaklarıyla çalışma gibi konularda önce davranan markaların çok daha avantajlı bir geleceğe sahip olacağını düşünüyorum. Öte yandan e-ticaretin altın çağının çok uzun zaman daha devam edeceğini rahatlıkla söyleyebilirim. Bu anlamda markaların kendi e-ticaret sitelerinden ürettikleri ciroların artışına ve çok daha önemlisi first-party verilerinin büyümesine odaklanmaları gerektiğini düşünüyorum ve şiddetle tavsiye ediyorum.