Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Twitter ve Facebook’tan kovulan Trump, kendi sosyal medya platformunu kuruyor!
ABD Eski Başkanı Donald Trupm, seçmenleri kışkırtmak ve ABD Temsilciler meclisini basmaya teşvik etmekle suçlanması sonucu Facebook ve Twitter hesaplarından olmuştu. Sosyal medya devlerinin bu hareketi Trump’ın kendi sosyal medya ağını kuracağını açıklamasıyla sonuçlanmıştı.
Dün, Fox News’e açıklamalarda bulunan Trump yönetiminin kıdemli danışmanı Jason Miller, bahsedilen sosyal medya platformunun 2-3 ay gibi kısa bir sürede yayınlanacağını belirterek ekledi, “Trump kendi platformuyla sosyal medyaya geri dönecek.”
Pazarlamanın kadın liderleri
Her elini attığı işe ince zevki, duygusal zekâsı ve zarafetini katan kadınlar pazarlama sektöründe de fark yaratıyor. Toplumsal mitlerin tetiklediği “cam tavan sendromu”na rağmen yükselmiş, özellikle bu zorlu geçen yılın hakkını fazlasıyla vermiş olan “Pazarlamanın Kadın Lideri” iş dünyasındaki kadınlara da ilham veriyor. Gelin başarısıyla fark yaratan lider kadınların kariyer ve dayanışma hikayelerini kendilerinden dinleyelim.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Mutfaklarda zeytinyağı alarmı!
Zeytin üzerinde yaşadığımız toprakların büyük mucizelerinden biri… Onun özünden üretilen zeytinyağı ise yemeklerin, salataların baş tacı. Tüketici nezdinde “sağlıklı yağ” olarak yer edinen zeytinyağına olan ilgi, gerek sektördeki inovatif çalışmalarla gerekse pandemi döneminin bir doğal sonucu olarak sağlıklı yaşamın hayatlarımızda daha önemli bir noktada konumlanmasıyla daha da arttı. Peki tüketicilerin zeytinyağı satın alma tercihindeki temel kriterleri neler? En çok hangi türünü seviyoruz? Sektörde hangi markalar öne çıkıyor? Kozmetik sektöründe zeytinyağından üretilen ürünlerin tüketicide nasıl bir karşılığı var? Tüm bu soruların yanıtları Marketing Türkiye için Aksoy Araştrma’nın gerçekleştirdiği kapsamlı “Zeytinyağı” araştırmasından geliyor.
Araştırmada öne çıkan veriler şöyle;
- Araştırma sonuçları tüketicilerin gözdesinin son üç yıldır değişmediğini ve “Sızma” zeytinyağının yüzde 63,4 ile en sevilen tür olduğunu gösteriyor.
- Söz konusu zeytinyağı olduğunda tüketicinin yüzde 55’ini doğallık (31,5) ve fiyat (24,0) ile kazanmak mümkün.
- “Ne sıklıkla zeytinyağı alıyorsunuz?” sorusuna katılımcılar yüzde 32,4 ile “üç ayda birden daha seyrek”, yüzde 31,1 ile “ayda bir kez”, yüzde 20,8 ile “üç ayda bir kez”, yüzde 10,5 ile “iki ayda bir kez” yanıtlarını veriyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Pandemi “harçlık pazarını” nasıl değiştirdi?
Önceliklerimizin ve ihtiyaçlarımızın değiştiği pandemi döneminde, çocukların harcama alışkanlıkları da değişti. manibux tarafından, 2020 yılı pandemi dönemi harcama alışkanlıklarını gösteren “manibux 2020 Harçlık Raporu” işte bu değişimi rakamlarla ortaya koyuyor.
Türkiye genelinde 50 bin aile ve 90 bin çocuk ile oluşturulan “manibux 2020 Harçlık Raporu”na göre kızlar, erkeklerden daha fazla harçlık almaya devam ediyor. Ancak 2020’nin en önemli farklılığı pandemi döneminde değişen harcama alışkanlıkları oldu. Zaman zaman yüzde 80’lere ulaşan online harcamalar, bu dönem klasik harçlık verme yöntemlerinin yetersiz kaldığını ve yerini dijital harçlığa bıraktığını gözler önüne seriyor. Kız çocuklar kıyafet ve aksesuar alırken, erkek çocuklar oyun ve eğlenceyi tercih etti.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Influencer Marketing’de ezber bozuluyor
SEM’in ‘İnfluencer Marketing’in Geleceği’ başlıklı araştırması yayınladı. Çalışmaya göre 10 milyar dolar büyüklüğe erişen influencer marketing 2021’de yüzde 50 büyüme ile 15 milyar dolara ulaşacak. Ayrıca markalar influencer marketing yaparken doğrudan hedef kitleye seslenen mikro influencer’ları tercih etme eğiliminde.
Influencer Marketing sektörü, Covid-19 ile beraber dünyanın eve kapanması sürecinde sosyal medyaya olan ilgilinin yüzde 70 oranında artması ve kişilerin dünya genelinde ortalama 6 saatini internette geçirmesiyle beraber hızlı bir yükseliş kaydetti. Verilere göre; influencer marketing sektörü dünya genelinde son 5 yılda 6 kat büyüdü ve 10 milyar dolarlık hacme ulaştı. Arama Motoru Pazarlama Ajansı SEM’in hazırladığı ‘İnfluencer Marketing’in Geleceği’ çalışması, sektöre ilişkin son gelişmeleri detaylı şekilde ortaya koydu. Araştırmaya göre online hayatın hızlanarak devam ettiği 2021 yılında da infulencer marketing yükselişini sürdürerek, yüzde 50 büyüme kaydedecek ve 15 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak. Çalışmaya göre dünyadaki influencer marketing alanında çalışan fenomen sayısı 38 milyona ulaştı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.