Geçtiğimiz ayın en çok konuşulan global kampanyaları
Failler bulundu!
Plastikler günlük yaşamımızın bir parçası ancak çevreye ve canlılara ne kadar zarar verdiği konusunda toplumdaki bilinç düzeyi henüz istenen noktada değil. Geri dönüşümlü ambalajlar üreten Bariq adına reklam ajansı Digitology Mısır tarafından hazırlanan ilan çalışması, plastik atıkların etkisi konusunda farkındalık yaratmayı amaçlıyor. Kamu yararına oluşturulan kampanya, plastik atıkların hayvanların, deniz canlılarının, ağaçların ve hatta insanların ölümüne neden olduğunu yarattığı temsili “cinayet mahalli” ile anlatıyor. Plastiğin hem canlılar hem de insanın kendisi için oluşturduğu tehlikenin vurgulandığı kampanyada “Geri dönüştürün, Canlandırın” çağrısı yapılıyor.
Dove “güzellik” algısını hackledi!
Yapılan bir araştırmaya göre dünya üzerindeki kadınların yüzde 70’i reklamların kendilerini yansıtmadığına inanıyor. Bu noktadan referansla, reklam endüstrisinin dayattığı güzellik algısını yıkmak ve sektörü içeriden hacklemek isteyen Dove, 2019’dan bu yana farklı etnik kökenlerden ve reklam sektörünün çizdiği kalıpların dışında kalan 10.000 kadının fotoğraflarıyla bir arşiv oluşturdu. Daha sonra markaları bu modellerle iş birliğine çağıran Dove “It’s on Us” adını verdikleri proje ile “gerçek güzelliği” Magnum, Krispy Kreme, Cif ve Nedbank’la buluşturdu. Sınırlarını daha da genişletmek ve sektörde kalıcı bir değişiklik yaratmak isteyen Dove “It’s on Us”ı LOLA MullenLowe iş birliğiyle bir kampanya filmi hazırlayarak dijital platformlarda servis etti…
Teşekkürler Covid!
Havas Şili tarafından Fundación HONRA için kamu yararına tasarlanan bu basılı reklam çalışması, kadınların toplu taşıma araçlarında sözlü ve fiziksel tacize uğramalarını konu alıyor. Covid-19 ile birlikte sosyal mesafe kavramının gündeme gelmesiyle kadınların artık toplu taşımalarda rahatça seyahat edebildiğine vurgu yapan kampanya “Teşekkürler COVID” mesajıyla dikkat çekiyor.
Doğru kelimeler hayat kurtarır
İngiltere’de her hafta 125 kişinin intihar ettiği ve bu intiharları gerçekleştirenlerin yüzde 75’inin de erkekler olduğu verisinden yola çıkan yardım kuruluşu CALM, intihara karşı etkili bir hareket başlattı. Uluslararası rugby oyuncusu ve CALM elçisi Joe Marler, kampanyada bu intiharların erkeklerin duygusal dünyasından bahsetmesinin zayıflık işareti olduğuna dair klişelerden kaynaklandığını ifade ediyor ve doğru kelimeleri aradığını söylüyor.
Hiçbir hediye şiddeti affettirmez
Pandemi sebebiyle insanlık evlere kapanırken ev içi şiddette de ciddi bir artış yaşandı. Mağdurların saldırganlarıyla ya da istismarcılarıyla aynı evin içinde geçirdikleri vakit arttıkça deyim yerindeyse kimi evler adeta hapishaneye dönüştü. Mağdur farkında olsun ya da olmasın fiziksel ya da psikolojik istismar vakalarında saldırganların “hediye alarak” kendini affettirme eğilimleri var. Cheil Romanya tarafından Anais Derneği için oluşturulan kampanya de bu konuda farkındalık oluşturmayı amaçlıyor ve suçluluk hediyelerine karşı çıkıyor. Dünyanın her yerinde yaşanan bu hikâyeler minik maskotlar şahitliğinde anlatılıyor.
Nasıl nefes alıyorsun?
Addresspollution.org hava kirliliğiyle ilgili endişe verici veriler açıkladı. Bu verilere göre, İngiltere’de yaklaşık 8 milyon (yüzde 25) adres, Dünya Sağlık Örgütü’nün belirlediği sınırların üzerinde hava kirliliğine maruz kalıyor. Platform bu verileri İngiltere’de yaşayan herkese ücretsiz olarak açtı ve böylece görünmez bir katile savaş açmış oldu! Bu yaratıcı çalışma BBDO imzası taşıyor.
Parklarda lezzet eşleşmesi
İngiltere’deki karantina kısıtlamalarının azalması ve insanların sosyal çevresiyle parklarda kahve içmeye başlaması üzerine Atomic London ajansı Union Hand-Roasted Coffee adına harekete geçti ve markanın en çok satan içeceklerini Londra’nın en sevilen parklarıyla eşleştirdi. Yerel parkların karakterine uyacak şekilde eşleştirilen ürünler, reklam filmi aracılığıyla duyuruldu.
Savaşla geçen 10 yıl…
Sivil toplum kuruluşu Syria Relief adına Flow Creative ajansı tarafından Suriye’deki savaşın 10 yıldır sürdüğüne dikkat çeken bir film hazırlandı. Çalışma, savaşın milyonlarca mağduru için 10. yıla özel bir bağış kampanyası çağrısı da yapıyor. Film de savaşın gerçekleri Suriyeli bir çocuğun seslendirmesiyle bir animasyon üzerinden anlatılıyor.