İkonik marka sahip değiştirdi
Sanset Gıda ile satın alma anlaşmasını imzalayan OYAK, Türkiye çikolatalı ürünler pazarının köklü ve ikonik markası Sagra ile birlikte Tadelle, Saralle ve Gol markalarını da OYAK Grup Şirketleri bünyesine katmak için Rekabet Kurumuna başvurdu.
OYAK’tan yapılan açıklamada, pandemi ile tarım ve gıda sektörünün öneminin daha da arttığını belirten OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, tarım sektöründe zaten faaliyet gösteren grubun satın alma ile birlikte gıda sektöründe de büyüyeceğinin altını çizdi.
Erdem, Sagra ile kısa zamanda kategorileri, ürün gamını ve marka sayısını artırarak zengin bir portföye ulaşarak, yurt içiyle birlikte yurt dışı katma değeri yüksek ürünlerle ihracat pazarlarında söz sahibi olmayı hedeflediklerini belirtti.
Açıklamada yer alan bilgiye göre, Sagra’nın çuvaldan çıkararak işlediği fındıkta Türkiye dünyada pazar lideri konumunda bulunuyor. Dünya Gıda Örgütü’nün (FAO) 2018 yılı verilerine göre dünyada fındık üretimi 1 milyon tona ulaşırken, Türkiye bu üretimin yüzde 60’ını karşılıyor.