Reklam Merkezi’nden radikal bir değişim kararı
2020 yılı herkes için birçok öğretiyi beraberinde getirdi. Bu dönemde “Bir arada olmadan da bir arada olma”yı ajans kültürüne entegre eden, bir yandan da yepyeni markaları hayatına katan Reklam Merkezi, 38 senelik geçmişine yeni bir soluk getirme kararı verdi. Her şeyin sadeleştiği dünyada, bu yalınlaşmayı kendi dünyasına da taşıyan Reklam Merkezi, “Rm”ye evrildi. Bu radikal değişiklikle birlikte hedefleri ise “Sadece bir reklam ajansı değil, iletişimin gücünü toplumsal fayda için kullanan bir ekosistem” kurmak ve bunu kurum kültürü haline getirmek…
Ajans başkanı Yiğit Sal “Herkes farklı, herkes çeşitli. Çeşitliliğin ortak değer üretmesinin tek yolu ise farklılıkların iletişiminde saklı. Rm olarak; farklı hikayeleri olan insanları, markaları iletişimin gücüyle bir araya getiriyor; topluma fayda sağlıyoruz. O yüzden Bauhaus’tan yola çıktık. “:”nin sembolize ettiği iletişimin gücüyle bir çatı kurduk. Bu yapının merkezi de Türkiye’nin iletişime en açık kenti olan İzmir” şeklinde görüşlerini dile getirdi. Amaçlarının ise Rm’yi çalışanlarının gerçek potansiyellerini ortaya çıkarttığı, bunun sayesinde markalarına katma değer yarattığı bir “oluş okulu”na dönüştürmek olduğunu belirtti.
Son 8 senede Effie, Felis, Stevie, Kristal Elma ve Kırmızı’da 50’nin üzerinde ödül kazanarak bu işin nereden yapıldığının hiçbir önemi olmadığını kanıtlayan Rm, İstanbul’daki network ve bağımsız ajanslardan yaptıkları transferlerin İzmirli ekip arkadaşlarında yarattığı ve yaratacağı sinerjinin en büyük güçleri olduğuna inanıyor. Çünkü onlar için yalın ve işlevsel fikirler hayatlarının temelinde olduğu, yaptıkları işten keyif aldıkları sürece bu hayatı bir de İzmir’de sürmek gibisi yok.