Pandemi pek çok pazarlamacının kariyerine mal oldu!
Hâlâ devam eden pandemi sürecinin pazarlamacıların kariyerlerine ciddi zararlar verdiği kaçınılmaz bir gerçek… Pandemi, işsizlik ve ücretsiz izin gibi uygulamalar pazarlama sektörünün ilerleyişini ciddi seviyede kesintiye uğrattı. Pazarlamacılardan ücret kesintileri yapmaları istendi ve işletmeler maliyetleri düşürmek için çabalarken çalışma saatlerinin önemli ölçüde azaldığı görüldü.
Rakamlar çok net… 2021 Pazarlama Haftası Kariyer ve Maaş Anketi’nden alınan özel verilere göre, her 10 pazarlamacıdan biri (yüzde 9,9) son 12 ayda işten çıkarıldı ve yüzde 12,7’si süresiz izne çıkarıldı.
Terfiler erteleniyor, tazminatta kesinti var
2.453 pazarlamacının katıldığı ankette yüzde 11,7’lik bir kesimin pandemi nedeniyle beklenmedik bir şekilde terfisinin ertelendiği, beşte birinin (yüzde 20,3) tazminatta kesinti yaşadığını ortaya koyuyor. Tüm katılımcıların yaklaşık yüzde 7,7’sinin saatlerinin kısıldığı görülüyor.
Kariyerinin ortasında işine son verilenlerin oranı yüksek
Rakamlar, son 12 ayda erkek pazarlamacıların (yüzde 11,5) kadın meslektaşlarına (yüzde 8,9) oranla daha fazla işten çıkarıldığına işaret ediyor. Bununla birlikte, kadın pazarlamacılarda, erkek meslektaşlarına (yüzde 9,8) göre daha fazla ücretsiz izne ayrılma (yüzde 14,8) oldu. Kariyerlerinin ortasında (35 ila 44 yaş arası) pazarlamacılar yüksek oranda işten çıkarıldı (yüzde 11,7).
Farklı etnik kökendekiler koşullardan daha olumsuz etkilendi
Veriler, etnik köken söz konusu olduğunda bir tutarsızlık gösteriyor. Geçen yıl beyaz pazarlamacıların sadece yüzde 9,6’sı işten çıkarılırken, bu rakamın BAME katılımcıları (Siyahi, Asya kökenli ve azınlık gruplar) için yüzde 11,9’a yükseldiği görülüyor. BAME pazarlamacılarının yaklaşık yüzde 19,2’sinin terfisi Covid-19 nedeniyle ertelenirken, beyaz meslektaşlarında bu oran yüzde 10,7.
Kaynak: Marketing Week