Yılın inovatif ürünleri -2-
Her geçen yıl tüketicilerin ürünlere dair beklentileri artıyor. Bu durum markaları yenilikçi ürünlere yönlendirirken pazardaki rekabeti de kızıştırıyor. Ürünler hakkında oluşan kamuoyu görüşü ise hem markalar hem de ürünleri kullananlar için büyük merak konusu. Peki, pandemiyle tüketici beklentilerinin baştan sona yeniden şekillendiği pazarda, markalar nasıl yeniliklerle tüketicilerin hafızalarına kazındı? Tüketicilerin gözünde geçtiğimiz yılın en inovatif ürünleri hangileri oldu? Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği ve bu yıl dördüncüsü düzenlenen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması 5 ana ve 16 alt kategoride 2020’nin öne çıkan marka ve ürünlerini gözler önüne seriyor.
Evde kal, inovasyonla doy!
2020 yılı, pandemiyle beraber geçirilen sürelerin arttığı ve bu sebeple de paket ve hazır servislerin oldukça önem kazandığı bir yıl oldu. Tüketiciler de evde kaldıkları dönemde onlara kolaylık sağlayan ürünlere yöneldiler. “Paket Servis & Hazır Yemek Hizmeti Kategorisi”nde Bay Döner’in tüketicileri için hazırladığı paket servis sunum kutusu, Meal Box Evde Kal Yemek Paketi ve MSA Box tüketicinin hafızasına kazınan inovasyonlar oldu.
Tüketici hayatının kolaylaştırılmasını istiyor
2020 tüm dünyada hemen herkesin hayatında çok çeşitli zorluklar ortaya çıkardı. Dolayısıyla markaların ihtiyaçlarına yanıt vermesini bekleyen tüketici, ihtiyaçlarını gözeten markalarla olan bağını güçlendirdi. “Hizmet Kategorisi”nde inovatif bulunan hizmetler de ihtiyaçlar gibi çok çeşitli. Amazon Prime tarafından üyelerine sunulan özel fırsatlar, “Bir Günde Kargo” tarafından sunulan randevulu kargo sistemi ve Microsoft tarafından görme engelliler için tasarlanan “Microsoft Seeing AI” bu kategorinin öne çıkan hizmetleri oldu.
Maskelerden beklenti büyük
2020’de hayatımızın merkezine hijyen ürünleri yerleşirken “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasında “Hijyen Ürünleri Kategorisi”nde maske ihtiyacına 3 katlı koruma sistemi, acıtmayan elastik kulak bantları ve mentol kokusuyla cevap veren Evony, Solo Tüm Yüzeyler İçin Islak Temizleme Mendili ve Selin Nemlendiricili Kolonya ürünleri inovatif bulundu.
Hijyen kırmızı çizgimiz
Temizliğin ve hijyenin önem kazandığı bu dönemde, tüketicilerin tercihi hem yüksek koruma sağlayan hem de pratik kullanıma sahip ürünlerden yana oluyor. Domestos Pratik Yüzey Spreyi, Lysol Dezenfektan Sprey ve Bingo leke tutmayı zorlaştıran SRP Teknolojisi ile geliştirilen Ultra Beyaz Toz Deterjan tüketicilerin hayatlarını kolaylaştırarak 2020 yılının en inovatif temizlik ürünleri olmaya hak kazandı.
Göz makyajı ürünleri önem kazandı
Kozmetik Ürünleri Kategorisi’nde pandemide maske kullanımıyla birlikte göz makyajının önem kazandığı görülüyor. Kolay kullanım ise en önemli beklentilerden biri… Maybelline New York Falsies Lash Lift Maskara, Sephora x Stabilo Eyeliner ve Vichy’nin yeni ürünü Liftactiv Peptit-c Kırışıklık Karşıtı Ampul ürünleri tüketiciler tarafından bu beklentileri en iyi karşılayan ve en yenilikçi ürünler olarak seçildi.
Hijyen ve bakım bir arada
“Kişisel Bakım Kategorisi”nde, Arko Nem Değerli Yağlar Serisi Sprey Krem, Molped Supernight Hijyenik Ped ve Nivea Deo Beauty Elixir Deodorant rakiplerinden sıyrılarak tüketicilerin en inovatif buldukları ürünler olarak kaydedildi.
Giyim sektörüne sıcak tutan ve esnek ürünler damga vurdu
“Giyim Ürünleri Kategorisi”nde ise sıcak tutan ve esnek ürünlerin öne çıktığını görüyoruz. Araştırmaya katılan her 10 tüketiciden yaklaşık olarak 3’ü “Penti Bedensiz Kıyafetleri”, yine 3’ü “Blankie Kollu Battaniye” ve yine 3’ü “Ramsey Isıtan Ceket” ürününü inovatif buluyor.
Hijyen algısı yükselişte
Son dönemde önemini arttıran “Ev Eşyası Kategorisi”nde belirleyici unsurun pandemi ihtiyaçları olduğu görülüyor. Süt ürünleri, ekmek ve turşu gibi birçok ürünün artık evlerde yapılması, kimileri için yatakta geçirilen zamanın çokça artması ve hijyen ihtiyacı… Kategorinin lider ürünleri Bambi Borjen Yatak, Vestel Maya Buzdolabı ve ek kimyasal kullanmadan çamaşırlar üzerine özel ışık vererek ekstra hijyenik bir yıkama gerçekleştiren “Vestel Gün Işığı Teknolojisi Çamaşır Makinesi” oluyor.
Peki halkın tercihleri bize ne söylüyor?
Özge Akçizmeci Üstün, YouGov Türkiye Genel Müdürü
- Tüketicilerin inovatif ürün seçimlerine baktığımız zaman, onlara farklı gelen ve bir ihtiyaçlarına yönelik çözüm üreten ürünlere yaklaştıklarını görüyoruz. Tüketiciler, klasik olarak karşımıza çıkan markaların ve ürünlerin inovatif versiyonlarına kendilerini daha yakın hissetmektedir.
- Tüketicilerin seçimlerinde, son 1 yıldır içerisinden geçtiğimiz pandemi sürecinin de etkisini görmekteyiz. Tüketicilerin evde geçirilen zamanın artması ve hijyenin önem kazanması ile beraber, seçimlerinde onlara hijyen sağlayan ve evde de rahatlıkla kullanabilecekleri ürünler ön plandadır.
- Ürünlerin hem işlevleri hem pratik olmaları tüketici tarafından keyifli bulunmuş ve inovatif olarak değerlendirilmiştir.
- Tüm kategorileri düşündüğümüzde, tüketicilerin inovatif olarak değerlendirdikleri bu ürünler, önümüzdeki dönemlerde de ön planda olmaya ve kendilerinden söz ettirmeye devam edecek gibi görünüyorlar.
Araştırmanın metodolojisi
2020 itibariyle dördüncüsü düzenlenen “Yılın En İnovatif Markaları” araştırması, bu yıl arkasına YouGov desteğini de aldı. Araştırmaya 2020 yılı içerisinde lansmanı yapılan ürünler dahil edilirken, bu ürünlerin bir ihtiyaç karşılamaya yönelik, inovatif bir çözüm sunması ve en az yüzde 3 penetrasyona sahip olmasına dikkat edildi. Araştırma, Türkiye temsili yüzde 21 AB, yüzde 36 C1 ve yüzde 43 C2 SES gruplarındaki yüzde 50 kadın & yüzde 50 erkek, Türkiye temsili bir dağılım gözetilerek, 14-55 yaş grubu 1005 katılımcıyla gerçekleştirildi.
Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği ve bu yıl dördüncüsü düzenlenen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması sonucu inovatif seçilen diğer ürünleri görmek için TIKLAYIN.