Nisan ayının en dikkat çeken global kampanyaları
Domino’s robotları göreve hazır
Domino’s, Houston’da pizzalarını Nuro’nun R2 robotuyla teslim etmeye başladı. R2 robotu, ABD Ulaştırma Bakanlığı’ndan yasal onay alan, içinde hiç kimse bulunmayan, yani tamamen otonom olan ilk karayolu teslimat aracı. Siparişin ardından robot adrese geldiğinde, müşteriler arabanın kapısını açarak siparişlerini teslim alabilmek için dokunmatik bir ekrana belirlenen şifreyi girecekler.
Değişimin zamanı geldi
Dünya yıllar boyunca farklı sorunlarla mücadele etti, ve ne yazık ki bu sorunların çoğu hala devam ediyor. Irkçılık, eşitsizlik, yasadışı kürtaj, savaşlar, basının üstündeki baskı, yolsuzluk, yok sayılan insan hakları ve daha niceleri… Kolombiya’nın en büyük gazetesi El Tiempo yeni kampanyasında bu hikayeyi değiştirmek için insanlara güçlü bir mesaj veriyor: “Artık dünyamızı değiştirmeye başlama fırsatımız var…” Çalışma MullenLowe imzası taşıyor.
Hiçbir hayvan güzellik uğruna acı çekmemeli!
Spencer Susser tarafından yazılan ve yönetilen “Save Ralph” kısa filmi, kozmetik sektöründe yer alan pek çok markanın hayvanlar üzerinde yaptığı testlere ve bu testlerin acımasızlığına dikkat çekiyor. Human Society International’ın hayvanlar üzerinde yapılan deneyleri durdurma amacıyla başlattığı kampanya #SaveRalph etiketiyle büyük bir etki yarattı.
Bizim küçük dünyamız!
Geçtiğimiz yıl boyunca insanları evlerine çekilmeye zorlayan pandemiyle birlikte “küçük dünyalarımız” birdenbire tüm dünyamız oldu. Rethink Canada tarafından Ikea için hazırlanan reklam filminde küçük dünyalarımızdayken gezegene nasıl yardımcı olabileceğimize vurgu yapılıyor. Marka insanların her gün gezegen için olumlu değişiklikler yapmasını teşvik etmek için tüketicilere evde gerçekleştirilen küçük eylemlerin gücünü ve daha da önemlisi bir arada olamasak da bu eylemlerle birlik olup, büyük bir fark yaratılabileceğini göstermeyi hedefliyor.
Havada aşk var
İç mekan hava kalitesi sensörleri üreten Norveç merkezli marka Airthings, romantik kimyayı gösteren yepyeni aşk göstergesini 1 Nisan’da piyasaya sürdü. Bu yeni çığır açan teknoloji ürünü, iki kişi arasındaki çekim düzeylerini algılayabilen ilk hava sensörü olarak lanse edildi. 1 Nisan’a özel bir reklam filmiyle tanıtılan kampanyada aşk sensörünün nasıl çalıştığı gösterildi. Fakat marka sonrasında bunun 1 Nisan şakası olduğunu açıkladı.
Evcil hayvan olsaydık…
Sağlıklı yaşam şirketi Petco’nun reklam filminde kadın ve erkeklerden oluşan bir gurup yaşadıkları sorunlardan söz ediyor. Ancak film ilerledikçe sohbetler ilginçleşiyor ve sonunda reklamda yer alan insanların aslında evcil hayvanları temsil ettikleri çıkıyor ortaya. Petco’nun insanların refahının evcil hayvanların refahına eşdeğer olduğuna dikkat çekmek için hazırladığı “empati” odaklı eğlenceli reklam filmi, Droga5 imzası taşıyor.
Radikal bir yetenek avı!
Süveyş Kanalı’nda 29 gemisinin sıkışmasıyla gündeme gelen Danimarkalı denizcilik devi Maersk, yetenek avına çıktı. Bu alanda Facebook ve Google ile rekabet eden marka, yetenek kampanyasını Snapchat üzerinden başlattı. Mekân seçimi gibi, sonuçlar da oldukça şaşırtıcı. Kampanyada Maersk’in “Veri, blok zinciri, çip ve kod” hakkındaki rap sözlerine nakliye kutularının koreografik dansı eşlik ediyor. Bu kesinlikle tipik bir işe alım videosu değil! Hatta Maersk’in bugüne kadarki en radikal yetenek kampanyasını başlattığı da söylenebilir.
KFC’de altına hücum…
Fast food zinciri KFC, ünlü “Original Recipe” ürününü Güney Afrika’da satışa sunmasının 50. yılını kutluyor. Marka bu kutlama için ilk altın restoranını bir gecede açmakla kalmadı, aynı zamanda Güney Afrika pazarlama ekibi tarafından artırılmış gerçeklik (AR) uygulamasıyla “Altın Avı” başlattı. Böylece potansiyel müşteriler KFC menü öğelerinin yanı sıra gerçek altın kazanma şansına da sahip oldu.
Havayı temizleyen resimler
Converse, All Star Üyesi, Gumbaynggirr Sanatçısı ve Aktivisti Aretha Brown ile gerçekleştirdiği ve hava kirliğine dikkat çeken kampanyayla oldukça yaratıcı bir çalışmaya imza attı. Marka, Melbourne’de bulunan mağazasının duvar resminde, şehir merkezindeki 128 ağaca eşdeğer oranda hava kirleticilerini emerek oksijeni tazeleyen bir boya kullandı. Converse kampanyanın başarısının ardından çalışmayı küresel bir boyuta taşıyarak Singapur’dan São Paulo’ya kadar pek çok ülkede hayata geçirdi.