Türkiye’nin hikayesini dünyaya BluTV anlatacak!
Streaming platformlarına olan ilgi çığ gibi büyürken yeni oyuncularla rekabet de günbegün kızışıyor… Pazarın Türkiye’deki ilk oyuncusu BluTV platformunun Kurucusu Aydın Doğan Yalçındağ ise artan rekabetten hayli memnun görünüyor! Rekabetin kendilerini besleyen bir faktör olduğunu söyleyen Yalçındağ “Diğer platformlara karşı en büyük avantajımız 5 yıllık deneyimimiz. 5 yılda 31 adet orijinal içeriğimizle 180’den fazla ülkede, milyonlarca kişiye ulaştık. Türkiye’nin hikayesini, en fazla orijinal içerik üreten yerli platform olarak dünyaya tanıtmak bizi farklı bir noktada konumlandırıyor” diyor… Yalçındağ ile Discovery ortaklığından seyirciyle buluşmayı bekleyen yapımlara, Türk insanının içerik tercihlerinden BluTV’nin global stratejilerine kadar pek çok konuyu konuştuk…
Sreaming platformları aracılığıyla içerik tüketimi noktasında müthiş bir açlık var. Öyle ki izleyicilerin bu platformlarda geçirdiği süre katlanarak artıyor. Bu noktada bu ilgiyi canlı tutmak adına BluTV olarak neler yapıyorsunuz?
Özellikle son iki senedir dijital platformlara ve içeriklere ilgi çok arttı. Elbette bunda pandeminin etkisi de büyük. Dijital platform izleme alışkanlığı olmayan kişiler de evde kalınan uzun zaman diliminde dijital platformlarla tanışmış, tadına varmış oldu. Web ve mobil üzerinden içerik izleme alışkanlığının artmasının yanı sıra smart TV’lerdeki uygulamalar üzerinden izlemeler de ciddi oranda artış göstermeye başladı. Bildiğiniz üzere BluTV, Türkiye’nin ilk abonelikli premium online video izleme platformu ve Türkiye ile MENA’da ilk dijital orijinal içeriği üretmiş bir marka. BluTV olarak 5 yıl önce yayın hayatına başladığımızda dijital platformlara ilginin buralara gelmesini ümit ederek yola çıkmıştık. O günden bugüne de izleyici alışkanlıklarını ve izleyicilerin bir platformdan beklentilerini yakından analiz ettik. İlgiyi canlı tutabilmenin ilk adımı içerik derinliği ve zenginliği. İzleyicilerimize mümkün olduğu kadar farklı içerik türleri sunarken içerik havuzumuzu geniş ve kaliteli tutmaya özen gösteriyoruz. Yeşilçam’ın da yayın hayatına başlamasıyla 30’dan fazlası orijinal olmak üzere 10 bin saatten fazla yerli ve yabancı dizi, film, çocuk ve spor içeriği sunuyoruz.
İzleyicilerin abonelik motivasyonlarının merkezinde neler var? Türk insanı hangi konulara, yapımlara daha çok ilgi duyuyor?
Abonelik motivasyonlarının merkezinde birden çok unsur var: Platformda televizyonda izlediğinden farklı, daha özgün içerikler izleyebilmek, daha önce keşfetmediği yeni içerik türlerini denemek, reklama maruz kalmadan iyi bir deneyim yaşayabilmek… İçerik haricinde iyi bir kullanıcı deneyimi de önemli bir faktör. Biz BluTV olarak yıllardır web sitesi haricinde smart TV’lerden, mobil uygulamalardan ulaşılabiliyoruz. Altyapı olarak da iyileştirmelerimiz tüm hızıyla devam ediyor. İçeriğin türünden bağımsız hikâyenin özgünlüğü, anlatış biçimi ve kurgusu farkı ortaya koyuyor. İzleyicinin hangi konulara ilgi duyduğu konusuysa çok değişken bir kavram. Yerli ve yabancı polisiye/aksiyonun sıkı bir takipçisi olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle orijinal yapımlarımız Saygı, Sıfır Bir, Yarım Kalan Aşklar, Sokağın Çocukları gibi içeriklerimize gösterilen yoğun ilgiyi de gösteriyor. Komedi de yine çok sevilen türlerden… Geçtiğimiz ay başlayan orijinal içeriğimiz Doğu, Friends, The Big Bang Theory de yine çok izlenen içerikler arasında. Türk insanının özellikle son zamanlarda severek izledikleri türlerden biri de dönem dizileri. Biz de bu sebeple ilk dönem dizimiz Yeşilçam’ı hayata geçirdik.
Yeşilçam projesi hangi içgörüyle ortaya çıktı?
BluTV kurulduğu günden bu yana bu coğrafyanın özgün hikayelerini anlatmaya çalışıyor. Bizi yakında takip edenlerin de bileceği üzere, olaylara ve hikayelere daha önce bakılmayan yönlerden bakıyoruz ve anlatılmayan konuları anlatmaya çalışıyoruz. Yeşilçam, Türk film endüstrisinin ve dramasının kalbi ve hepimiz için çok kıymetli. Yeşilçam dizisi BluTV’nin tüm Yeşilçam emektarlarına bir saygı duruşu. Yeşilçam’ın şaşalı, neon ışıklı dünyasının arkasındaki gerçek dünyayı göstermek istedik. 1960’lar Türkiye’sinin gölgesinde altın çağını yaşamaya başlayan Yeşilçam Sineması’ndaki bir yapımcının ayakta kalma hikayesini anlatıyoruz. Levent Cantek ve Volkan Sümbül’ün kaleminden çıkan hikâyeyi Çağan Irmak’ın gözünden izleyicilere ulaştırıyoruz. Baş rollerimizde ise Çağatay Ulusoy, Afra Saraçoğlu ve Selin Şekerci var.
Yeni oyuncularla birlikte oldukça rekabetçi bir pazar var artık. Sizi bu zorlu rekabette farklı kılan noktalar neler?
Pazardaki rekabetin her geçen gün daha çok artması gerektiğini düşünüyoruz. Bu bizi de besleyen bir faktör. Diğer platformlara karşı en büyük avantajımız da 5 yıllık deneyimimiz. Bu sene 5. yılımızı kutlarken, Türk içeriğinin önde gelen temsilcilerinden biri olarak 31 adet orijinal içeriğimizle 180’den fazla ülkede, milyonlarca kişiye ulaştık. Bu toprakların hikayelerini, en fazla orijinal içerik üreten yerli platform olarak dünyaya tanıtmak bizi farklı bir noktada konumlandırıyor.
Rakiplerin fiyat artırdığı bir ortamda siz oldukça uygun bir fiyatla pazarda yer alıyorsunuz. Bu stratejinin altında nasıl bir anlayış var?
Herkes için zor bir dönemden geçiyoruz. Her iş kolu, her kurum, her birey farklı zorluklarla geçiriyor bu dönemi, ayakta kalmaya çalışıyor. Bizim sadık ve anlayışlı bir seyirci kitlemiz var. Üyelerimiz açısından çok şanslıyız; bizi hem eleştirileriyle geliştiriyorlar hem de övgülerini ve ilgilerini esirgemiyorlar. Bu zor zamanda biz de üyelerimize elimizden gelen desteği sağlamak istiyoruz. Dediğiniz gibi herkesin fiyat arttırdığı bir dönemde biz fedakârlık yaparak izleyicilerimizi çok zorlamayacak bir aralıkta kalmaya çalışıyoruz. Bunun altında da üyelerimize teşekkür ve yolumuzun yeni kesişeceği abonelere de “Aramıza hoş geldin” deme isteği yatıyor…
BluTV’de önümüzdeki dönem izleyicileri ne tür projeler bekliyor?
Farklı tarzlarda, her zevke hitap edecek içeriklerimiz önümüzdeki dönemlerde de üyelerimizle buluşmaya devam edecek. Bu ay izleyicilerimize iki yeni program sunacağız, Oğuzhan Uğur ile Dündündür ve Okan Bayülgen ile Renkli Rüyalar Oteli… Büyük bir hayran kitlesi olan Sokağın Çocukları ve Saygı’nın da yeni sezonları gelecek. Ayrıca Börü 2039 yine 2021 yılında BluTV’de olacak. Çok sevilen Pavyon’un 2. sezonu da şimdiden açıklayabildiğim projeler arasında. Anlaştığımız fakat henüz bilgisini paylaşamayacağım özel yapım birçok projemiz daha var. Onlar şimdilik sürpriz olarak kalsın.
Medya devi Discovery tarafından BluTV’ye önemli bir yatırım yapıldı. Bu yatırım BluTV’nin yapısında ve hedeflerinde ne tür değişimleri tetikledi? Bu iş birliğinin BluTV’ye katkıları neler oldu?
Discovery’le bizi bu sene çok heyecanlandıran bir stratejik ortaklık gerçekleştirdik. Bu güçlü ortaklık BluTV’nin hem yerel hem de bölgesel gücünü ortaya koyarken, Türkiye’nin ve Türk içeriğinin değerini bir kere daha gösterdi. Bu ortaklıkla birlikte BluTV orijinal içerikleri dolayısıyla Türk içerikleri dünyadaki birçok farklı izleyici kitlesinin karşısına çıkacak. BluTV olarak uzun zamandır Türkiye dışında daha geniş bir şekilde izleyicilere hitap etmeye kararlıyız. BluTV için küresel olarak daha güçlü bir gelecek inşa ederken bölgesel olarak Discovery için heyecan verici yeni iş perspektifleri ve fırsatlar sunacağız. Ülkemiz genç nüfusu ve gelişen ekonomisiyle hem dijital platformlar açısından çok değerli bir pazar hem de özgün içeriklerin üretilerek tüm dünyaya pazarlandığı bir bölgesel güç merkezi. Biz de BluTV olarak arkamıza aldığımız bu güçle pazarın öncü platformlarından biri olarak geleceğe kalacak işlere imza atmaya devam edeceğiz. Sadece BluTV’yi büyütme hedefiyle değil, Türk içeriğinin dünyada daha fazla duyulmasına katkı sağlamak, yerli dizi ve film sektörümüze yatırım yapmak ve kalkındırmak hedefiyle hareket ediyoruz.
Yurtdışına açılma hedefinizi doğrultusunda neler yapıyorsunuz?
BluTV global arenadaki devlerle rekabet ederken nasıl bir strateji uyguluyor? Discovery ortaklığımız dışında aynı zamanda Türkiye, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’dan sonra Latin Amerika’da İspanyolca konuşan izleyicilere ve Asya’da Türkçe, Hintçe, Urduca ve Farsça konuşan izleyicilere bölgedeki ortaklarla beraber içeriklerimizi sunmayı hedefliyoruz. Bununla ilgili çalışmalarımız devam ediyor.
BluTV’de markalar ile ne tür iş birlikleri yapıyorsunuz?
Bildiğiniz gibi BluTV üyelik modeli reklamsız fakat biz BluTV’ye abone olmayan ama denemek isteyen kişilere orijinal içeriklerimizin ilk bölümlerini yayınlıyoruz. Bu yayınlar reklamlı yayınlar oluyor, burada markalarla iş birliklerine gidiyoruz. Bunun haricinde BluTV içerisinde kategori sponsorlukları, içeriklerimiz içerisinde ürün yerleştirme en sık yaptığımız marka iş birlikleri arasında. Geçtiğimiz ay Vodafone TV ile bir iş birliğine giderek Doğu dizisini eş zamanlı olarak Vodafone TV’de yayınladık. Kısa dönem içerisinde hayata geçecek birçok marka iş birliğimiz var ama onlar da izleyicilerimize sürpriz kalsın.