Vestel’le olur, neden olmasın?
2021 yılının beraberinde getirdiği en önemli trendlerden biri değişim oldu. Ulusal ve global boyutta birçok köklü markanın kurumsal kimliklerinden mesajlarına, marka amacından akıllarda değişmez yer edinmiş logolarına kadar değiştiğine şahit olduk, olmaya da devam ediyoruz. Değişim rüzgarında bayrağı çeken kurumlardan biri olarak konumlanan Vestel ise bu süreci “Vestel’le Olur Neden Olmasın?” diyerek sürdürüyor. “Vestel’le Olur Neden Olmasın” iletişim stratejisinin ardındaki stratejiyi ve bu yenilenmeyle dönüşen Vestel.com.tr ‘nin sunduklarını Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Duygu Badem Uylukçuoğlu, Vestel Pazarlama İletişimi & Perakende Pazarlama Grup Müdürü Feza Turunçoğlu ve Vestel Dijital Servisler ve İş Geliştirme Pazarlama Grup Müdürü Osman Badur’dan dinledik.
“Vestel’le Olur Neden Olmasın” iletişim stratejisi nasıl bir iç görüden oluştu? Tüketiciye vermek istediği mesaj nedir? Son reklam filminde de Vestel.com.tr farkından bahsediyorsunuz. Yeni dönemde Vestel.com.tr iletişim stratejinizde nerede olacak?
Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı (CMO) Duygu Badem Uylukçuoğlu: Vestel olarak kurulduğumuz günden bu yana Türkiye’de pek çok ilke imza attık. Hem ürettiğimiz teknoloji hem de tüketicimize sunduğumuz ürün ve hizmetlerle “olmaz” denilecek birçok projeyi, hayallerimizi başarıyla hayata geçirdik. Gerçekleşen bu hayallerimizin aralarına yenilerini eklemek için hız kesmeden çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
Teknolojilerimiz her eve girsin, herkese ulaşsın, hepimizin daha konforlu anları, daha güzel günleri olsun istiyoruz. Durmadan bunun için çalışıyor, en doğruyu, en yeniyi arıyoruz. Bu hedefle her zaman tüketicimizin hayatını kolaylaştırmaya odaklanıyor, zaten kolay olmayan hayat koşuşturmacası içinde onların en büyük destekçisi olabilmeyi istiyoruz. Ve bu sebeple her defasında aynı cümleyi kuruyoruz: “Vestel’le olur, Neden Olmasın?”. Yeni marka yolculuğumuzda tüketicimizle birlikte yürüyeceğimiz yeni yol “Vestel’le Olur, Neden olmasın?”, bizim için teknolojide, perakendede, hizmette, üründe; kısacası Vestel markasının her alanında bir kilometre taşını ifade ediyor.
Hayat değişiyor, teknoloji gelişiyor ve teknoloji hiç olmadığı kadar hayatımızı kolaylaştırıyor. Daha önce fiziki ortamda alınan birçok hizmet artık internet ortamından alınabiliyor. Biz de teknoloji üreten, teknolojiye yön veren bir şirketiz. Ürün ve hizmetlerimizle tüketicilerimizin hayatını kolaylaştırırken web sitemizin salt bir internet sitesi olarak hayatını sürdürmesi düşünülemezdi. Vestel.com.tr’yi yalnızca markamızı anlatan bir site olarak değil, Vestel markasından alınan tüm hizmetleri tek tıkla sunan bir platform olarak yeniledik. Web sitemiz daha önce yapılmamış birçok yeniliği barındırıyor ve bu haliyle “olmaz denileni olduran marka”mızı da destekliyor. Bu doğrultuda Vestel.com.tr gelecek dönemde iletişim stratejilerimizde daha çok olacak, tüketicilerimiz Vestel.com.tr farkını daha çok duymaya ve deneyimlemeye devam edecek. Süprizleri bekleyin…
“Vestelle Olur Neden Olmasın” kampanyasının ikinci reklam filminde Beyazıt Öztürk reklamlar başlayınca telefonu eline alan izleyiciye “Hazır internettesin” diyor ve Vestel.com.tr’yi deneyimlemeye davet ediyor. Bu reklam filmi için nasıl bir içgörüden yola çıktınız? Nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?
Vestel Pazarlama İletişimi & Perakende Pazarlama Grup Müdürü Feza Turunçoğlu: Vestel olarak trendleri takip eden değil trendleri şekillendiren, öncülük eden bir marka olarak ürün ve hizmetlerimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Bunu yaparken de tüketicilerimizin beklenti ve ihtiyaçlarının yanında hem tüketim tercihlerini hem de davranışlarını iyi analiz ediyoruz. Biz tüketicimizi ve sokağı dinleyerek, bugüne kadar birçok yeniliğe ve ilke imza attık, fark yarattık.
Yeni reklam filmimiz tüketicinin çoklu ekran kullanımına dikkat çekiyor ve tüketicilerin iç görüsünü yansıtıyor. İzleyiciyi ekran başına bağlayan yapımlar reklam arasına girdiğinde gözler televizyon ekranından diğer ekranlara özellikle de telefonlara kayıyor. Bu gerçeği iletişime taşıdık. Vestel’in yeni reklam filmi işte bu gerçekten yola çıkıyor ve izleyiciye “Hazır internettesin” diyerek onu Vestel.com.tr’ye davet ediyor.
Olmaz denileni oldurtma felsefemizi internet sitemize de yansıtıyoruz. “Vestel’le Olur, Neden Olmasın?” kapsamında izleyiciyle buluşan ikinci reklam filmimizde Beyazıt Öztürk, Vestel.com.tr’de tüketiciye sunulan kolaylıkları aktarıyor. Vestel.com.tr’de e-randevu, 24 saatte teslim, capcanlı destek, 30 gün iade, evinde gör gibi öne çıkan hizmetlere dikkat çekiyor. Yani bir siteden daha fazlasını daha farklı olduğunu anlatıyor.
Beyazıt Öztürk 7’den 77’ye her yaştan insanımızın ilgiyle takip ettiği bir isim olduğu için izleyici tarafından sıcak karşılandı. Araştırma sonuçlarımız ve sahadan aldığımız dönüşlere bize attığımız adımın doğru olduğunu gösterdi. Vestel.com.tr’deki ayrıcalıklarımızın ön plana çıktığı reklam filmimizde bir bakıma tüketiciye kendisini anlattığımız için de izleyicilerden güzel yorumlar alıyoruz. Salt ürün ve hizmet anlatmamak, izleyenlere “hazır internettesin” diyerek onları da reklamın içine çekmek, ihtiyaçlarına yanıt veren hizmeleri gündeme getirmek izleyicilerde farkındalık oluşturdu. Burada Beyazıt Öztürk’ün samimi ve esprili anlatımının da etkili olduğunu görüyoruz.
Vestelle Olur Neden Olmasın reklamlarında Vestel.com.tr farkı vurgulanıyor. Değişen Vestel.com.tr’de tüketicileri neler bekliyor?
Vestel Dijital Servisler ve İş Geliştirme Pazarlama Grup Müdürü Osman Badur: Vestel.com.tr’yi yalnızca ürünlerimizi tanıttığımız klasik marka web sitesinin çok ötesinde görüyoruz. Web sitemiz müşterilerimize, mağazalarımızdan fiziki olarak alınan hizmetlerin tümüne evlerinin konforundan ulaşmalarını sağlıyor. Sitemiz ayrıca yalnızca hız ve teknolojik kolaylık sunmakla kalmıyor aynı zamanda daha önce yapılmamış birçok yeniliği de ziyaretçilerimize sunuyor.
Müşterilerimiz e-Randevu hizmetiyle aldıkları ürünün kurulum günü ve saatini kendileri belirliyor, 24 Saatte Teslim seçeneğiyle beyaz eşyada daha önce sunulmamış hızda teslim olanağından yararlanabiliyor. Bunun yanında Detaylı Kargo Takip hizmetiyle kargo anlık takip ediliyor, Vestel.com.tr’den alınan ürünler 30 gün içerisinde kolayca iade ediliyor. Kullanıcı yorumlarını şeffaf bir şekilde yayınladığımız için siteyi ziyaret edenler önceki kullanıcı deneyimlerini görebiliyor, AR (Arttırılmış Gerçeklik) teknolojisiyle geliştirdiğimiz Evinde Gör seçeneğiyle hem ürünün evlerinde nasıl durduğunu görebiliyor. Stok Bul özelliğiyle ise ürünleri en yakın mağazalarımızdan görmek isteyen müşterilerimiz kendilerine en yakın mağazada bulunan ürünleri görebiliyor, dilerlerse Capcanlı Destek uygulamamızla merak ettikleri tüm sorulara cevap bulabiliyorlar.
Vestelle Olur Neden Olmasın stratejisi kapsamında gelecek dönem hedeflerinden bahseder misiniz?
Duygu Badem Uylukçuoğlu: Vestel olarak gelecek dönemde de tüketicilerimizi yenilikçi ve vizyoner çalışmalarımızla buluşturmaya devam edeceğiz. Yenilikçi ürün ve hizmetlerimiz ve yürüttüğümüz KSS çalışmalarıyla da tüketicilerimize “Vestel’le Olur, Neden Olmasın” dedirtmek istiyoruz.
Feza Turunçoğlu: “Vestel’le Olur Neden Olmasın” iletişim stratejimizin temelini oluşturuyor. Bu ana söylemimiz ile reklam iletişimlerimiz & projelerimiz tüm hızı ile devam edecek. Dijitale daha çok odaklanan yeniliklerimizi de iletişim çalışmalarımıza taşımaya devam edeceğiz. Tüketicilerimizden aldığımız geri dönüşlerle, onların ihtiyaçlarına yönelik Vestel’le Olur Neden Olmasın projeleri ile gündemde kalmayı sürdüreceğiz.
Osman Badur: Sürekli yenilik peşinde olan ve tüketicisinin hayatını kolaylaştırmak için çalışan bir şirketiz. Trendleri yakından takip edip, öngörülü davranarak tüketici ihtyaçlarına yoğunlaşan bir şirket olarak gerekli altyapı yatırımlarını cok önceden yaptık. Bu sayede Omnichannel stratejilerimizi sadece yaratmış değil, uygulayan hayata geçiren bir markayız. Bir bir lider Teknolojik ve dijital gelişmelere yön veren uygulamalarımızı müşterilerimizle buluşturmaya onların hayatını kolaylaştırmaya devam edeceğiz.