PepsiCo’nun içecek grubu markalarından Pepsi, 2021 global futbol kampanyası kapsamında Mart ayında, TikTok üzerinden bir futbol challenge başlattı. Tiktok kullanıcılarından düet yapmak için TikTok’ta #PepsiChallenge’ı aramaları ve markanın TikTok hesabı @PepsiGlobal üzerinden düet yapmak istedikleri futbolcuyu seçmeleri istendi.
Kullanıcılar, bireysel ve eşli eğlenceli video serilerinde; futbol yıldızları Leo Messi, Paul Pogba, Jadon Sancho ve Shanice Van de Sanden ile TikTok’ta etkileşim kurarak, kendi yeteneklerini sergileyerek yaratıcı videolara imza attılar. Challenge videolarına, global süper star Becky G ile iki kez Grammy adayı müzisyen Burna Boy’un Pepsi’nin futbol kampanyası için özel olarak çıkardığı keyifli “Rotate” şarkısı eşlik etti.
#PepsiChallenge, sadece Türkiye’de Mart başından Nisan ortasına kadar 162 milyon izlendi. Hashtag ile çok sayıda kullanıcıya erişilerek sadece Türkiye’de 3.1 milyondan fazla etkileşim sağlandı. Ana video yüzde 20.5 tıklanma oranına ulaşırken yüzde 70 de video izlenme oranına erişildi. Influencerların çektiği videolar ise 6.5 milyon görüntülenmeye ulaştı. #PepsiChallenge, toplamda 2.8 milyondan fazla beğeni, 160 binden fazla içerik paylaşımı ve 191 binden fazla yorum aldı. Ipsos ile yapılan Brand Lift araştırması sonucunda ise, PepsiChallenge içeriklerinin normlara göre iki katından fazla eğlenceli olduğu ve marka bilinirliği skorunda yüzde 13 bir artış gerçekleştirdiği sonucu çıktı.
Pepsi®’nin 2019’da başlatılan uluslararası sloganı FOR THE LOVE OF IT altında yürütülen ve dünya çapında 80’den fazla ülkede yayında olan kampanya, hayranlarını sevdikleri şeyler için her şeyi yapmaya teşvik etmeye devam edecek.