Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Esnek ve Dayanıklı Liderler
“Liderlere liderlik edenler” çağına girdik. Temel liderlik özellikleri aynı kalsa da yeni nesil liderlikte beş temel özellik öne çıkıyor. Marketing Türkiye olarak Deloitte Danışmanlık İnsan Yönetimi Hizmetleri Lideri Cem Sezgin ile “İşin Geleceğini” ararken doğal olarak “Geleceğin Liderlerini” sorgularken bulduk kendimizi. Yönetim yaklaşımlarıyla “Kapsayıcı Liderlik, Esnek ve Dayanıklı Liderlik, Sosyal Liderlik, Hümanist ve Dijital Liderlik, Senfonik Liderlik” tanımlarına ulaştık, bununla da yetinmedik, bu tanımların yoğunlaştığı liderleri öne çıkardık. Birikimlerini bizimle paylaşan liderlere teşekkür ederiz.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Türkiye’nin hikayesini dünyaya BluTV anlatacak!
Streaming platformlarına olan ilgi çığ gibi büyürken yeni oyuncularla rekabet de günbegün kızışıyor… Pazarın Türkiye’deki ilk oyuncusu BluTV platformunun Kurucusu Aydın Doğan Yalçındağ ise artan rekabetten hayli memnun görünüyor! Rekabetin kendilerini besleyen bir faktör olduğunu söyleyen Yalçındağ “Diğer platformlara karşı en büyük avantajımız 5 yıllık deneyimimiz. 5 yılda 31 adet orijinal içeriğimizle 180’den fazla ülkede, milyonlarca kişiye ulaştık. Türkiye’nin hikayesini, en fazla orijinal içerik üreten yerli platform olarak dünyaya tanıtmak bizi farklı bir noktada konumlandırıyor” diyor… Yalçındağ ile Discovery ortaklığından seyirciyle buluşmayı bekleyen yapımlara, Türk insanının içerik tercihlerinden BluTV’nin global stratejilerine kadar pek çok konuyu konuştuk…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Tasarım dünyası dönüşüm trendini nasıl yorumluyor?
Pandemiyle birlikte tetiklenen ve hayatın her noktasını kapsayan değişim rüzgarı elbette pazarlama evreninde de karşılık buluyor. Önce tüketici davranışlarını şekillendiren, ardından marka stratejilerinde kendini gösteren değişim kasırgası şimdilerde köklü markaların görsel kimliklerinde karşımıza çıkıyor. Asırlık otomotiv markaları özellikle de elektrikli otomobillerin yükselen trendini yakalayabilmek için deyim yerindeyse bir logo değiştirme yarışı içinde. Ancak görsel tasarım odaklı bu değişim yalnızca otomotiv sektörüyle sınırlı değil. Pfizer’dan Burger King’e, GittiGidiyor’dan Xiaomi’ye farklı sektörlerden pek çok marka ardı ardına yeni logo ve görsel kimliklerini görücüye çıkardı. Peki tasarım dünyası bu dönüşümü nasıl yorumluyor? Yanıtları kendilerinden alalım…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Gaming ekipmanlarına olan talep hız kesmiyor!
Teknoloji ürünlerini alanında geçtiğimiz dönemin en çok talep edilen ürün grupları arasında bilgisayar bileşen ve aksesuarları geliyor. Pandemiyle birlikte evde geçirilen zamanın artmasıyla “gaming ekipmanlarına” olan ilgi de artmaya devam ediyor. İncehesap.com verilerine göre geçtiğimiz dönemde ( Ekim 2019 – Mart 2020) bilgisayar bileşenlerinde yüzde 64, aksesuarlarda ise yüzde 97’lik bir satış artışı yaşanmış. Oyuncuların en çok talep gösterdiği ekipmanlar arasında ise klavye, monitör ve kulaklıklar artan satış grafiğiyle öne çıktı. Klavye satışları yüzde 91 artarken, monitörler yüzde 75, mouselar ise yüzde 66 oranında artan satış hacmiyle dikkat çekti. Aynı dönemde en çok tercih edilen ürünler arasında yer alan kulaklık satışlarında da 2,3 kat artış yaşandı. Ayrıca, hazır sistem satışları yüzde 77 artarken, PC Toplama Robotu satışlarında ise yüzde 62 artış görüldü.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Türkiye’nin yeni mizah anlayışı: Konuşanlar
Son dönemlerde hepimizin tanıklık ettiği bir başarı hikâyesi onunki. Pandemi döneminin henüz başlarında, belki de gülmeye en çok ihtiyacımız olduğu günlerde milyonların gönlüne taht kurdu “Konuşanlar”. Formatın yaratıcısı Hasan Can Kaya, Konuşanlar ile Türk halkının mizah anlayışından beslenip onu yeniden yorumlarken, kendimizi samimiyet ve özgüvenle tiye almamızın da kapılarını aralıyor. “Konuşanlar”ın Güngören sokaklarında filizlenip YouTube izleme listelerini alt üst edişine ve yerli platformlarda en çok izlenen program olmasına uzanan öyküsünü Hasan Can Kaya ile konuştuk.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Logolarını baştan yaratan markalar!
Bugünlerde başta otomotiv olmak üzere fast-food zincirlerinden teknoloji şirketlerine, e-ticaret platformlarından spor kulüplerine kadar pek çok sektörde kapsamlı bir görsel kimlik değişimi yaşanıyor. Logolarıyla birlikte hem söylemlerini hem de kendilerini baştan yaratan markaları sizin için derledik…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Türk start-up’lar katlanarak büyüyor
Pandeminin olumsuz etkilerine rağmen Türkiye’de start-up yatırımları ciddi anlamda artış gösterdi. İlk çeyrekte Türk start-up’lar toplamda 508,5 milyon dolar yatırım aldı. Yılın başında 428 milyon dolar yatırım alarak değerlemesini 2,6 milyar dolara çıkaran Getir, Peak Games’ten sonra Türkiye’nin ikinci unicorn’u oldu. Peki tüm bu gelişmelerin yanı sıra Türkiye’de start-up’lar nasıl bir grafik çiziyor? Yanıtlar KPMG Türkiye’nin yayınladığı “Türkiye Start-up Yatırımları Raporu”ndan geliyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Hangi kuşaklar hangi içeriklere para ödüyor?
Her kuşağın dijital ayak izleri farklı. Neleri para ödemeye değer buldukları da… Marketing Türkiye için Areda Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kuşaklara Göre İnternet Kullanımı Araştırması”na göre en büyük ortak noktaları online alışverişi sevmeleri. Fakat pek çok farkları var, gelin beraber inceleyelim…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.