Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
NewNew uygulaması 5 dolara iradenizi elinizden alıyor!
Ünlü aktör Will Smith’in yatırımcısı olduğu NewNew uygulaması tartışmaların da merkezine oturdu. Uygulama ne yiyeceğinize ne giyeceğinize, dövme yaptırıp yaptırmamanız gerektiğine, hatta sevgilinizle ayrılıp ayrılmamanıza dahi sizin adınıza karar veriyor. NewNew uygulaması tehlikeli olabileceği gerekçesiyle eleştirilerin de merkezine oturdu.
Birinin hayatınızı kontrol etmesi için ona para ödeme fikri distopik bir gelecek gibi görünebilir, ancak internet dünyasına fırtına gibi giriş yapan yeni bir uygulamanın kullanıcıları için bu bir gerçek.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
İzmir Türkiye’yi zigona boğdu
İzmir e-ticaretteki mobilya satışları ile dikkat çekiyor. Trendyol’un verilerine göre İzmir, son 1 yılda Türkiye’nin zigon sehpa siparişlerinin yüzde 69’unu tek başına karşılarken, çok amaçlı dolaplar, çalışma masası, kitaplık, komodinde en çok sipariş alan ürünler arasında yer aldı. Mobilya ürünlerinin yanı sıra tüm Türkiye’den sipariş edilen kamp sandalyelerinin yüzde 79’u da Trendyol’un İzmir’deki satıcılarından tedarik edildi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Sosyal izolasyon “tercihi izolasyon”a dönebilir!
Çevrenizdeki pek çok kişinin geçmiş fotoğraflardaki kalabalık anlara hayretle baktığını görüyorsunuzdur. Düne kadar hijyen toplumların öncelik sırasında farklı noktalarda konumlanırken, bugün en tepede… Görünen o ki tüm dünyanın uzun süredir mesafesiz bir hayatı unutmasına sebep olan koronavirüs pandemisinin psikolojik etkileri de öyle kolay silinmeyecek. Peki pandemiden sonra yaşanabilecek toplumsal değişimler neler olacak? Bu süreç sosyal normlarımızı nasıl etkileyecek? Yanıtlar Üsküdar Üniversitesi Sosyoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ebulfez Süleymanlı‘dan geliyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Tam kapanmanın kazananı e-ticaret oldu!
Koronavirüs önlemleri kapsamında uygulanan 17 günlük tam kapanma süreci sona erdi. İçişleri Bakanlığının genelgesiyle online satışlara herhangi bir kısıtlama getirilmemesiyle e-ticaret sektörü bir kez daha sürecin kazananı oldu. NeSatilir.com’un yayınladığı Türkiye Tam Kapanma Pazaryerleri Satış Raporu’na göre, online satışlar 29 Nisan – 17 Mayıs tarihleri arasında bir önceki döneme oranla yüzde 17 artış gösterdi. Türkiye genelinde illere göre satış dağılımında ise yüzde 30,21 ile İstanbul başı çekerken yüzde 9,16 ile Ankara ikinci, yüzde 7,48 ile İzmir üçüncü sırada yer aldı… Peki en Türkiye en çok neler satın aldı? Hangi illerde en çok hangi siparişler verildi? Tam kapanmanın in’leri ve out’ları hangi ürünler oldu? Gelin yanıtlara birlikte bakalım…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Markaların biraz mizaha ihtiyacı var
Salgın, ekonomik durgunluk ve global bir kasvetin ortasında yani bir krizde mizaha yer var mı? Zor zamanların markaları ciddi olmaya ittiği doğru mu? Atıştırmalık markası Walkers’ın Kıdemli Pazarlama Direktörü Fernando Kahane’ye göre, reklamcılıkta mizahın azalması toplumun ve modern yaşamın baskılarının bir yansıması, ancak markaların bu statükoya karşı durması gerekiyor.
“Pandemi sırasındaki yaşantınızı düşünün, duygusal müzikli, derin seslendirmeli birçok reklam var. Bu sebeple birdenbire mizahın hayatımızdaki yeri azaldı, ancak ciddi zamanların ciddi markalar gerektirdiği fikriyle mücadele etmek gerekiyor” diyor Kahane.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.