Apple’ın iOS 14.5 güncellemesiyle birlikte gelen “Uygulama İzleme Şeffaflığı” özelliği başta Facebook olmak üzere, müşteri datası toplayan pek çok şirketin tepkisini toplasa da kullanıcılar durumdan memnun görünüyor. Araştırmalar ABD’deki kullanıcıların yüzde 96’sının güncellemenin ardından telefonunda bulanan uygulamaların data toplama talebine “hayır” dediğini gösteriyor. Apple kullanıcılardan gelen bu güçlü desteği iletişim çalışmalarına taşıdı.
Apple yeni “Tracked”, yani “Takip Edildi” reklam filminde de iOS 14.5 güncellemesiyle gelen yeni güvenlik özelliğini eğlenceli bir dille anlatıyor. Reklam filminde Felix adlı bir gencin günlük rutini içinde uygulamalar tarafından nasıl takip edildiği çarpıcı bir şekilde anlatılıyor. Her uygulama kullanımıyla kendisini takip edenlerin sayısı artan Felix bir süre sonra kalabalık bir gurubun arasında kalıyor. Ancak reklam filminin sonunda Felix iPhone’unda çıkan uyarıya “hayır” diyerek kendisini takip edenlerden kurtuluyor.
Facebook’tan karşı hamle
Apple’ın yeni gizlilik politikalarıyla en fazla sorun yaşayacak şirketlerden biri olan Facebook, iPhone kullanıcılarını kişiselleştirilmiş reklam görmeye ikna etmek için geçtiğimiz haftalarda bir reklam filmi yayınlamıştı.