Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Herkes oyunda markalar nerede?
Oyun sektörü globalde ve ülkemizde büyümesini hızla sürdürürken, dijital oyunlara “vakit kaybı” gözüyle bakmak da günümüzde popülaritesini hızla yitiren fikirlerden… Peki, dijital oyunlar hayatın doğal akışına dahil olurken, bu durum markalar için ne ifade ediyor? Markalar oyun dünyasının sınırsız fırsatlarından nasıl yararlanmalı?
Bugün, her hanede en az bir oyuncu var desek eksik söylemiş oluruz. Öyle ki, AdColony tarafından gerçekleştirilen 2020 yılı Türkiye’de Mobil Oyun Araştırması verilerine göre, ülkemizdeki yetişkinlerin yüzde 79’u, mobil mecralarda da olsa, oyun oynuyor. Madalyonun arka yüzünde, ülkemizdeki oyun stüdyoları da yerelde başarıyı yakalayan veya globale açılan yapımlarla isimlerinden sıkça söz ettiriyor. Elbette, Türkiye’de oyun sektörünün geliştirici tarafında kat etmesi gereken aşamalar mevcut; ancak sektördeki hareketliliği, gelecekte güzel günlerin habercisi olarak değerlendirmek mümkün.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Uzaktan müşteri edinme döneminde bankalar heyecanlı müşteriler temkinli!
Uzaktan müşteri edinimiyle birlikte bankacılıkta da yeni bir dönem başladı. Artık hesap açmak için ıslak imza da şubeye gitmek de gerekmiyor… Bu devrimsel gelişmeyle birlikte bankacılıkta kıyasıya bir müşteri kapma yarışı da başladı. Peki, müşteriler bu yeni dönemi nasıl yorumluyor? Uzaktan hesap açabilme özgürlüğünün önündeki en büyük bariyerler neler? Sektörün bu bariyerleri aşmak için neler yapması gerekiyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Bankacılıkta Dijitalleşme ve İnovasyon” araştırmasında.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?
Küçük esnafın nabzını tutan “Türkiye Geleneksel Kanalın Nabzı: REM Esnaf Barometresi”nin Mart 2021 sonuçları yenilenen yapısıyla açıklandı. Rapora göre esnaf tüketiciden veresiye yerine kredi kartıyla alışveriş yapmasını bekliyor, pandeminin çözümünü ise “tam kapanmada” görüyor… Peki, küçük esnaf hangi markalardan memnun? Markalarla ilişkilerinde hangi kriterler memnuniyet düzeyini artırıyor? Küçük esnaf ekonomik gidişatı nasıl değerlendiriyor? Rapor markalar için hayati önem taşıyan bu sorulara yanıt veriyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Avrupa futbolu ile aramızdaki fark her geçen gün büyüyor!
Futbolda Covid-19 salgınının gölgesinde bir sezonun daha sonuna geliniyor. Zor günlerden geçen futbol endüstrisi yavaş yavaş kendini toparlamaya başlasa da hâlâ eski günlerinin uzağında… KPMG Football Benchmark ekibi de Şubat 2021’den bugüne değişen oyuncu değerlerini inceledi. Şubat 2020’de en değerli 500 futbolcunun değeri 20 milyar 714 milyon euroyken, bugün 18 milyar 690 milyon euroya düştü. İlk 100’deki oyuncuların değeri de 8 milyar 41 milyon eurodan 7 milyar 276 milyon euroya geriledi. Peki en yüksek ortalama değere sahip olan lig hangisi? Türkiye Süper Ligi sektörde nerede konumlanıyor? Değerini en çok arttıran futbolcular kim? Yanıtlar KPMG Football Benchmark ekibinden geliyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Toplum geleceğin otomobillerinden ne bekliyor?
Elektrikli otomobillerin tüm dünyada yakaladığı yükseliş trendi ve Avrupa ülkelerinin onu destekleyen politikaları geleceğin otomobillerine dair sinyalleri uzun süredir veriyor. Öte yandan otomotiv devlerinin bu alanda yaptığı yatırımlar da sektörün gelecekte nasıl şekilleneceğinin güçlü birer habercisi. Peki sektörün rotası belirlenmişken Türk toplumunun elektrikli otomobillere yaklaşımı nasıl? Tüketici geleceğin otomobillerinden ne bekliyor? İşte bu sorulardan hareketle hazırladığımız dosyamızda Marketing Türkiye için Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Geleceğin Otomobilleri Araştırması” toplumun elektrikli otomobillere dair tüm düşüncelerine ışık tutuyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Müşteri deneyimini yeniden şekillendiren 4 trend
Havas’ın Amerika, İngiltere, Hindistan, Fransa ve Çin’de onlarca farklı kategorideki yüzlerce markayı değerlendirdiği “HAVAS X INDEX 2020” raporu müşteri deneyimini global çapta şekillendiren 4 mega trendi gözler önüne seriyor. Müşteri deneyimi konusunda rakiplerini geride bırakan markaları da ülke bazında listeleyen bu çarpıcı rapor dijital aynılığa karşı da uyarıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.