Vodafone ofislerini “sosyalleşme alanına” dönüştürüyor
Pandeminin en başında uzaktan çalışma düzenine geçen Vodafone, yüzde 100 evden çalışan Müşteri Hizmetleri ekibine ek olarak diğer çalışanları için hibrit çalışma modelini aşı ve normalleşme takvimine bağlı olarak Eylül 2021 itibarıyla kalıcı olarak uygulayacak. Hibrit modelde, toplam çalışma zamanının ortalama yüzde 40’ı ofisten, yüzde 60’ı ise uzaktan olacak şekilde düzenlenecek. Yeni modelle, Vodafone’un merkez ve bölge ofisleri, çalışanların iş birliği, inovasyon, sosyalleşme amacıyla bir araya gelecekleri buluşma noktaları olacak.
Vodafone, Mart 2020’den bu yana uygulamakta olduğu uzaktan çalışma düzenini aşı ve normalleşme takvimine bağlı olarak Eylül 2021 itibarıyla hibrit çalışmaya dönüştürecek. Eylül 2020’de Müşteri Hizmetleri ekibini tamamen evden çalışmaya geçirerek Türkiye’nin her yerinde istihdam olanakları yaratmanın önünü açan Vodafone, geriye kalan tüm çalışanları için pandemi sonrasında hibrit çalışmayı kalıcı hale getirmeye hazırlanıyor.
Yeni dönemde, Vodafone’un Maslak, Teknokent ve bölge ofisleri, çalışanların işbirliği, inovasyon, sosyalleşme amacıyla bir araya gelecekleri buluşma noktaları olacak. Vodafone çalışanları ayrıca, ilerleyen dönemde İstanbul’un çeşitli lokasyonlarında bulunacak paylaşımlı ofisleri de kullanabilecek. Paylaşımlı ofisler sayesinde, çalışanlara belli günlerde İstanbul’un diledikleri bir yerinde ya da evlerine en yakın noktada bulunan paylaşımlı ofiste çalışma imkânı sunulacak.
Evlerde ergonomik çalışma ortamı
Vodafone, hibrit çalışma modelini desteklemek üzere, ergonomiden toplantı düzenine kadar çeşitli alanlarda bazı yeni uygulamaları da hayata geçirdi. Pandeminin başında ofisteki sandalye, monitör, aydınlatma gibi ergonomi ekipmanlarını dileyen çalışanlarının evlerine yollayan Vodafone, bir sonraki aşamada evlerde doğru çalışma ortamını sağlamak için tüm çalışanlarına 2 bin TL değerinde Ergonomi Hediye Çeki hediye etti. Vodafone ayrıca, Mimari Destek programını hayata geçirerek çalışanlarının evlerinde ergonomik ortamı sağlamalarına destek verecek şekilde danışmanlık sağladı; tüm çalışanlarının evlerine çalışma deneyimlerini destekleyecek ürünleri içeren Uzaktan Çalışma Kiti gönderdi ve dijital toplantılardaki deneyimi iyileştirmek üzere kulaklık dağıttı.
Ofise gidiş rezervasyonları için yeni mobil uygulama
Vodafone, hibrit çalışma modelindeki deneyimi desteklemek üzere, çalışanların ofislere gelişlerini kolayca planlamalarını sağlayacak bir mobil uygulama hayata geçirdi. OneApp adı verilen bu uygulamaya Vodafone ofislerinde masa, toplantı odası ve otopark kullanımını planlamayı sağlayacak bir rezervasyon sistemi de entegre edildi. Bu sistemde, çalışanlar, 1 hafta önceden rezervasyona açılan masaları kendileri veya ekip arkadaşları için yarım veya tam gün olarak rezerve edebiliyor. Proje grupları oluşturarak, birlikte çalıştığı kişilerin veya ekibin rezervasyonlarını uygulama üzerinden takip edebiliyor. Sosyalleşme alanları ve anlık kullanım için ayrılmış müsait masalar için rezervasyon gerekmiyor. Bir sonraki aşamada, çalışanların, servis, restoran, park alanı ve kuaför kullanımlarını da rezervasyon sistemi üzerinden planlamaları hedefleniyor.
Vodafone çalışanlarının beceri gelişimine odaklanıyor
Vodafone, işe alımdan işe başlangıç deneyimine (onboarding), mesleki eğitimlerden liderlik gelişimine kadar tüm süreçleri dijitalleştirerek çalışan deneyimini iyileştirdi. Ayrıca, beceri gelişimini odağına alarak, çalışanlarına yeni alanlarda beceri kazandırmak ve geleceğin mesleklerinde kariyerlerine devam etme imkânı sunmak için UpSkill ve ReSkill programları hayata geçirdi.
Vodafone’da iş ve özel hayat dengesini desteklemek üzere toplantı düzeninde de değişiklikler yapıldı. Buna göre, her çarşamba 13:00-17:00 arasında iş toplantısı yapılmayacak ve çalışanların kişisel gelişim, inovasyon ve ekip ruhuna odaklanmaları teşvik edilecek. Ayrıca, toplantı süreleri maksimum 45 dakika olarak belirlenerek toplantı aralarında minimum 15 dakika ara verilmesi sağlanacak.
Çalışanlarının esnek bir şekilde diledikleri restoranda kullanabilecekleri dijital yemek kartı uygulamasına geçen Vodafone, hibrit çalışma modeliyle uyumlu olacak şekilde çalışanları için spor, psikoloji, beslenme ve sağlık alanlarına da yatırımlar yaptı.
Çalışanlar şirketlerinden hibrit çalışmanın kalıcı olacağına dair güvence istiyor!