Markaların dikkatine: Çocukların yüzde 86’sı havalı olmak istiyor!
Boomerang TV, Türkiye’de 4-7 yaş grubundaki 250 çocuk ve ebeveyniyle geniş çaplı ve sıra dışı bir araştırmaya imza attı. Çocuklar son dönemde bu yaş grubunda popüler olarak kullanılan “havalı” kelimesini tanımlarken, kendilerine göre havalı buldukları içerikleri, spor dallarını, hayvanları ve oyuncakları sıraladı. Araştırma verileri özellikle çocuklar üzerine ürünler üreten markalar ve iletişim çalışmaları için büyük ipuçları taşıyor. Çünkü çocukların yüzde 86’sı “havalı” olmak istiyor!
Boomerang TV’nin araştırmasında öne çıkan sonuçlar şöyle:
- Araştırmaya katılan her 10 çocuktan 9’u (yüzde 89) havalı kelimesini popüler, eğlenceli, akıllı olarak tanımlıyor.
- Araştırmaya katılan her 4 çocuktan 3’ü (yüzde 75) havalı olmanın iyi bir şey olduğunu belirtiyor.
- Çocukların yüzde 75’i babasının, yüzde 83’ü de annesinin “havalı” olduğunu söylüyor.
- Çocukların en havalı bulduğu evcil hayvan kedi oldu, ikinci sırada ise köpek yer alıyor.
- “Havalı olmak istiyor musun?” sorusuna evet yanıtını veren çocukların oranı yüzde 86! Bu oran kız çocuklarında yüzde 85 olurken, erkek çocuklarında yüzde 87 olarak verilere yansıyor.
- Çocuklar “En havalı mobil uygulama hangisi?” sorusuna ise Youtube yanıtını veriyor.
- “En havalı spor” ise çocuklara göre futbol olurken ikinci sırada yüzme, üçüncü sırada ise basketbol geliyor.
- Derslerde ise matematik açık ara birinci… En havalı ders olarak belirtilen matematiği resim dersi takip ediyor.
- Çocuklar ve çizgi filmler elbette ayrı düşünülemeyen bir ikili. Çocuklara Boomerang ekranlarının en havalı çizgi filmi sorulduğunda birinciliği “Kral Şakir” alırken onu “Sevimli Kahramanlar”, “Tom ve Jerry”, “Maşa ve Koca Ayı” ile “Scooby Doo” takip ediyor.
- Söz konusu oyuncaklar olduğunda ise en havalı bulunan Barbie olurken ikinci sırada arabalar, üçüncü sırada ise Lego yer alıyor.
“IKEA’ya çocuk patron!” haberimizi okumak için TIKLAYIN!
Güncel Haberler