E-ticarette TV reklamlarının etkisi ölçülebiliyor
Metrics34 tarafından sunulan TV-Takibi aracı, e-ticaret şirketlerinin TV’de yayınlanan reklamlarının etkisini tıpkı online pazarlama faaliyetleri gibi ölçümleyebilmelerini sağlıyor.
Dijital pazarlama optimizasyonu şirketi Metrics34, e-ticaret şirketlerinin televizyon reklamlarının getirilerini ölçmelerini sağlayan TV-Takibi uygulamasını kullanıma sundu. Metrics34’ün Almanya merkezli iş ortağı intelliAd tarafından geliştirilen ve Türkiye’de ilk kez sunulan uygulama sayesinde, e-ticaret siteleri TV’de yayınlanan reklamlarının verimliliğini ölçebiliyorlar. Konuyla ilgili bilgi veren Metrics34 Yönetim Kurulu Başkanı Levent Karaçam, son dönemde e-ticaret sitelerinin reklam mecrası olarak televizyondan yoğun biçimde yararlandıklarına dikkat çekti. TV-Takibi’nin e-ticaret sitelerine sağladığı en önemli avantajın ölçümleme olduğunu belirten Karaçam, “Yeni hizmetimiz, yayınlanan TV reklamlarının e-ticaret sitelerine ne derece fayda sağladığını, tıpkı dijital ortamda yürütülen pazarlama faaliyetlerine ilişkin ölçümlerde olduğu gibi açıkça ortaya koyuyor. Örneğin, yayınlanan reklam spotlarından zaman bazında hangilerinin daha çok ürün satılmasını sağladığı gibi veriler, e-ticaret sitesinin gelecekteki TV reklam kampanyalarını da daha sağlıklı bir biçimde planlamasında önemli rol oynuyor” dedi.