Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Anadolu Efes Avrupa’nın en iyisi
Anadolu Efes Avrupa kupalarında 25 yıl sonra ikinci şampiyonluğunu yaşadı. Anadolu Efes, finalde Barcelona’yı geçti ve Turkish Airlines EuroLeague tarihinde ilk kez şampiyonluğa ulaştı. Anadolu Efes, böylece Fenerbahçe’nin ardından EuroLeague’de şampiyonluğa ulaşan ikinci Türk takımı oldu.
Lacivert-beyazlı takım, 1996 yılında Türk basketbol tarihinin ilk Avrupa kupasını elde etmişti. Başantrenör Aydın Örs yönetimindeki Anadolu Efes, 1996’da Avrupa Radivoj Koraç Kupası’nı kazanarak büyük bir başarıya imza atmıştı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Clubhouse’u etkin kullanma rehberi
Clubhouse, geçtiğimiz haftalarda Android işletim sistemi telefonlara kademeli olarak entegre olmaya başlamıştı ama bunların arasında henüz Türkiye yoktu. Türkiye’den sadece Google Play üzerinden ön kayıt oluşturulabiliyordu. Clubhouse tarafından geçen hafta yapılan açıklamaya göre; uygulama tüm dünyada artık Android işletim sistemi telefonlarda da kullanılabilecek. Bireysel kullanıcılardan markalara herkesin dikkatini çeken yeni platform bir anlamda da kullanıldıkça keşfediliyor. Tam da bu noktada ihtiyaç duyulabilecek Clubhouse’u etkin kullanma rehberi İletişim profesyoneli Gamze Nurluoğlu’ndan geliyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
“Mıknatıslı piercing” akımı İngiltere’de 65 çocuğu hastanelik etti
TikTok’un mıknatıslı piercing akımında gençlerin piercing gibi göstermek için dillerine yerleştirdikleri süper manyetik topları yutmaları nedeniyle en az 65 çocuğun acil ameliyata alındığına dair sağlık uyarısı yayımlayan Ulusal Sağlık Servisi (NHS), manyetik topların yasaklanması çağrısında bulundu. Uyarıda, bu topların yutulması durumunda bağırsak veya kan damarlarını delinebileceği belirtildi.
Bir milyardan fazla aktif kullanıcıya sahip olan TikTok uygulamasında, gençler arasında popülerleşen ve dillerine yerleştirdikleri süper manyetik topları piercing gibi gösterdikleri trend, İngiltere’de NHS’nin dikkatini çekti. İngiltere’de Ulusal Sağlık Servisi (NHS) tarafından yapılan acil uyarıda, süper manyetik topların kazara yutulması durumunda bağırsak veya kan damarlarını delebileceği belirtildi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Zincir marketlere yeni düzenleme geliyor
Küçük esnafı korumak için zincir marketlerle ilgili kuralları belirleyen yasa teklifi çalışmaları hızlandırıldı. Planlanan yeni düzenleme kapsamında zincir marketler, mahalle bakkalının 200 metre yakınında olamayacak. Bulvar üzerinde ise zincir marketlerle mahalle bakkalı arasında 2 kilometre olacak.
Sabah gazetesinden Zübeyde Yalçın’ın haberine göre, hükümetin düzenlemeye ilişkin hazırlıklarını tamamlamasının ardından düzenleme daha sonra Meclis gündemine taşınacak. Düzenlemenin AK Parti grubunda ele alınıp yasalaştırılması bekleniyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Dünya pandemide 6 kilo aldı!
Küresel Covid-19 salgını sadece yaşam biçimimizi, sağlığımızı etkilemedi aynı zamanda yeme alışkanlıklarımızı da ciddi bir şekilde değiştirdi. İpsos tarafından gerçekleştirilen, 30 ülkenin verilerinin değerlendirildiği “Covid-19’un Beslenme ve Sağlığımız Üzerindeki Etkileri” araştırmasına göre, Covid-19 ile birlikte küresel nüfusun yüzde 31’i ayda ortalama 550 gram aldı. Yıl olarak hesaplandığında ise insanların Covid-19’un getirdiği sosyal ve psikolojik nedenlere bağlı olarak ortalama altı kilo aldığı görüldü. İstinye Üniversitesi (İSÜ) öğretim üyeleri Covid-19 pandemisinin beraberinde getirdiği yaşam şeklinin beslenme alışkanlıklarını ve davranışlarını nasıl etkilediğini araştırdı…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Markaların dikkatine: Çocukların yüzde 86’sı havalı olmak istiyor!
Boomerang TV, Türkiye’de 4-7 yaş grubundaki 250 çocuk ve ebeveyniyle geniş çaplı ve sıra dışı bir araştırmaya imza attı. Çocuklar son dönemde bu yaş grubunda popüler olarak kullanılan “havalı” kelimesini tanımlarken, kendilerine göre havalı buldukları içerikleri, spor dallarını, hayvanları ve oyuncakları sıraladı. Araştırma verileri özellikle çocuklar üzerine ürünler üreten markalar ve iletişim çalışmaları için büyük ipuçları taşıyor. Çünkü çocukların yüzde 86’sı “havalı” olmak istiyor!
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Türkiye nakitsiz toplum hedefine yaklaştı
Eskiler “Para elinin kiri” derlerdi… Pandemide bulaş korkusunun hatırlattığı bu sözü BKM verileri de doğruluyor. Bu verilere göre 2020 yılında temassız kredi kartı kullanımı bir önceki yıla kıyasla yüzde 8 artışla 75,7 milyon olurken banka kartı ve ön ödemeli kart sayısı toplamda yüzde 13 artışla 188,1 milyona çıktı. Paynet’in Türkonfed iş birliğinde gerçekleştirdiği araştırma ise finansal olgunluk düzeyi üst grupta yer alan KOBİ’lerin yüzde 47,5’inin dijital olgunluğunun da üst seviyede yer aldığına işaret ediyor. Yani 30 yıldır nakitsiz toplum olmaya odaklanan Türkiye, pandeminin desteklediği pazar büyümesiyle birkaç yıl içerisinde hedefini gerçekleştirebilir.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.