Kişisel bakımda artık onlar olmadan asla!
Pandeminin tüm dünyaya öğrettiği en değerli derslerden birinin “kendi kendine yetmek” olduğunu söylesek yanılmış olmayız. Öyle ki kaşımızdan tırnağımıza, saçımızdan cildimize kadar birçok alışkanlığımız için başvurduğumuz kuaförler ve bakım merkezleri bir süreliğine hayatımızdan çıkınca online platformlarda en çok izlenen içerikler de yine el, yüz, cilt bakımı ve saç kesiminin de aralarında bulunduğu kişisel bakım odaklı videolar oldu. Kişisel bakım sektörünün mecra ve tabiri caizse el değiştirdiği bu dönemde tüketim alışkanlıklarının nasıl değiştiğini, kozmetik yardımcı ürünleriyle öne çıkan Tarko Kozmetik’in Satış ve İş Geliştirme Müdürü Lara Eram ile konuştuk.
İstanbul Ticaret Odası’na kayıtlı olan ilk kozmetik firması olmasıyla öne çıkan Tarko Kozmetik, Türkiye’nin en eski kozmetik firmalarından biri. Karaköy’de Fransız Le Galion parfümlerinin üretimiyle faaliyetlerine başlayan Tarko Kozmetik, bugün 1200’den fazla kozmetik yardımcı ürünü 5 ana marka altında tüketiciyle buluşturuyor. Kişisel bakımın evlere taşındığı pandemi döneminde tüketim alışkanlıklarını ve yeni dönemin kişisel bakım uzmanlığını Tarko Kozmetik Satış ve İş Geliştirme Müdürü Lara Eram’dan dinledik.
Pandemi döneminde birçok kişi güzellik merkezine gidemediği için kendi “kişisel bakım uzmanı” oldu. Bu durumun sizin ürün gamınız ve iletişim çalışmalarınıza yansıması nasıl oldu?
Ürün gamımızda yıllardır hem profesyonel hem de ev kullanımına yönelik kişisel bakım ürünlerimiz bulunuyordu. Kozmetik sektörü diğer sektörlere kıyas ile krizlerde büyüyen bir sektörüdür. Kişinin stresli ve can sıkıcı zamanlarda kendini iyi hissettirme ihtiyacı yadsınamaz. Özellikle kadınlar, bu dönemde evde olmanın da verdiği rahatlık ile yeni ürün denemeye yöneldiler.
Tabi öte yandan ekonomik resesyon hepimiz için kaçınılmaz; alım gücündeki azalışın dalga etkisini önümüzdeki periyotlarda ağırlıklı hissedeceğiz. Firma olarak erişilebilir fiyat-aranan kalite misyonunu benimsiyoruz. Pandemi döneminde ise profesyonel ürünleri pazaryerlerine dağıtarak daha erişebilir kılmaya çalıştık. Profesyonel ürünlerin kullanımına yönelik içerik çalışmaları gerçekleştirerek kullanım tavsiyelerini ön plana çıkarttık.
Bu dönemde ağırlıklı satış payı profesyonel kanalda bulunan saç boya kabı, boya fırçası, bigudi gibi ürünlerin payı bireysel kanala kaydı. Ek olarak ev tipi manikür setlerimiz ile ev tipi saç kesme setlerimizin lansmanını gerçekleştirdik.
“Bireysel kullanıcıların ev içi ‘uzmanlıklarını’ desteklemek istedik. Solingen manikür setimiz ve Hydra ‘Muhteşem İkili’ bu ürünlere örnek olabilir.”
Manikür ve pedikür bakım ritüelinin belki de en zor aşaması… Bunu kolaylaştıracak ne gibi ürünleriniz var?
Manikür ve pedikür setlerimiz, tüm ihtiyaçları bir arada sunmasıyla en çok tercih edilen ürünlerimiz arasında yer alıyor. Setler ise kişini ihtiyacına göre farklı alternatifler sunuyor. 3 üründen 10 ürünlük setlere kadar ihtiyacınız doğrultusunda set alternatiflerinden yararlanabilirsiniz. Doğru ürün seçimi, biraz da kişinin kendini tanımasıyla paralel olarak gelişiyor. Örnek olarak Et iticiye ihtiyaç duyup duymadığınızı bilirseniz, az ürün ile de uygun bakımı sağlayabilirsiniz. Dolayısıyla bu ritüeli kolaylaştırmak biraz da bizim elimizde. Solingen markamız altında tırnak makası, törpü, et itici, sıyırıcı gibi kapsamlı setler yer alırken Lionesse grubumuz altında 3-4 ürünlük “hızlı” bakım kitlerimiz yer alıyor.
Malum yazın en büyük derdi deniz, kum ve güneşle birlikte yıpranan saçlar. Bu noktada evde tüketici kendi profesyonel çözümünü hangi ürünlerde bulabilir?
Keratin ve argan yağı emdirilmiş teknolojiye sahip Lionesse saç fırçalarımızla saçınızı uzun süreler yağda bekletmeden de besleyebilirsiniz. Tabi ki aralıklı olarak doğal yağlar kullanmak bakımınızın etkisini arttıracaktır. Evdeki doğal malzemelerinizle (Zeytinyağı gibi) de bu bakımı yapabilirsiniz. Yıpranan saçlara verilen en büyük zarar ise yanlış fırça ve tarak kullanımıdır. Denizden çıkına mutlaka afro tarak veya benzeri bir tarakla saçları taramak önemli. Böylece saçın karışmasını önleriz. Son zamanların önemli ürünlerinden flexible maze brush’lar ise saçı kırmadan açmanın en kolay yolu. Bu esnek fırçalar gerçekten saçların kırılma problemini ortadan kaldıracak.
Bakımın bir de keyif hali var. Rahatlama ve SPA etkisini evlere nasıl taşıyabiliriz?
Doğal tekstil bitkilerinden yapılan Lionesse Spa ürünlerimizle keselenme ve temizlenme deneyimini eve taşımak mümkün. Banyomuzda biraz sıcak su ve buharla buluşan ürünlerimiz “spa” etkisi veriyor. Aslında kese alışkanlığı, Türk kültüründe eskilerden beri var. Zaten globalde de bu ürün grubu “turkish hammam Products” olarak geçiyor.
Biz bu ritüelden esinlenerek ritüeli ev içine taşıdık. “Ramie , Looaf, Sisal, İpek ve İpek Yüz Keseleri” sayesinde kendinizidaha tazelenmiş ve güçlenmiş hissedeceksiniz. Hem ekolojik hem de sağlıklı olan ürünler; ciltteki sivilceler, egzama, varis, sedef, selülit gibi cilt hastalıklarına çok fayda sağladığı gibi sağlıklı ciltler için de çok etkili peeling görevi yapıyor. Ham ipekten üretilen seri cildinizi ölü derilerden arındırıyor, yüz ve hassas bölgeler için özel üretilen ipek kese cilt bakım rutininize farklılık katıyor. Kabak liflerinden üretilen seri ise, doğal ve bitkisel bir peeling etkisi yapıyor ve yeni hücre üretimini ve kan dolaşımını harekete geçiriyor. Ramie serisi ise özellikle batık ve duşta etkili bir arınma için vazgeçilmez bir özelliğe sahip.
Pandemide tüketicinin kozmetik alışkanlıkları ne yönde değişti. Detaylı ve profesyonel bakım ürünleri mi daha çok tercih ediliyor yoksa günü kurtaracak ürünler mi?
Pandemide bazı ürünlerin kullanımı sıfır noktasına yaklaştı. Pandemi öncesi yüksek satışı bulunan takma kirpikler; etkinliklerin ve düğünlerin yapılamaması sonucu düşen bir grafiğe sahip. Aynı şekilde renkli kozmetik kategorileri de bundan etkilendi.
Öte yandan tüketiciler bu dönemi bir nevi arayış dönemi olarak gördü. Daha önce denemeye fırsat bulunamayan bakım kremleri, özel yüz maskeleri, saç serumları gibi ürünler ön plana çıktı. Bizim de firma olarak en güçlü yönümüz aksesuar ve yardımcı ürün. Dolayısıyla daha önce yıldız ürünler arasında yer almayan maske fırçası, doğal yüz süngerleri, saç boneleri gibi ürünlerimizin satışı hızlandı. Bunu günü kurtarmak yerine bakımı evde sağlamak olarak adlandırabilirim.
Ayrıca ar-ge tarafımız güzellik merkezleri ve kuaförlerin isteklerini değerlendirdi. Profesyonel markamız olan Hydra markası altında güzellik merkezlerinin kişiye özel kullanım yapabileceği ürünler geliştirildi. Değişebilir törpü başlıkları, tek kullanımlık maskara fırçaları, ahşap et iticiler örnek verilebilir.
Hayvanlar üzerinde yapılan deneyler kozmetik sektörünün den en önemli gündem maddelerinden biri. Sizi bu konuda nasıl bir tutumla üretim yapıyorsunuz?
Aslında hayvan deneyleri ağırlıklı olarak dermo ve renkli kozmetikte yapılır. Bizim bulunduğumuz itriyat-aksesuar ve yardımcı ürün kategorisi bu deneylerin uzağında kalıyor. Bizim kategoride de tabi ki hayvanlar üzerinde ürünleri deneyen firmalar var ancak biz bu duruma tamamen karışıyız. Hem şahsen hem firma olarak bu vicdani ve ekolojik sorumluluğu taşımaktayız. Ek olarak ürün veya hammadde tedarik ettiğimiz fabrikalardan hayvan deneylerine karşı olduklarına dair denetim raporu ve beyan istiyoruz.
Cruelty-free logosunu ürünlerimizde görebilirsiniz. Ayrıca firma bünyesinde yer alan ARTNET markamız hem vegan hem cruelty-free olma özelliği taşıyor. Makyaj fırça markamız olan ARTNET markası altındaki fırçalarda tamamen sentetik kıl kullanılıyor.