Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Sürdürülebilirlik “zaten biliyoruz mezarlığına” terk edildi
Güneş Doğu’dan ama kavramlar Batı’dan yükseliyor. İlk duyduğumuzda cazibesine kapılıyor, kullanmaya başlıyor ama bir süre sonra daha önce etkilendiklerimiz ve vazgeçtiklerimiz gibi cazibesini yitiriyor. İşin en hazin yanı ise her açıdan ekonomimize katkı sağlayacak olmasına rağmen tüketiyoruz. Bunlardan biri de sürdürülebilirlik. Kimilerinin kurumsal sosyal sorumluluk projesi dediği, kimilerinin iklim değişimine kilitlediği kavram. Oysaki UN’in on yedi sürdürülebilirlik ana alanı ve yüzlerce alt başlığıyla geniş sorumluluk alanları belirleniyor. Biliyorum, “zaten biliyoruz” diyeceksiniz ama unutmayalım ki içi boşaltılmış kavramlardan hepimiz sorumluyuz.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Diyabetli bireylere yeni kişisel asistan: “mySugr”
Uluslararası doğruluk standartlarına uygun güvenilir ve kaliteli ürünler sunan Roche Diagnostics Turkey A.Ş. sponsorluğunda faaliyet gösteren, diyabetlilerin güvenilir adresi “Diyabetevi”, 365 Derece’nin yeni projesiyle sağlık camiasının dijital dünyasına bir ilki kazandırdı. Instagram kullanıcılarını keyifli ve sağlıklı bir yolculuğa davet eden Diyabetevi, sağlığa olumlu etkisi olan öğelerin seçilmesi halinde ekstra puan kazandıran oyun kurgusuna sahip yeni nesil etkileşimli Instagram filtresi “mySugr” ile yeni nesil etkileşimli Instagram filtresini sağlık dünyasında ilk kullanan marka oldu.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Çevirmenler mutsuz, alt yazılar tatsız!
Artık kimse bizi “Kasım’da aşk başkadır”ın Sweet Nowember olduğuna ikna edemez. Ya da “Çık Aramızdan”ın License to Wed olduğuna… Tabii böyle durumlar olduğunda çevirmenleri töhmet altında bırakıyoruz. Onlar da eleştiriyi iyi kaldırıyor ve şikayetleri yok diyorduk ama durum öyle değilmiş. Çevirmenler Meslek Birliği Yönetim Kurulu bugün isyan etti. Eleştirilerin hedefi olmaktan ve insani çalışma şartları elde edemediklerinden nitelikli işgücünü kaybettiklerine dair bir basın açıklaması geldi. Buradan bakınca haksız da değil gibiler gelin bakalım daha neler söyleyecekler…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Kale Endüstri Holding 365 Derece’yi seçti
Geliştirdiği kreatif stratejilerle; yeni nesil tüketiciye ulaşmak isteyen markaların çözüm noktası olan 365 Derece, prestijli iş birliklerine imza atmaya devam ediyor. 365 Derece, Kale Endüstri Holding’e ait ulusal markaların dijital ve konvansiyonel iletişim süreçlerini tam kapsamda ele alırken, 70’ten fazla ülkeye ihracat yapan Kale Kilit’in küresel pazardaki bilinirliğini arttırmak için yeni bir anlayışla farklı çözümler de sunmaya başladı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Mayıs ayının zirvesinde hangi otomobil markaları vardı?
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), her ay Türkiye’deki otomotiv piyasasının nabzını tutuyor ve pazarda en çok satılan araçların listesini yayınlıyor. Bu doğrultuda ODD, mayıs ayının en çok satan araçlarını açıkladı. Hem binek hem de ticari araçların listesi yayınlanırken, ülkemizde geçen ay satılan lüks otomobil markaları da dikkat çekti…
ODD verilerine göre Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2020’nin Mayıs ayına göre toplamda yüzde 69,8 oranında büyüyerek 54 bin 734 adet seviyesinde gerçekleşti. Bunlardan 43 bin 138’i otomobil satışı olarak kayıtlara geçerken, hafif ticari satışları ise 11 bin 596 seviyesinde kaydedildi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Twitter’ın “Super Follow” özelliği hakkındaki detaylar belli oldu
Bu yıl bünyesine bir sürü yeni özellik ekleyen Twitter, inovasyona doymuyor. Twitter yılın başlarında “Super Follow” özelliğini duyurmuştu. Pazar günü ise, uygulama araştırmacısı Jane Manchun Wong, “Super Follow” özelliğinin nasıl görüneceği hakkında detayları tweetledi.
Twitter, bu yılın başlarında bazı hesaplara takipçilerinden ücret alarak daha fazla içeriğe erişim izni verebileceği “Super Follow” özelliği üzerinde çalıştığını duyurdu. Wong’un açıklamasına göre, Super Follows özelliği, son 30 gün içinde en az 25 tweet atmış, en az 18 yaşında olan ve en az 10.000 takipçisi olan Twitter kullanıcılarına tanımlanabilecek. Super Follows’un ana özelliği yalnızca süper takipçilere öze bonus içeriklerin olması…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Google “En çirkin dil” tanımlaması için özür diledi
Google, Hindistan’ın güney batısında yaklaşık 40 milyon kişinin konuştuğu Kannada dilinin, aramalarda ‘en çirkin dil’ olarak gösterilmesine gelen tepkiler sonucunda özür diledi. Bengaluru bölgesinde milletvekili olan PC Mohan, sosyal medya aracılığıyla yaptığı açıklamada Google aramasının görselini paylaşarak Google’dan özür dilemesini istedi.
Milletvekili Mohan, Google arama sayfasına ‘Hindistan’daki en çirkin dil’ yazıldığında Kannada dilinin belirdiğini ifade ederek, “Dünyanın en eski dillerinden biri olan Kannada, 14. yüzyılda Geoffrey Chaucer doğmadan çok önce destanlar yazan büyük bilginlere sahipti. Google Hindistan, özür dile” dedi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Apple çalışanlarından Tim Cook’un “Ofise dönün” çağrısına yanıt geldi!
Geçtiğimiz hafta Apple CEO’su Tim Cook çalışanlarına gönderdiği bir maille “Ofise dönün” çağrısında bulunmuştu. Cook yeni çalışma dönemi için çalışanların hafta içerisinde en az 3 günü ofiste geçirmelerini ve ihtiyaç halinde toplamda 2 hafta evden çalışma izinleri olacağını açıklamıştı. Bu açıklama Apple çalışanlarının bir kısmında hayal kırıklığı yarattı. Çalışanlar yapılan bu çağrıdan ve öngörülen yeni çalışma düzeninden memnun olmadığını Tim Cook’a yazdığı bir mektupla açıkladı…
Apple’ın 80 çalışanı Cook’a yazdığı açık mektupta “Mevcut politikanın birçok ihtiyacımızı karşılamada yeterli olmadığını düşünüyoruz” diyerek işe geri dönmelerinin söylenmesinden duydukları memnuniyetsizliği dile getirdiler. Mektupta, çalışanlar neredeyse tamamen uzaktan çalışırken, Apple’ın aynı kalitede ürün ve hizmetler sunduğuna dikkat çekildi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Türkiye dijital reklam yatırımlarında Avrupa’da en fazla büyüyen ülke!
Avrupa’da salgına rağmen dijital reklam yatırımları yüzde 6,3 büyüyerek 70 Milyar Euro’ya yaklaşırken Türkiye yüzde 34,8 ile en fazla büyüyen ülke oldu.
25-26-27 Mayıs’ta çevrimiçi gerçekleştirilen Interact Konferansı’nda açıklanan AdEx Benchmark Raporu’na göre; Covid-19’un etkisiyle zorlu bir yılın ardından Avrupa Dijital Reklam Yatırımları 2020’de yüzde 6,3 artarak 69 milyar Euro’ya ulaştı. IAB Avrupa AdEx Benchmark araştırması dijital reklam pazarını üç ana başlıkta inceliyor: Display, Arama Motoru ve İlan Sayfaları. Bu formatlardaki büyüme, gelişen cihaz kullanımı ve tüketim alışkanlıklarındaki değişikliklerle de destekleniyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Yaşar Akbaş, Effie Global Best of the Best Awards Jürisi’nde…
Türkiye’nin en fazla Effie ödülü kazanan ajanslarından Happy People Project Ajans Başkanı Yaşar Akbaş, 2021 Effie Global, Best of the Best Awards jürisinde Türkiye’yi temsil edecek. Geçtiğimiz yıl Effie Best of Europe’ta Ford Trucks kampanyasıyla Türkiye’nin ilk Gümüş Effie’sini kazanan Happy People, aynı yıl Türkiye’nin en çok Altın Effie kazanan ajansı olmuştu. Kısa bir süre önce sonuçlanan 2021 Türkiye Effie yarışmasında da yine 3 Altın ve 3 Bronz Effie ile bu yıl da en çok Altın Effie alan iki reklam ajansından biri oldu.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.