Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Shangri-La Hotels and Resorts, 50. yıl dönümü kapsamında yeni logosunun lansmanını yaptı
Shangri-La Group, Shangri-La Hotels and Resorts’un 50. yıl dönümü kutlamaları kapsamında, markanın geçmişini onurlandıran ve geleceğe yönelik vizyonuna atıfta bulunan yenilenmiş logosunu paylaştı. Logo, markanın yolculuğunu ve yıllar içinde nasıl evrildiğini yansıtırken, kalpten gelen Asya misafirperverlik anlayışına ve köklerine olan sadakatini de simgeliyor. Markanın, 1971’de Singapur’da açılan ilk oteli ile başlayan yolculuğu 50 yıldır Asya kültür ve değerlerine olan bağlılığı ile sürüyor. Marka bugün, dünyanın önemli destinasyonlarında 80’in üzerine otel ve resort tesisinde Asya’nın kalpten gelen misafirperverlik anlayışını yaşatıyor.
Logoda; imza niteliğindeki “S” amblemi, gün doğumu saatlerinin parlak ışığını çağrıştıran yeni bir altın rengi tonuna sahip. Asya’nın kaligrafi öğelerinden ilham alan ve tarihle gelenekler arasında şık bir köprü oluşturan yazı karakteri ise, yeni dizaynın ruhuna uygun olacak şekilde daha rafine görünümde sunuluyor. Shangri-La’nın; bir mekandan ziyade, kişiye özel keyif ve neşe dolu anlara ilham olan bir hissiyat ve deneyim olduğunu vurgulamak amacıyla marka, yeni logoya ‘Hotels and Resorts’ kelimelerini dahil etmedi.
Sosyal medyayı en iyi kullanan sanatçı ve influencer’lar bu akşam açıklanıyor!
Marketing Türkiye ve BoomSonar tarafından bu yıl beşincisi düzenlenen Social Media Awards Turkey 2021 ödül töreni bu akşam 19.30’da yayınlanıyor. Ödül kazanan sanatçı ve influencer’ların da dahil olacağı yayında, Türkiye’nin en büyük markaları arasından sosyal medya performansıyla öne çıkanlar ve dijitalde gerçekleştirilen projelerin yarıştığı kategorilerin kazananları da açıklanacak.
Söz konusu sanatçılar olunca hayranları onlara sosyal medyada da yoğun ilgi gösteriyor. Paylaşımları aracılığıyla giyimleri, gittikleri yerler, kullandıkları ürünler, yaptıkları aktiviteler, kısacası yaşamları mercek altında. Hâl böyleyken onlar da hayranlarıyla aralarındaki diyaloğu güçlendirmek için sosyal medya kullanımına önem veriyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Akıllı telefon satışları yılın ilk çeyreğinde uçuşa geçti!
2020 yılında pandemi ile birlikte tökezleme yaşayan sektörlerden biri de akıllı telefon pazarı olmuştu. Gartner’in yaptığı araştırmaya göre 2021 yılında sektörde toparlanma emareleri görülmeye başlandı. Yılın ilk çeyreğinde akıllı telefon satışları yüzde 26 artarken, toplam cep telefonu pazarındaki artış yüzde 22 olarak gerçekleşti. Gartner’in kıdemli araştırmacılarından olan Anshul Gupta’ya göre ise; müşterilerin bakış açısındaki gelişme, devamlı öğrenme ve evden çalışma, 2020 yılında biriken taleple birleşince yılın ilk çeyreğinde akıllı telefon satışlarında artış yaşandı…
Yılın ilk çeyreğindeki satış rakamlarına baktığımızda ise ilk üç sırada yer alan teknoloji devlerinin değişmediğini görüyoruz. Listenin ilk basamağında Samsung yer alırken onu Apple ve Xiaomi takip ediyor. Samsung’un özellikle orta seviye akıllı telefonlarıyla büyük başarı yakaladığı belirtiliyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Kadınlara özel AVM geliyor!
Dünyanın ikinci kadın temalı AVM’si “Zeruj Mall Anatolia” 11 Haziran’da Pendik’te kapılarını açacak. 12 bin metrekare kapalı alana sahip 5 kat üzerine kurulu olan kadınlar özel AVM, yüzde 80’inin kadın girişimcilerin oluşturduğu 50 mağazaya ev sahipliği yapacak.
Dünyanın ikinci kadın temalı AVM’si “Zeruj Mall Anatolia” 11 Haziran’da Pendik’te kapılarını açıyor. Ev tekstilinden kadın giyime, ayakkabıdan aksesuara kadar birçok ürünün bulunabileceği AVM, özellikle muhafazakâr kadın temasıyla öne çıkıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Sıcak içecek pazarı Türkiye’de dünyadan daha hızlı büyüyor!
Pandemi döneminde beslenme alışkanlıkları değişmeye başlarken, sağlıklı beslenmenin faydaları konusunda artan farkındalık tüm dünyada sıcak içeceklere olan talebi büyütüyor. Özellikle gelişmekte olan ülkelerde hızlı küreselleşme ve kentleşme bu pazarın genişlemesinde etkili oluyor. Sağlık bilincinin ve günlük temponun arttığı dünyada, tüketiciler stres atma ve detoks içeceklerine yöneliyor ve bu da sıcak içecek pazarı için daha fazla büyüme fırsatı yaratıyor. 2021’de küresel sıcak içecek pazarı büyüklüğünün 689 milyar dolara yaklaşması ve en büyük gelirin kahve satışından elde edilmesi bekleniyor. 13.6 milyar dolarlık satış hacmine ulaşacağı tahmin edilen Türkiye pazarında ise çay açık ara en çok tercih edilen sıcak içecek olmaya devam ediyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
34 marka plastik kirliliğine savaş açtı
Son yılların en büyük sorunlarından biri plastik atıklar… Doğadaki yıkıcı etkisini artık net bir şekilde gördük ve iyileştirmeye çalışıyoruz. Tabii bu noktada şirketlerden beklenti büyük. Buradan hareketle hayata geçirilen İş Dünyası Plastik Girişimi (İPG) kapsamında 34 marka plastik taahhüdünde bulundu. Şirketler, bir yılı aşkın süredir katıldıkları etkinlikler, eğitimler ve iyi uygulama paylaşım toplantıları sonrası imzacı şirketlerin kullanımına açılan plastik ayak izi ölçme ve değerlendirme dijital aracı İPGTool üzerinden taahhüt beyanlarını açıkladılar.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Oyun satışları tam kapanmada zirveyi gördü!
Dijital oyun mağazası Oyunfor’un açıkladığı verilere göre oyun ve oyun içi satışları 17 günlük tam kapanmanın etkisiyle Mayıs ayında patlama yaşayarak yılın zirvesini gördü. Şubat ayında düşüşe geçen satışlar Mart ayında tekrar yükselişe geçmiş, Nisan ayında ise 2021 yılının zirvesini yaşamıştı. Mayıs ayında gerçekleşen tam kapanmanın da etkisiyle Nisan ayına kıyasla da yüzde 15 artan oyun ve oyun içi satışları geçtiğimiz yılın Mayıs ayına göre ise yüzde 35’lik bir büyüme göstererek son zamanların en yüksek satış rakamlarına ulaşmış oldu.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Güzellik algısı çok can yakıyor!
Unilever bir süredir “Pozitif Güzellik” vizyonundan bahsediyor tabii güzelliğin zaten pozitif bir kavram olduğunu söyleyenler olacaktır fakat o dönemi çoktan geride bıraktık. Artık “güzellik” algısı birçok insanın canını acıtıyor çünkü abartılı, gerçek dışı ve tek tipleştirici bir kullanımı mevcut. Unilever’in “Pozitif Güzellik” vizyonunu besleyen araştırma da tüm acı gerçekleri tek tek yüzümüze vuruyor. Yine aynı araştırma reklamların tüketiciye ulaşmadığını da söylüyor. Unilever’da diyor ki değişim zamanı! Bugün Unilever Türkiye, Kafkasya, Orta Asya ve İran Güzellik ve Kişisel Bakım Kategorisinden Sorumlu Pazarlama Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyesi Alper Eroğlu’nun ev sahipliğinde gerçekleşen toplantıya Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Gül Şener, Uzman Psikolog Zeynep Selvili ve Doğa Koruma Merkezi Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Bilgi Buluş eşlik etti. Güzellik, güzellik uğruna feda edilenler ve bunun tüketiciye ulaşma şekliyle ilgili tüm ezberlerin sorgulandığı keyifli bir oturum oldu. Gelin konuya daha yakından bakalım…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Erişimi artırmak isteyen reklamverenler TV’yi nasıl kullanmalı?
Çok değil belki de sadece 10 yıl öncesine kadar sevilen bir televizyon dizisinin haftalık bölümünü kaçırmanın telafisi ancak yine televizyonda aynı bölümün tekrar yayınlanması ile mümkünken bugün kaç kişi gerçekten o anda izleme zorunluluğu duyuyor ki? İnternet bağlantılı televizyonlar, bilgisayarlar, tabletler hatta cep telefonları… Her biri istediğimiz an yayınlanmış bir bölümü yeniden izleme imkânı sunuyor. Televizyon için üretilen içeriklere ulaşmak bunca kolaylaşırken televizyon bir mobilyaya mı dönüşecek? Elbette hayır! Medya ve içerik tüketimi dönüşümden geçerken, televizyonlar da internet bağlantılı bir değişimle halen önemini koruyor. Telefonların, tabletlerin ve bilgisayarlar televizyondan rol çaldığı gibi şimdilerde de Televizyon izleyenlerin karşısına YouTube ile çıkarak onlardan rol çalıyor. Peki değişen televizyonlar reklam sektörü ve reklamverenler için ne ifade ediyor? Tüketiciye ulaşmak için internet bağlantılı televizyonları daha etkin kullanmanın rehberi Matt McDonald‘dan geliyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.