Türkiye’nin en değerli markaları belli oldu!
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2021 yılına ilişkin “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” çalışmasını tamamladı. 2019 ve 2020 yıllarında olduğu gibi listede ilk sırayı 1 milyar 605 milyon dolarlık marka değeriyle THY alırken, şirketi 1 milyar 585 milyon dolarla geçen yıla göre 3 sıra yükselen Arçelik izledi… En değerli 100 markanın açıklandığı listeye bu yıl 7 yeni markanın dahil olması dikkat çekti…
Listede üçüncü sırayı 1 milyar 193 milyon dolarlık marka değeriyle geçen yıla kıyasla 5 sıra yükselen İş Bankası aldı. Garanti BBVA 1 milyar 190 milyon dolarlık değeriyle dördüncü, Turkcell 1 milyar 61 milyon dolarla beşinci, Ziraat Bankası ise 952 milyon dolar değeriyle altıncı oldu.
Marka değeri 917 milyon dolar olarak belirlenen Akbank yedinci sıradaki yerini korurken, 836 milyon dolarla Yapı Kredi sekizinci, 789 milyon dolarla Türk Telekom dokuzuncu, 787 milyon dolarla Ford Otosan ise onuncu sıraya yerleşti.
En değerli 100 marka arasına 7 yeni marka girdi
Listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 7 yeni marka dahil oldu. Bu markalar, TUSAŞ, Otokoç, Netlog, Anadolu Hayat, Arzum, Ray Sigorta, Karel olarak sıralandı.
İlk 100’de yer alan markaların değerlerinde en yüksek oranda artış yüzde 65,7 ile Aselsan, yüzde 65,1 ile Yünsa Tekstil’de gerçekleşti.
Söz konusu dönemde marka değerinde en yüksek düşüş ise yüzde 51,4 ile Anel Elektrik’te oldu. Bu markayı yüzde 43,5 ile Beşiktaş, yüzde 42,8 ile Otokar izledi.
“Giyim sektörünün en değerli 50 markası açıklandı!” haberimizi okumak için TIKLAYIN!