2015’te e-ticaret sektörünü neler bekliyor?
Performans pazarlama teknolojileri şirketi Criteo, 2015 yılı içerisinde e-ticaret sektöründe etkili olacak en önemli eğilimlere ışık tutan 2015 E-Ticaret Sektörü Öngörüleri Raporu (2015 eCommerce Industry Outlook Report)’nu yayınladı. Online ticari işlem verilerinden alınan içgörülere dayanarak hazırlanan raporda öne çıkan dikkat çekici öngörüler ise şu şekilde sıralanıyor:
· Çapraz-cihaz (cross-device) yetkinliklerinin artırılması, 2015 yılının en önemli odak noktalarından biri olacak: Temmuz 2014’te Criteo ve Digiday tarafından yapılan araştırmaya göre perakende sektörü yöneticilerinin ve reklam ajanslarının yüzde 58’i, çapraz-cihaz (cross-device) teknolojisini 2015 yılı mobil pazarlama aktivitelerinin en önemli ayağı olarak görüyor.
· Doğal reklamlarda (native advertising) görülen hızlı artış, gerçek zamanlı satın alma (programmatic buying) ile ivmelenecek.
· “Webrooming” ve “showrooming” aktivitelerinin satışları üzerindeki artırıcı etkisi göz önüne alındığında, fiziki bir varlığı olan perakendeciler 2015 yılında yoğun bir biçimde online stratejilere odaklanacaklar.
· Perakendeciler, mobil uygulama yeniden-etkileşimlerine büyük önem atfedecek: Temmuz 2014’te Criteo ve Digiday tarafından yapılan araştırmaya göre perakende sektörü yöneticilerinin ve reklam ajanslarının yüzde 42’si, tüketici etkileşimini 2015 yılı mobil uygulama stratejilerinin en önemli hedefi olarak görüyor.
Raporun sonuçlarını değerlendiren Criteo Başkanı ve COO’su Eric Eichmann, “Tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarının çok hızlı bir biçimde geliştiği göz önüne alındığında, 2015 yılının e-ticaret sektörü için oldukça dinamik bir yıl olacağını görüyoruz” dedi. Eichmann, birden fazla ekran önünde geçirilen zamanın artmasının, reklamverenlerin tüketicileri hedeflerken daha fazla karmaşayı yönetmesi gerektiği anlamına geldiğini söyleyerek şöyle devam etti: “Bu bakımdan çapraz-cihaz (cross-device) hedeflemesi ya da mobil cihazlara uyumlu websiteleri ve uygulamalar gibi çözümlere yatırım yaparak sektör ivmesinin bir adım önüne geçen reklamverenler, tüketicilerin isteklerine cevap verme ve satışlarını artırma konusunda en avantajlı pozisyona sahip olacaklar.”
Söz konusu rapor reklamverenlerin sektör ivmesinin bir adım önüne geçmesine yardım ederken, aynı zamanda onların pazarlama stratejilerini ve yatırımlarını, tüketicilerin gelişen online alışveriş alışkanlıklarına uygun olarak ayarlamalarına katkıda bulunmayı hedefliyor.