Herkese engelsiz erişim!
Hazır gıda sektörünün yenilikçi markalarından ta!da!, ürünlerinin ambalajlarını görme engelliler için yeniden dizayn ediyor… Ürün yelpazesinin yanı sıra gerçekleştirdiği sosyal sorumluluk projeleriyle de iddiasını ortaya koyan ta!da! “Herkes için bir ta!da! olmalıdır” diyerek, hizmet ve ürünlere engelsiz erişimi mümkün kılmak adına toplumun her kesiminin ihtiyaçlarını dikkate alıyor.
Son dönemde lansmanını gerçekleştirdiği glutensiz ürünleriyle özellikle Çölyak hastaları için bir gereklilik olan bu ürünlere kolayca erişebilmelerini sağlamasıyla gündeme gelen ta!da!, sosyal sorumluluk çalışmaları kapsamında her yıl engellilere verilen eğitim burslarına ek olarak ürünlerinin ambalajlarını görme engelliler için yeniden düzenleme kararı aldı.
Görme engellilerin ambalajların üstündeki ürün isimlerini okuyabilmesi için Braille Alfabesi ile düzenleyen ta!da!, ayrıca kutulara kabartma olarak koyulan QR kod ile de görme engelli tüketicileri, web sitesine yönlendirerek ürünlerle ilgili ambalajda bulunan tüm bilgilere ta!da! web sitesinden ulaşabilmelerini sağlıyor. Halihazırda kullandıkları seslendirme aplikasyonlarıyla da uyumlu çalışan projenin bir sonraki adımında, yapılacak yatırımlarla ambalajların teknolojik kapsamının geliştirilmesi ve etkili bir sosyal inovasyon hareketine dönüştürülmesi var.
Türkiye’de ilk!
Engelsiz Erişim Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilen ve Türkiye’de ilk kez uygulanılan proje hakkında ta!da! Pazarlama Direktörü Meral Tek, “Sosyal sorumluluk bilinciyle, engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırma misyonunu benimseyen bir markayız. Türkiye’de bu çalışmayı başlatan ilk marka olarak, bilginin herkes için erişilebilir olmasına katkı sağlama amacıyla kısa sürede tüm kartonetli ürünlerimizde aynı sistemi uygulamayı hedefliyoruz.” dedi.
“Kör tüketiciler için çok büyük bir adım!”
Lansmanda konuşan Engelsiz Erişim Derneği Başkanı Dr. Engin Yılmaz, “Böyle bir projenin parçası olmaktan gurur duyuyorum ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. ta!da! ekibi, yaptığımız toplantıda ‘Biz tüm ürünlerimizi her kesimden, ortamdan kişiye erişilebilir yapmak istiyoruz.’ dendi. Bizim bu bakış açısına çok ihtiyacımız var. Belki normal olanı bu ama, bugün özel bir gün değil sıradan bir gün; engelliler günü vs. değil. Bazı projelerde bizlere özel olan günlere yetiştirme kaygısı var ve yapılanlar da çok sembolik şeyler oluyor. ta!da! bu konuyu içselleştiren bir marka. Braille alfabeli ürünleri çıkarırken direktiflerimizi dikkate aldılar. Braille alfabesini ve QR kod uygulamasını belirli ürünleri için değil, tüm ürünleri için geçerli kıldılar. Bu bizlerin de her ürüne erişebileceğimiz anlamına geliyor. Görme engelli tüketiciler için çok büyük bir adım bu. Ben görme engelli bir tüketiciyim ve her ürüne erişim hakkım olmalı, ta!da! projesi bunu sağladı. Tüm markalara örnek olmasını temenni ediyorum ‘’ dedi.