AVM ziyaretleri artıyor
Küresel salgın krizinin ardından hayatlarımıza giren sosyal mesafe kavramı, kalabalık ve kapalı alanlarda artan bulaş riski ile birlikte AVM’ler de payına düşeni aldı. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi’ndeki verilere göre Nisan ayı AVM ziyaret oranlarının geçen yılın aynı dönemine göre artmış olması bir toparlanma olduğuna işaret ediyor. Gelin raporun detaylarını birlikte inceleyelim…
Geçtiğimiz yıl Nisan ayında AVM’ler büyük ölçüde kapalı olduğu için tam doğru bir kıyaslama olmamakla beraber metrekare verimlilik endeksi Nisan 2021 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 582,5 oranında artarak 273 puana yükselmiş olduğu gözlemleniyor.
AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Nisan 2021’de İstanbul’da 1.488 TL, Anadolu’da 742 TL olarak gerçekleşmiş. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Nisan 2021’de 1.040 TL olarak rapora yansıyor.
Kategoriler bazında metrekare verimlilik endeksi
Geçtiğimiz Mart ayı ile karşılaştırıldığında Nisan 2021 döneminde AVM’lerdeki diğer* kategorisi metrekare verimliliği yüzde 23,3 artış gösteren tek kategori. Hipermarket kategorisi metrekare verimliliği endeksi yüzde 10,6, teknoloji kategorisi 25,1, ayakkabı kategorisi yüzde 30,4, giyim kategorisi yüzde 30,9 ve yiyecek-içecek kategorisi metrekare verimlilik endeksi yüzde 45,5 azalış gösterdiği verilere yansıyor…
AVM ziyaretlerinde artış var
Nisan 2021 verileri bir önceki ay olan 2021 yılı Mart ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 41,5’lik bir azalış olduğu gözlemleniyor.
Nisan 2021 dönemi ziyaret sayısı endeksinde, bir önceki yılın aynı ayına göre ise yüzde 675’lik bir artış gözlemlenmesi ise elbette tahmin edilebilir bir artış oranı.