Uygulama dünyasında etkileşimi artırmanın yeni yolları
Uygulamalar, milyarlarca insanın dünyayla etkileşim kurma şeklini değiştirerek en sevilen oyunu oynamayı, sosyal çevreyle bağlantıda kalmayı ve günlük ihtiyaçları satın almayı daha kolay hale getirdi. Google’ın yeni araştırması, mağazalar yeniden açıldığında bile tüketicilerin yüzde 63’ünün en iyi uygulama deneyimlerini aramaya devam edeceğini gösteriyor.
Ancak uygulamalara olan talep arttıkça, uygulamaların keşfedilmesi ve yeni kullanıcıları sadık müşterilere dönüştürmek de giderek daha zor bir hale geliyor. Bu nedenle bugün daha fazla kişiye ulaşmanın, performansı artırmaya yardımcı olacak içgörülerden faydalanmanın ve değerli kullanıcılarınızın geri gelmesini sağlamanın yeni yollarını keşfetmek önem kazanıyor.
Kullanıcı ile bulunduğu yerde iletişim kurun
Uygulama kampanyaları, Arama, YouTube, Google Play, Keşfet ve üç milyondan fazla başka site ve uygulamada yeni uygulama kullanıcılarına ulaşmanızı kolaylaştırıyor.
İnsanlar işlerini halletmek için gittikçe daha fazla cihaz arasında geçiş yapıyor. Mobil kullanım dünya genelinde artmaya devam etse de, web sitelerinde geçirilen toplam sürenin yüzde 41’i masaüstünde geçiyor ve tüketicilerle bulundukları yerde buluşmanız çok önemli. Türkiye’nin ayakkabı pazarının büyük oyuncularından biri olan Flo da, 2020 yılına kadar e-ticaret kanallarının en büyük paydasını web sitesi üzerinden sağlıyordu. Ancak pandeminin getirdiği yeni tüketici alışkanlıkları Flo’nun yatırım ve stratejilerinde yeni bir yola gitmesini zorunlu kılmıştı.
2020’nin ikinci çeyreğinde Uygulama Kampanyaları’ndan faydalanan marka yüksek indirme oranlarına ulaşarak kampanyalar ve deeplink yapısındaki geliştirmeler ile uygulamaların cirodaki payını yüzde 60’ın üzerine çıkarmıştı.
Performansı iyileştirmeye yardımcı olmak için içgörülerden faydalanın
Yeni kullanıcılarla bağlantı kurmak, uygulama işinizi büyütmenin yaşam döngüsünde kritik bir ilk adım. Ancak, doğru uygulama içi olayları ölçerek ilk yüklemeden sonra ne olduğunu anlamak da bir o kadar önemli.
Firebase’i uygulama kampanyaları ile entegre ederek işletmeniz için önemli olan olayları ölçebilir ve kullanıcılarınızın uygulamanızla nasıl etkileşim kurduğu hakkında önemli bilgiler edinebilirsiniz. Flo’nun da bir sonraki adımı uygulama indirme hacmini etkileşim ile tamamlayarak 360 derece bir kullanıcı deneyimi yaşatmaktı. Artan uygulama kullanıcılarına etkileşim reklamları ile erişmek ve satın alma performansını iyileştirerek, hacmini ve yatırım getirisini katlamak istiyordu.
Bu doğrultuda Firebase projesini Google Ads’e bağlamaya karar veren Flo, Google Ads kampanyalarının performansını görmesine yardımcı olan güçlü araçlara erişim elde etti. Uygulama kampanyalarının imkanlarından biri olan birden fazla reklam grubu özelliğini farklı görsel setler ile çoğaltıp ve daha iyi sinyal alan Firebase güçlerini birleştirerek akıllı stratejinin performansını daha da iyiye taşıdı.
Değerli müşterilerinizin geri gelmesini sağlayın
Sadık müşteriler, işleri halletmelerini kolaylaştıran markalara bağlı kalır. Derin bağlantılar da, ister yeni bir ayakkabı satın almak, ister bir seyahat rezervasyonu yapmak veya en sevdikleri oyuna geri dönmek olsun, aradıklarını bulmalarını kolaylaştırmak için kullanıcıları uygulamanızda belirli yerlere götürür. Bu, reklam performansınızı artırmanıza yardımcı olur; ortalama olarak, derin bağlantılı reklam deneyimleri, dönüşüm oranlarını iki katına çıkarır.
Flo, hem Firebase ürününden hem de derin bağlantı avantajlarından faydalandı; dönüşüm ölçümlemenin yanı sıra teklif verme stratejilerini de iyileştirmiş oldu. Yatırım getirisinde yüzde 76, dönüşüm oranında yüzde 10 artış kaydeden Flo, tıklama başı maliyette de yüzde 36 düşüş yakaladı. “Şirket olarak en değer verdiğimiz şey veriyi doğru kullanmak,” diyor Flo E-Ticaret Pazarlama Direktörü Eren Erbalcı ve Performans Pazarlama Müdürü Tugay Atak ekliyor; “Büyük hesaplarda akıllı teklif stratejilerini kullanmanın her zaman daha faydalı olduğunu tecrübe ettik. Bu kampanya da bize makine öğreniminin gücünü bir kez daha göstermiş oldu.”
Kaynak: Think with Google