Instagram’da “Görsel Arama”, WhatsApp’ta, “Alışveriş” özellikleri kapıda
Facebook, güncellemeler kapsamında WhatsApp ve Instagram’a gelecek yeni özelliklerini duyurdu. Yapılan açıklamaya göre WhatsApp ve Facebook Marketplace’e “Alışveriş”; Instagram’a ise “Görsel Arama” özelliği gelecek.
Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, bugün yaptığı bir açıklamada uygulama ailesine eklenen alışveriş odaklı 3 yeni güncellemeyi duyurdu. Güncellemeler kapsamında “Alışveriş” özelliği hem WhatsApp’e hem de Facebook Marketplace’e eklenirken “Görsel Arama” özelliği Instagram’da yerini alıyor.
WhatsApp’ten anında alışveriş
Facebook’un Clubhouse’un rakibi olan sesli sohbet odasında konuşan Zuckerberg, hem WhatsApp’e hem de Facebook Marketplace’e “Alışveriş” sekmesi ekleneceğini duyurdu. Diğer bir deyişle, işletmeler artık Instagram’ın yanı sıra Facebook Marketplace ve WhatsApp’te de dükkan açabilecek.
Normal şartlarda Facebook Marketplace, kullanıcıların ikinci el eşya alım satımı yapmaları için kurulmuş bir platform. Bununla birlikte, aylık 1 milyardan fazla kişi tarafından ziyaret edilen bu platform işletme sahipleri için de büyük potansiyel taşıyor. Bu açıdan, alışveriş sekmesinin hem WhatsApp’te hem de Marketplace’te yerini alması önemli bir hamle oldu.
AR filtreleriyle ürün deneme
Yapılan açıklamalara göre ABD’deki işletmeler bugünden itibaren Instagram dükkanlarını Marketplace’e taşımaya başlayabilecek. WhatsApp Alışveriş özelliğinin ise yakın zamanda yayınlanması planlanıyor.
Facebook bu yeni güncellemeleri sunmaya hazırlanırken reklam algoritmaları üzerinde de çalışmalarını sürdürüyor. İşletmelere, mağaza reklam çözümleri ile kişiselleştirme olanakları sunan olan sosyal ağ, kullanıcılara, haber kaynaklarında alışveriş davranışlarına yönelik reklamlar göstermeye başlayacak.
Ayrıca ABD’de bugünden itibaren yayına alınacak olan AR Dynamic Ads ile kullanıcılar, ürünü AR filtreler vesilesiyle deneyebilecek.
Instagram’da “Görsel Arama”
Zuckerberg’in bahsettiği bir başka güncelleme ise Instagram’a gelecek olan Görsel Arama özelliği oldu. Bahsi geçen özelliğin Google Lens ve Pinterest’tekine benzer şekilde işlemesi bekleniyor.
Aynı şekilde, online alışveriş bazında gelecek olan bu özellik sayesinde kullanıcılar, Instagram’da gezinirken gördükleri bir ürünü uygulama içerisinde görsel halinde aratıp benzerlerine ulaşabilecek.
Zuckerberg, konuyla alakalı olarak, “Hoşunuza giden bir şey bulduğunuzda üzerine dokunup benzer ürünleri Instagram’daki diğer mağazalar üzerinde görebileceksiniz,” şeklinde açıklamada bulundu.
“Facebook’tan kavgalara yapay zeka müdahalesi!” haberini okumak için tıklayın!