Mansur Yavaş ile Yemek Sepeti CEO’su Nevzat Aydın arasındaki “Lezzet Ankara Polemiği” büyüyor
Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin (ABB) esnafa destek adına yüzde 0 komisyonla çalışan “Lezzet Ankara” projesini eleştiren Yemek Sepeti CEO’su Nevzat Aydın’a ABB Başkanı Mansur Yavaş’tan yanıt geldi. Yavaş, “Esnafımız zaten darda. Yüzde 0 komisyonla aynı hizmeti biz vererek iki yıldır kaybettiklerini toparlamaya çalışacağız. Bu da belediyecilik görevlerimizden biri” açıklamasında bulundu.
ABB, esnafa destek adına yüzde 0 komisyonla çalışan bir yemek uygulaması geliştirdi. ‘Lezzet Ankara’ adı verilen uygulama ile pandemiden olumsuz etkilenen esnafa destek olunması amaçlanıyor.
Lezzet Ankara uygulamasına ilk tepki gösterenlerden biri de online sipariş platformu Yemek Sepeti’nin CEO’su Nevzat Aydın oldu. Aydın, ” Bir rakip olmayan devlet kalmıştı. yüzde 0 az olmuş, üzerine para verilmeli” ifadelerini kullanmıştı.
Nevzat Aydın’ın bu tepkisine ABB Başkanı Mansur Yavaş’tan yanıt geldi. Uygulamanın arkasında olduğunu söyleyen Yavaş, “İtirazlara bakarsanız ne kadar doğru yolda olduğumuz görülüyor. En fazla itiraz eden firma, hissesinin büyük kısmını İngiltere’ye satmış bir firma. Yüzde 38’den, itirazlar sonucunda yüzde 10, 11 gibi bir komisyona inmiş bir firma. Esnafımız zaten darda. Yüzde 0 komisyonla aynı hizmeti biz vererek iki yıldır kaybettiklerini toparlamaya çalışacağız. Bu da belediyecilik görevlerimizden biri” ifadelerini kullandı.
Mansur Yavaş’ın açıklamasındaki bilgilerin yanlış bir bilgilendirmeden kaynaklandığını söyleyen Aydın, “Rekabet güzeldir” sözünü yineledi.
Marketing Türkiye konuyla ilgili olarak Yemek Sepeti Yetkililerine ulaşıp Nevzat Aydın’ın paylaştığı bilgilerin yer aldığı tweeti işaret ederek, “Yemek Sepeti’nin esnaftan yüzde kaç komisyon aldığını” ve şirketin ortaklık yapısını açıklayan bir görüş istedi. Fakat kurumdan bu konuyla ilgili bir açıklama yapmayacakları yanıtını alındı.
Yemeksepeti pandemi döneminde neler yaptı?
Restoran sahipleriyle ilişkiler ve elbette komisyon oranları Yemek Sepeti’nin belki de en hassas noktası. Marka pandemi döneminde gerçekleştirdiği kampanyalarla da restoran işletmecilerine bir takım desteklerde bulunmuştu.
Salgın başlangıcında “Artık burası #emeksepeti” diyerek restoran sahiplerinin emeklerine vurgu yapan Yemek Sepeti yayınladığı reklam kampanyasında, “Osman Abi’nin döneri, Çiğdem Abla’nın mantısı, Ali Usta’nın pidesi ve daha binlercesi… Biz hep yemeklerini konuştuk. Şimdi de gelin emeklerini konuşalım. Onlar restoranları ziyarete kapalı olsa da bu zor zamanlarda ayakta kalmak için mutfaklarını paket servise açmaya devam ediyor. Onların alın teri ve emeği, biz evde kalalım diye. Hepsinin emeklerine sağlık. Dışarıda tekrar buluşana kadar burası artık emek sepeti….” demişti.
Marka ayrıca, 24 Aralık’ta Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu aracılığıyla sektör çalışanlarına 1 milyon TL’lik destekte bulunduğunu açıklamıştı. Destek, Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu çatısı altındaki işyerlerinde çalışan 2 binden fazla sektör çalışanına, en az 300 TL en fazla 500 TL şeklinde ödemeyi içeriyordu.
Kaynak: SputnikNews