Alışılmışa meydan okuyanların markası
Türk halkının yoldaşlık üçlemesidir, “at, avrat, silah”… Günümüze atın yerini otomobiller aldı. Geçmişte ata duyulan güçlü bağlar bugün otomobile duyuluyor. Buna Japoncada “Jinba Ittai” deniyormuş. Mazda Satış ve Pazarlama Direktörü Tamer Atsan ile hem bu bağı hem de Mazda felsefesinin ayrıntılarını konuştuk.
Diri bir marka Mazda. Gençlik enerjisi taşıyor. Kuruluşu 1920 Japonya Hiroşima… Toyo Cork Kogyo Ltd. Co. yani bildiğimiz adıyla Mazda, makine takımları üretmek üzere kurulmuş. 2. Dünya Savaşı’nda Japon ordusuna silah üretimi de yapan Mazda, ülkesine zor dönemlerde katkı sağlayan kurum olarak da anılıyor. 1960’da otomobil sektörüne geçiş yapan Mazda Motor Corporation, “Alışılmışa meydan oku” sloganıyla öne çıkıp markasını cesaret üzerine konumlamış. Bir mühendislik başarısı olan Wankel motorunu, Mazda felsefesi olarak kabul edilen “Zor durumlarda benzersiz çözümler” anlayışıyla üreterek, küresel düzeyde inovatif markalar arasında yerini almış. Bugün hâlâ farklı düşünmeye ve alışılmışa meydan okumaya devam eden marka dinamik yapısıyla aksiyon severlerin markası olmaya devam ediyor.
Mazda 1985’de Türkiye’ye bir distribütörlük yapılanmasıyla gelmiş. 2008 yılında National Sales Company statüsüyle ulusal satış şirketi konumuna getirilmiş. On üç yıldan beri de satış ve satış sonrası hizmetlerini uluslararası satış şirketi statüsünde sürdürüyor. CX5, Mazda 6, MX5 ve Mazda 2 modelleriyle otomobil pazarında yer alan şirket Türkiye geneline yayılmış satış ve satış sonrası noktalarıyla hizmet veriyor.
Özgür ruhların markası
Mazda Satış ve Pazarlama Direktörü Tamer Atsan ile Mazda’nın Türkiye’deki faaliyetlerini ve kuruluşundan bu yana benimsediği “Alışılmışa meydan okuyan” varoluş felsefesini konuşuyoruz. Bir otomobilden öte diyebileceğimiz Mazda sahipliğini, Mazda deneyiminin aslında bize neler söylediğini kendisinden dinliyoruz; “Ürün gamımızda yer alan CX5 ve MX5 doğayı seven özgür ruhlar için en uygun modeller. Mazda, Skyactiv ise bir mühendislik harikası, alışılmışa meydan okuyor. Ürün kalitesi, teknoloji ve yenilikçiliğimizin yarattığı farkındalığı söylemlerimizle de ortaya koymayı seviyoruz. Mesajlarımızda Mazda sürüşünün keyfini hissettiklerimizle ifade ediyoruz.
Biz Mazda’da at ile binicisi arasında bir bağ olduğunu, aynı bağın otomobil ile sürücüsü arasında olduğuna inanıyoruz. Biz bu bağa ‘Jinba Ittai’ adını veriyoruz. Bu uyum halini ise sürüşte güçlü bir dostun varlığını yanınızda hissetmeniz olarak tanımlıyoruz. Başarma azmimizi güçlü bir meydan okumayla ortaya koymayı seviyoruz. Büyük engelleri aşmamızı sağlayan ve bizi başarıya zorlayanın bu meydan okuyan ruh halimize borçlu olduğumuzu biliyoruz.
Teknolojik araştırma ve geliştirmeye yönelik azimli çalışmalarımız, performans ve güvenlik sunmaktan çok daha fazlası. Saf bir sürüş keyfini yaşamak isteyenlerle heyecanın yanı sıra kontrol hissini de sunuyoruz. Otomobillerin tasarımlarıyla duyguları harekete geçirmesi gerektiğine inanıyoruz. Bir Mazda tasarlanırken üreten elin becerisini süren ele aktarmayı isteriz. Emeğin yerini hiçbir şeyin tutamayacağını da biliriz. Dört tekerlek çekişin sürüş severler için yeterli olmadığını düşünüyoruz. i-activ her türlü zeminde ve hava koşulunda güven Tamer Atsan: “İnovasyon markamızın varoluş felsefelerinden biri. Mazda doğduğu andan itibaren mühendisleri cesur adımlar atmış.” Tamer Atsan Mazda Satış ve Pazarlama Direktörü 56 MARKETING TÜRKİYE HAZİRAN 2021 veren bir yol tutuş için tasarlanırken, yenilikçi i-actıvsense ile çepeçevre bir koruma sağlandı. Mazda yeniliklere devam edecek ve dün olduğu gibi bugün de alışılmışa meydan okumaya devam edecek.”
Teknolojik araştırma ve geliştirmeye yönelik azimli çalışmalarımız, performans ve güvenlik sunmaktan çok daha fazlası. Saf bir sürüş keyfini yaşamak isteyenlerle heyecanın yanı sıra kontrol hissini de sunuyoruz. Otomobillerin tasarımlarıyla duyguları harekete geçirmesi gerektiğine inanıyoruz. Bir Mazda tasarlanırken üreten elin becerisini süren ele aktarmayı isteriz. Emeğin yerini hiçbir şeyin tutamayacağını da biliriz. Dört tekerlek çekişin sürüş severler için yeterli olmadığını düşünüyoruz. i-activ her türlü zeminde ve hava koşulunda güven veren bir yol tutuş için tasarlanırken, yenilikçi i-actıvsense ile çepeçevre bir koruma sağlandı. Mazda yeniliklere devam edecek ve dün olduğu gibi bugün de alışılmışa meydan okumaya devam edecek.”
Mazda’nın fanatikleri var, peki neden?
“Mazda’nın rakiplerine göre en önemli farkı teknolojik yeniliklerde öncü rol oynaması. Öncülüğünü de ürünlerinin yüksek kalitesiyle destekliyor. Bütün bunların yanı sıra eşsiz kabul edilen özellikleri diğer markalarda opsiyonel ve yüksek bedelli olarak fiyatlandırılırken Mazda’da aynı özellikler standart donanım olarak sunuluyor. Bu nedenledir ki, sürüş tutkusu olanlar için Mazda vazgeçilmezdir” diyor Mazda Satış ve Pazarlama Direktörü Tamer Atsan ve dijitalleşme konusundaki sorularımıza da geçmişten bu yana benimsedikleri inovasyon yaklaşımından söz ederek yanıt veriyor; “İnovasyon markamızın varoluş felsefelerinden biri. Mazda doğduğu andan itibaren mühendisleri cesur adımlar atmış. O güne değin değil denemek, kimsenin aklına gelmemiş yenilikçi projeler Mazda bünyesinde hayata geçirilmiş. Otomobil tarihinde Mazda’nın sıra dışı projelerini sıklıkla görürsünüz.
Mazda otomobillerinde bugünün değil geleceğin ihtiyaçlarını öngörerek dijitalleşmeyi yorumluyor. Ürün inovasyonundaki öncüğümüzün diğer faaliyetlerimizi de etkilediğini söylemek isterim. Pazarlama alanında veri kullanımından anlamlandırmaya, tüm mecraların kullanımından bu alanlardaki yenilikçi projelere kadar yeni dünyanın tüm olanaklarını kullanıyoruz. Mazda yenilikçi devam edecek ve şirket merkezinden gelecek projeler eşzamanlı olarak Türkiye’deki operasyonlarımıza da yansıtılacak.”
Marka-ajans uyumu performansı arttırıyor
Rekabetin yüksek olduğu sektörlerden biri otomotiv. Bu nedenle iletişim hem sürdürülebilir olmalı hem de iddiayı ortaya koymalı. Mazda, Taximpro ile bir yıldan bu yana birlikte çalışıyor. Tamer Atsan marka-ajans uyumunun önemine inandığını söylüyor ve “Taximpro ile güçlü bir frekans yakaladık. Performansı yüksek bir çalışma yaptığımızı düşünüyorum. İş ortağımızın proaktif yaklaşımından memnuniyet duyuyoruz. Kurum ve marka felsefemizi özümseyerek çalışmalara yansıttılar. Bazen bizim düşünmediğimiz iyileştirme önerileri ve yeni fikirlerle geliyorlar. Taximpro’nun bu öngörülü ciddi yaklaşımı gerçekten çok değerli” diyor.
2021 Mazda’ya ne getirdi, planlar neler?
“Mazda markası dünyada olduğu gibi Türkiye’de de sosyal sorumluluk bilinci ve çevre duyarlılığını yüksek bir marka. Odağımıza bu iki temel yaklaşımı dikkate alarak ilerleyeceğiz. İletişim dilimiz de bu inancımızı yansıtacak. Önümüzdeki dönemde de online mecralarımızda Taximpro ile çevre duyarlılığımızı destekleyici proje ve içerikler üretilmeye devam edeceğiz.”
Mazda ile alışılmışa meydan okuyoruz
✓ Benim otomobil sevdam henüz yazı bile yazamadığım yaşlarda evimizin duvar kağıtlarının üstüne iki tekerlekli iki boyutlu araba resimleri çizmemle başladı. Bu durum ileriki yaşlarda motor sporlarına olan tutkumun kıvılcımıydı belki de.
✓ Otomobili tercih ederken yaşamıma pozitif anlamda ne kadar dokunabileceğine bakarım. Yaşadığım hayat tarzında benimle ilerleyebilmesine, yaşam tarzımı kolaylaştırmasına ve eğlence faktörüne çok dikkat ederim. Outdoor Türkiye’de çokça alan açtığımız outdoor aktivitelerinin genel kapsamında mobilitemizi kolaylaştıran bizi A noktasından B noktasına götürürken mutlu eden, eğlendiren motorlu araçların önemi çok büyük.
✓ Mazda dünyada fanatikleri olan bir marka. Klasik sedan otomobillerden, outdoor yaşama cevap verebilecek seçeneklere, hatta üstünü açıp sürerken çok eğleneceğiniz kült modellerine kadar birçok seçeneği kullanıcısına sunabilen bir dünya markası. Biz de Taximpro gözlüğümüz ve Outdoor Türkiye gömleğimizle bir yılı aşkın süredir sosyal medyasını yönettiğimiz Mazda için “Alışılmışa Meydan Okuyanlar” video serisini oluşturduk. Long Board kullanan, Wingsuite ile atlayışlar yapan, kendisini organik yaşama adamış veya atlarla terapi yapanlar gibi birçok farklı yaşam tarzını benimsemiş Mazda kullanıcılarıyla sürdürülebilir bir konsept geliştirdik ve 1 yıl boyunca keyifle sürdürdük.
✓ Otomobil sevdası bitmeyenler için önümüzdeki süreçte yine farklı projelerimizle mecralarda olmayı sürdüreceğiz.
Marketing Türkiye Haziran sayısını okumak için TIKLAYIN!