Ajansı Wunderman Thompson ile birlikte tasarladığı “Yenilen, Eğlen, Devam Et!” kampanyası DeFacto’nun yeni dönem pazarlama stratejisinin de ilk yansıması. Markadaki tazelenmeyi duyuran kampanya tüketicileri de eğlenirken yenilenmeye davet ediyor. DeFacto CMO’su Handem Çelenkler ile hem iddialı söylemi ve enerjisiyle farklılaşan kampanyayı hem de markanın yeni pazarlama stratejisinin ardındaki içgörüyü konuştuk…
“İç dünyamızda tazelenme başladı”
✓ Özellikle pandeminin etkisiyle birlikte tüketiciler ihtiyaçlarını erteleme eğilimine yöneldiler. Ancak yaklaşık 1,5 yıldır evlerine kapanan, sosyalleşmeyi özleyen tüketiciler bu durumdan oldukça sıkılmaya başladı. Bu konu araştırmalara da yansıyor. Örneğin; McKinsey&Company’nin 2021 araştırmasına göre pandemi dönemi sonrasında tüketicilerin “intikam alışverişi” yapması bekleniyor.
✓ Bu değişim içerisinde iç dünyamızda yenilenme/ tazelenme çoktan başladı. Artık eskisi gibi düşünmüyor, eski zevklerimizden tatmin olmuyor, eski eşyalarımızın bizi yansıtmadığını düşünüyoruz. DeFacto olarak kendimizi bu yenilenmenin dışa vuruşunun temsilcisi olarak görüyoruz. Müşterilerimizin her güne tazelenmiş bir ruh haliyle başlaması ve hayata hak ettiği neşeyi birlikte kazandırmak ve hep yanlarında olmak için yola çıktık. Yeniliklere kucak açarken de iyi ve rahat hissetmeleri için çalışıyoruz.
Kampanya pandemi döneminin bir çıktısı
✓ Reklam filmimizi değişim ve her şeye yeniden başlama durumundan ancak neşenin katkısıyla daha güçlü ve tamamlanmış olarak çıkabileceğimizin üzerine kurguladık. DeFacto olarak sürekli dönüşmeye, yeniliklerin denenmesine alan açmak istedik ve bu deneyimi tüketicimize kendilerini rahat ve iyi hissettiği bir moda anlayışıyla yaşatmak istedik. Bu stratejiyle hazırladığımız reklam filmimiz karakterlerin bulunduğu mekanlardan, efektlere kadar koleksiyonun temasını ve canlı renklerini yansıtacağı şekilde seçildi.
✓ Filmimizin de mottosu olan “Yenilen, Eğlen, Devam Et!” aslında son bir yılda yaşadığımız zorlu pandemi sürecinin de bir çıktısı. DeFacto olarak zamanın değiştiğini görüyoruz ve dünyanın bu değişimine tüketicilerimizle birlikte ayak uydurmaya devam edeceğimize söz veriyoruz. Tüketicilerimize “Sen de bizim gibi yeni seni keşfetmeye hazırsan DeFacto her an yanında” diyoruz. Bu noktada yaşadığımız süreçte “Yenilen”’menin tadına varmaya, bu yenilikle birlikte “Eğlen”meye ve ne olursa olsun “Devam et”meye ihtiyacımız var.
✓ Reklam ajansımızdan ilk çalışmayla ilgili detaylar geldiğinde hepimiz çok heyecanlandık ve izleyiciye dokunacağına inandık. Sonucunda çıkan iş ve geri dönüşler bizleri çok mutlu etti. Emeği geçen tüm ekibimize tekrar teşekkür ediyorum.
“Tüketiciye her daim yenilenmeyi vadediyoruz”
✓ Dünyanın yeni normale entegre olduğu, hızla değişim içine girdiği bu dönemde tüm bu olgulardan hareketle biz de değişim içerisine girdik. Değişimin kaçınılmaz olduğu bu dönemde herkesin içinde olan yenilenme hissini şimdi dışarı yansıtma, kucaklama, kutlama ve herkese duyurma zamanı olduğunu düşünüyoruz. Son bir yılda yaşadığımız tüm bu değişim ve resetlenmeden ancak eğlenerek daha güçlü ve tamamlanmış olarak çıkacağız.
✓ Bu içgörüden hareketle “Yenilen, Eğlen, Devam Et!” mottosuyla Wunderman Thompson imzası taşıyan yeni iletişim kampanyamızın reklam filmini hayata geçirdik. Tüketiciye her daim yenilenmeyi vaat ediyoruz. Hatta öyle ki yeni reklam filminde de artık evde oturmaktan bunalmış kitleyi yaz mevsiminin başlamasıyla birlikte hareket etmeye çağırıyoruz. Markamızın yeni koleksiyonları da yeni marka vaadine yakışır şekilde capcanlı renklerden oluşuyor.
Tazelenme mağazaları da kapsıyor
✓ Yıl boyu 360 derece bakış açısıyla oluşturduğumuz çalışmalarımız devam edecek. İlk etapta reklam filmimizle birlikte mağazalarımızda da bir dönüşüm süreci yaşadık. Öncelikli olarak tüm müşterilerin bir DeFacto mağazasına girdiğinde aynı tazelenme duygusunu yaşaması ve hafızasında aynı duyguyu hissetmeleri için tüm mağazalarımızın aynı kokması adına özel bir koku üretiyoruz.
✓ Mesai arkadaşlarımızın/mağaza personellerinin de kıyafet tarzını yeni temamız ışığında baştan dizayn ettik. Aynı zamanda mağazalarımızdaki enerjiyi yükseltmek adına özel müzik yayınları organize ettik. Özel gün planlamalarından outdoor uygulamalara; özetle yıl içerisinde yeni sloganımızla farklı birçok okazyonda tüketicilerimizin her an yanında olacağız.
✓ “Yenilen, Eğlen, Devam Et” mottosunun enerjisi koleksiyonlara da yansıdı. Sezonun en trend renk ve parçalarını bir araya getirdiğimiz eğlenceli koleksiyonlarımızda daha çok kırmızı, sarı, beyaz, mavi ve pembe tonları ön planda.
Marketing Türkiye Haziran sayısını okumak için TIKLAYIN!