Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Haftada 4 gün çalışmak verimliliği arttırabilir mi?
Ücretinde herhangi bir eksilme olmadan haftada 4 gün çalışacak olmak pek çok çalışanın memnuniyetle kabul edeceği bir sistemken, işverenleri ise verimlilik ve üretim anlamında tedirgin edebilir. Peki bu teori gerçek hayatta sizce nasıl karşılık bulurdu? Kurumların başarı oranları ve üretkenliği nasıl değişkenlik gösterirdi? İzlanda’da yapılan bir araştırma kapsamında, ülkenin çalışan nüfusunun yüzde 1’inden fazlası, toplam ücrette herhangi bir azalma olmadan haftalık çalışma süresini 35-36 saate indiren pilot programa katıldı. Araştırmacılar, denemenin büyük başarıyla sonuçlandığını ve İngiltere’de de test edilmesi gerektiğini belirtiyor. Gelin araştırmanın çıktılarına birlikte göz atalım…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Facebook’ta oltaya gelmeyin!
Yıllar içinde çeşitli sosyal medya platformları kullanıma sunulsa da Facebook, aylık 2,85 milyardan fazla aktif kullanıcısı ile en popüler uygulamalardan biri olmaya devam ediyor. Bu popülerlik kullanıcıları dolandırmak isteyen siber suçluların da ilgisini çekiyor elbette! Kimlik avı dolandırıcılığından sahte kredi tekliflerine ve hatta reklam ve alışveriş dolandırıcılığına kadar birçok versiyonda saldıran siber suçlular konusunda ESET uzmanları uyarıyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Twitter’ın yeni emojileri sızdırıldı
Twitter bir süredir bazı yeni özellikler üzerinde çalışıyor. Bunlardan biri de emojili tepki butonları. İlk kez mayıs ayında bazı görüntüleri sızdırılan bu özellik hakkındaki bilgilerimiz tam olmasa da yeni bir sızdırmayla aşağı yukarı neye benzeyeceği hakkında bilgi sahibi olduk.
Nima Owji adlı bir Twitter kullanıcısı, geçtiğimiz aydan bu yana kullanıma açılması beklenen tepki butonlarının güncel hallerini bularak takipçilerle paylaştı. Mayıs ayında Jane Manchun Wong tarafından yapılan sızıntıda sadece “Hmm” ve “Haha” tepkilerinin emojilerini görme fırsatımız olmuştu. Yeni ekran görüntüsü sayesinde “coşku” ve “üzüntü” belirten butonların da hangi emojiyle gösterildiği ortaya çıktı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Elektrikli otomobil için dev iş birliği
Son bir yıldır elektrikli otomobil kulislerinde dolanan en önemli söylentilerden biri Volkswagen çatısı altındaki Bugatti ve Hırvat elektrikli otomobil firması Rimac arasında bir işbirliği gerçekleşeceğiydi. Bu iddiaların gerçeği yansıttığı ise bugün yapılan açıklama ile doğrulanmış oldu. Yapılan ortak açıklamada, iki firmanın birlikte Bugatti-Rimac adında bir ortak girişim kuracağı açıklandı…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Red Bull’un boğaları Zilli Öküz’e karşı
Dünyanın en büyük enerji içeceği markalarından olan Red Bull, Zilli Öküz Gazoz adı ile üretim yapmak isteyen Antalyalı esnaf Salman Akşun’a, “boğa benzerliğinden” dava açtı. Red Bull avukatları, Akşun’un tescil ettirmek istediği markanın logosunda yer alan boğa figürü ile kendi markalarında yer alan kırmızı boğaların benzerlik gösterdiğini, dolayısıyla tüketici açısından karıştırılabileceğini iddia etti. Red Bull avukatlarının “marka hakkına tecavüz” suçlamalarıyla Akşun’a açtığı dava, geçtiğimiz günlerde sonuçlandı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Medya centilmen, sosyal medya ise maço çıktı!
İş dünyasında kullanılan sıfatları mercek altına alan Medya Takip Merkezi’nin araştırmasında sosyal medya, cinsiyetçi sıfat kullanımıyla sınıfta kaldı. Sonuçlara göre “İş adamı” sıfatını kullanarak maço bir tavır sergileyen sosyal medya kullanıcılarının aksine, medya kuruluşları ve TV’ler “iş insanı” tabirini her geçen gün daha fazla kullanıyor.
TÜİK verilerine göre; Türkiye’de 83 milyonluk toplam nüfusun yüzde 49,9’unu kadınlar (41.698,377), yüzde 50,1’ini ise erkekler (41.915,985) oluşturuyor. Genel nüfusun işgücüne katılım oranının, ülke ekonomileri açısından da önemli bir gösterge olması sebebiyle kadın istihdamı konusu Türkiye’de hala çok konuşulan konular arasında yer alıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Seyahat, finans ve perakende sektörlerinde satın alma yolculuğu değişti
Pandemiyi arkamızda bırakmaya hazırlanırken ortak zihniyetimiz de değişim geçirdi. Hayatımızın pek çok alanını yeniden gözden geçirdik ve yeniden tasarladık. Bu nedenle, insanların satın alma konusundaki yaklaşımlarının değişmesi gayet normal. Google kısa süre önce, satın alma yolculuğunun dünya genelinde, özellikle de seyahat, finans ve perakende sektörlerinde nasıl değiştiğini anlamak için bir araştırma yaptı. Tüketicilere, mevcut davranışlarını ve gelecekte nasıl alışkanlıklar geliştirmeyi bekledikleri soruldu ve sonucunda kapsamlı içgörüler ortaya çıktı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.