E-ticaret siteniz bayram trafiğine hazır mı?
E-ticaret Black Friday ve yılbaşında rüştünü fazlasıyla ispatlamıştı. Şimdi önümüzde 9 günlük (kimileri için 11) bir tatil dönemi var ve araştırmalara göre çoğu kişi hep ertelediği seyahatlere çıkacak ama nasıl? Tabii ki yeni ürünlere ihtiyaç var. Henüz Kurban Bayramı alışverişleriyle ilgili veriler gelmedi fakat o hep beklediğimiz intikam alışverişleri kapıda, peki siz yani e-ticaret siteniz bu trafiğe hazır mı? Gelin GoDaddy’nin küçük işletme sahiplerinin ve girişimcilerin web sitelerini tatil dönemine hazırlayabilmesi adına paylaştığı önerilere bakalım…
GoDaddy, küçük işletme sahiplerinin ve girişimcilerin web sitelerinin yaklaşan bayrama hazırlıklı olması için ne gibi aksiyonlar alabileceğine dair ipuçları paylaştı. Geçtiğimiz yıl pandemi nedeniyle alınan önlemlerle birlikte Türkiye’de Kurban Bayramı tatilinde online alışveriş yüzde 53 arttı. Bu yaz karantina önlemleri de hafifletildiğinden, küçük işletme sahiplerinin ve girişimcilerin web sitelerinin bayrama hazırlıklı olması, henüz online satış yapmasalar bile, potansiyel müşteriler tarafından bulunmalarına yardımcı olabilir.
GoDaddy’nin küçük işletme sahiplerinin ve girişimcilerin web sitelerini Kurban Bayramı tatili alışveriş dönemi için hazırlamalarına yardımcı olmak için önerdiği ipuçları şöyle:
Web sitenizin performansını test edin
Amacınız bayram alışverişi yapmak isteyen daha fazla insana ulaşmak olduğundan, web sitenizin olası bir trafik artışını kaldırmaya hazır olması gerekiyor. Ayrıca, ziyaretçilerin siteyi terk etmemesi için hızlı yüklenmesi de önemli. “Web sitesi performansı nasıl test edilir” diye bir arama yaparsanız, performans testi yapmanızı sağlayacak araçlar görebilirsiniz. İstediğiniz sonuçları göremiyorsanız ya da sitenizin yavaş yüklendiğini fark ediyorsanız, bayram gelmeden hosting planınızı yükseltmeniz iyi bir fikir olabilir.
Web sitenizin içeriklerinin güncel olduğundan emin olun
“Hakkımızda” sayfanızı kontrol ederek sizinle ve işletmenizle ilgili güncel, alakalı bilgiler içerdiğinden emin olun. İletişim bilgilerinizi kontrol edin ve telefon numaranız ile adresiniz gibi bilgilerin güncel olduğundan emin olun. Bu özellikle fiziksel bir işletmeniz varsa ve mağazanıza daha fazla yaya trafiği çekmeye çalışıyorsanız önemli.
Dijital pazarlamadan yararlanın
Birçok işletme tatil zamanları için özel teklifler ve promosyonlar hazırlıyor ve hediye rehberleri oluşturuyor. Bu aktivitelerin bazılarını tatile yönelik pazarlama çalışmalarınıza dahil etmek, web siteniz aracılığıyla internette işletmenizi tanıtmak için daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olabilir. Bir hediye rehberi oluşturuyorsanız veya promosyon yapıyorsanız, bunları sosyal medya hesaplarınızda da duyurun ve ayrıntılı bilgi için insanları web sitenize yönlendirin.
Web sitenizin güvenlik sinyalleri olup olmadığını kontrol edin
Google’ın SSL sertifikası olmayan web sitelerini “güvenli değil” olarak işaretlemesi ziyaretçi sayınızı azaltabileceğinden, web siteniz için bir SSL sertifikası almak iyi bir fikir olabilir. Ziyaretçilerinize güvenilir bir işletme olduğunuzu göstermenin başka bir yolu da, mevcut müşterilerinizin sizinle ne gibi deneyimler yaşadıklarını görebilmeleri için web sitenize müşteri görüşleri ve yorumları eklemek olabilir.