Markaların dikkatine! Olimpiyatlarda tüketiciyi mobilden yakalayabilirsiniz!
2021 yazı tüm spor severler için heyecan verici bir şekilde devam ediyor. Geçtiğimiz yıl yapılması planlanan ancak tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi nedeniyle bu yaza ertelenen 2020 Yaz Olimpiyatlarını tüm dünya heyecanla bekliyor. Olimpiyatlarda tüm dünya nefesini tutup heyecanlı karşılaşmaları izlerken; markalar da hedef kitlelerine ulaşmanın fırsatını yakalıyor. Mobil kullanımın geçen yıl hızla artması ile, AdColony de Olimpiyatlar sırasında akıllı telefonların Türkiye’deki izleyiciler üzerindeki etkisini ve markaların tüketicilerle nasıl etkileşim kurabileceğini anlamak ve analiz etmek adına Yaz Olimpiyat Oyunları Araştırmasını gerçekleştirdi ve çıkan sonuçlar mobilin önlenemez gücünü bir kez daha gözler önüne seriyor…
Katılımcıların yarısından fazlası Olimpiyatları birden çok cihazda takip edecek!
Ankete katılanların yüzde 69’u Yaz Olimpiyatlarını televizyondan izleyeceğini belirtirken, akıllı telefonlarından oyunları takip edeceğini söyleyenlerin oranı yüzde 48. Cihazlar özelinde baktığımızda ise; izleyicilerin tek bir cihaza bağlı kalmadan etkinliği rahatça takip etmek istediği görülüyor. Katılımcıların yüzde 68’i Yaz Olimpiyatlarını birden fazla cihazdan takip etmenin önemli olduğunu düşünürken, yüzde 54’ü ise birden fazla cihazdan takip edeceğini bildiriyor. Katılımcıların yüzde 48’inin etkinlikleri takip etmek veya izlemek için mobil uygulamalar indirmeyi düşündüğünü belirtmesi ise bu dönemde mobil uygulamaların spor severler için öneminin arttırdığını kanıtlıyor.
Spor markaları için etkileşimin adresi mobil cihazlar!
Yaz Olimpiyatları döneminde alışveriş yaklaşımlarına baktığımızda, spor etkinliklerinin spor ürünlerinin alışverişini de arttırdığını ortaya çıkarıyor. Katılımcıların yüzde 55’i bu dönemde spor ayakkabı alacağını belirtirken, yüzde 38’i spor giyim alışverişi yapacağını belirtiyor. Markaların kullanıcılarının dikkatini mobil cihazlarda yakalaması için, hedef kitlesinin marka ile etkileşime geçmesini sağlaması da çok önemli. Ankete katılanların yüzde 51’i Yaz Olimpiyatları sırasında mobil cihazlarında gördükleri reklamlarla etkileşime geçeceklerini ve tekrar izleyeceklerini belirtiyor!
Çoklu ekran kullanımının zirvesinde haber uygulamaları var
Uygulamalar özelinde ise, katılımcıların yüzde 53’ü herhangi bir spor dalı ile ilgili etkinlikleri izlerken en çok haber uygulamalarında vakit geçirdiğini belirtirken, yüzde 42’isi mobil oyun uygulamalarında, yüzde 38’i ise iletişim/mesajlaşma uygulamalarında daha sık vakit geçirdiğini söylüyor.
Spor oyunları revaçta!
Mobil oyunların gücü spor etkinlikleri döneminde bir kez daha ortaya çıkıyor. İzleyenlerin yüzde 54’ü herhangi bir spor dalıyla ilgili etkinlikleri izledikten sonra her zamankinden daha fazla spor türünde mobil oyunları oynadıklarını belirtirken, yüzde 68’i oyunları akıllı telefonlarından oynadığını söylüyor.
Türkiye’nin gözü atletizmde
Türkiye’deki izleyicilerin en büyük heyecanla beklediği spor dalı atletizm olarak öne çıkıyor. Katılımcıların yüzde 63’ü atletizm yarışlarını izlemeyi planladığını söylerken sırasıyla yüzde 56 ile jimnastik ve yüzde 52 ile yüzme katılımcıların heyecanla izlemeyi beklediği etkinlikler olarak dikkat çekiyor. Olimpiyatlara ilk kez gerçekleşecek spor etkinliklerinden sörf ise yüzde 48 ile Türkiye’deki izleyicilerin heyecanla beklediği müsabakalar arasında.
“Umutla Tokyo’ya” diyen P&G, Olimpik Anneler projesinin detaylarını podcast yayınında anlattı
Tokyo 2020 Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları’na Bünyamin Aydın imzası!