Ekonomik belirsizliğe karşı dijital pazarlamanın avantajları
Dijital pazarlama bugün, firmaların zorlu süreçlere ve sektörlerindeki değişikliklere daha kolay uyum sağlamasına yardımcı oluyor. Öyle ki bu sayede ekonomi de, pandemi gibi kriz dönemlerinin ardından hızlıca toparlanıyor.
Ekonomik belirsizlik zamanlarında, diğer her şeyden önce pazarlama bütçelerinin kesilmesi oldukça muhtemel. Çünkü firma yöneticileri, bir durgunluk sırasında “para kazanmak için para harcamanın” çok da mantıklı olmayabileceğini düşünebilir.
Öncelikle bu, oldukça yüzeysel ve tam da doğru olmayan bir düşünme biçimi. Henry Ford’un, “Para kazanmak için reklam yapmayı bırakan bir adam, zamandan tasarruf etmek için saati durduran bir adama benzer,” şeklindeki ünlü iddiası, kriz zamanlarında pazarlama kampanyalarını desteklemenin ne kadar hayati olabileceğini anlatan en güzel örneklerden biri.
COVID-19 salgını da benzer biçimde, hayatta kalmak için doğru dijital pazarlamanın en önemli unsurlardan biri olduğu bir süreç. Bu zorlu zamanlarda başarılı olma olasılığı en yüksek olan kuruluşlar, bu zamanı ilerlemek için kullanan, SEO’larını rafine eden ve aynı zamanda çok kanallı pazarlamaya yatırım yapan kuruluşlar oluyor…
Marka bilinirliğini ve itibarını artırmanın faydaları
Bir durgunluğun hem işletme sahipleri hem de tüketiciler için en rahatsız edici yönlerinden biri, çevremizdeki dünyada tutarlılığın olmamasıdır. Bununla birlikte, hızla değişen bir ekonomik iklim karşısında, tüketicilerin çevrelerindeki kuruluşların kendilerine olan aşinalığını takdir ettiklerini belirtmekte fayda var.
Dünyanın en güvenilir markalarından bazıları, özellikle pandemi dönemi boyunca, tüm dünyadaki tüketicilere normallik duygusu sağlamak için sosyal medya kampanyaları oluşturdu. Bu kampanyaların arkasındaki mesajlar her zaman özellikle pandemi ile ilgili değildi, birçok şirket evden çalışma deneyimiyle alakalı fikirler üretmenin yanı sıra küresel bir birliktelik duygusuna yaslandı. Diğer bir deyişle, bu dönemde pandemiyle birlikte gelen ve pek çoklarımızın deneyimlediği tüm o farklı durumlar farklı firmalar tarafından birden fazla kez ele alındı. Çoğu tüketici evde tecrit edildiğinden ve rahatlık için telefonlarına döndüğünden, bu mesajlar güçlü bir etki yarattı.
Ayrıca, ekonomik belirsizlik zamanlarını, markanızı daha da geliştirmek ve marka bilinirliğini artırmak için bir fırsat olarak da kullanabilirsiniz; böylece kuruluşunuz, ekonomi toparlanmaya başlar başlamaz, hatta daha erken bir zamanda yeniden hızlı bir şekilde etkinlik göstermeye başlayabilir.
Dijital pazarlama ile gelişmek ve yeni ekonomiye hazırlanmak
Birçoğumuz için COVID-19 salgını iş yapmak için inkar edilemez derecede kötü oldu. Uluslararası ticaret geçen yılın büyük bölümünde neredeyse imkansız hale geldi ve dünya genelindeki iş kıtlığı tüketici harcamalarını sınırladı.
Bununla birlikte, 2020’deki yaşamış olduğumuz kargaşa, 2007’den 2009’a kadar süren küresel krizle karşılaştırıldığında, çok daha kısa vadeli olumsuz etkilere sahip. Normalleşme sürecine geçtiğimiz andan itibaren küresel ekonomi daha önce hiç görmediğimiz bir oranda geri düzelmeye başladı.
Peki, dünya çapında bir endüstri kapanmasından neden bu kadar çabuk kurtulduk? Elbette burada cevap öngörülebilir bir şekilde dijitalleşme oluyor. Modern işletmelerin artan uyarlanabilirliği, tüm modern endüstrilerin gelişiminde önemli bir oyuncu olan dijitalleşme ile sektörler durgunluk dönemlerinde ilerleyebilecekleri yeni yollar bulabiliyor. Kendilerine sunulan dijital kaynakları ve kanalları kullanan işletmelerin sayısının artmasıyla birlikte, dünyanın dört bir yanındaki kuruluşlar iş modellerini uyarlamayı, dijital süreçleri benimsemeyi ve müşterilerine yeni ve gelişmiş bir şekilde hitap etmeyi başardılar.
Bu yeni dijital kanalların geliştirilmesi ve tutarlı kullanımı artık dünya çapındaki sektör pratiklerini yeniden şekillendirmeye başladı. Pandemi sırasında gelişimlerine öncelik veren sektörler, “yeni ekonomi”ye – yani işletmelerin çok kanallı, yüksek düzeyde dijitalleştirilmiş ve dolayısıyla uyarlanabilir olmasını gerektiren ekonomiye – avantajlı bir başlangıç yaptı.
Müşteriyi elde tutmak için e-posta pazarlamasının kullanımı
Ekonomik belirsizlik zamanlarında yapmak isteyeceğiniz son şey, geçmişte hizmet verdiğiniz tüketici veya müşterileri ihmal etmektir. Çünkü bu zaman, potansiyel müşterilere ulaşmanın zamanı olduğu kadar, önceden var olan müşteri tabanınızla da bağlantı kurmanın zamanıdır.
İster inanın ister inanmayın, burada emrinizde olan en güçlü araçlardan biri aslında bildik mütevazı e-posta pazarlama kampanyasıdır. Bu çalkantılı zamanlarda hala buralarda olduğunuzu bilmelerini sağlamak için, posta listenize kaydolan veya yakın zamanda sizden ürün veya hizmet satın alan müşterilere özel e-postalar gönderebilirsiniz. Mesajlarınız güncelse ve sürdürülebilirlik gibi dünya için önemli olan konulara da yer veriyorsa, ayrıntılara gösterilen bu özenin müşterilerinizden olumlu yanıtlar alma olasılığı yüksektir. Haliyle, bu da kuruluşunuzun daha yüksek bir dönüşüm oranı yaşamasını sağlayabilir.
E-posta pazarlama kampanyaları genellikle büyük bir bütçe gerektirmediğinden, bu dönüşümler ekonomik gerileme dönemlerinde kârınıza iki kat değerli katkı sağlayabilir.
Modern iş dünyası dijitalleşmeyi deneyimlemeye devam ederken, kuruluşunuzun dijital varlığını geliştirmenin ve iyileştirmenin önemi artık küçümsenemez. Dijital pazarlamaya yatırım yapmak, kuruluşunuzun yalnızca ekonomik belirsizlik karşısında değil, aynı zamanda sektörünüzdeki hızlı değişiklikler karşısında da iyi bir konumda olmasını sağlayacaktır. Özünde, dijital pazarlamaya yapılan bir yatırım, şirketinizin uzun ömürlülüğüne yapılan bir yatırımdır.
“Influencer pazarlamasında başarının formülü” haberini okumak için tıklayın!
Kaynak: accountantsdaily