Bu yıl TV reklamlarında en çok hangi ürünleri gördük?
İzleme alışkanlıkları sürekli değişiyor fakat TV dünyası tüm bu dönüşümü oldukça iyi karşılayanlardan… Bulaş korkusu ve dönemsel kısıtlamalar, evlerde geçirilen süreyle birlikte televizyon izleme sürelerini de artırıyor. Medya Takip Merkezi (MTM) 2020 ve 2021’in ilk 6 ayında televizyonda yayına giren yeni reklamları inceledi. Verilere göre, televizyonda gösterime giren yeni reklam sayısında 2020’nin ilk 6 ayına kıyasla yüzde 33’lük bir artış yaşandı. Yine bir önceki yılın aynı dönemine göre en büyük artışın takviye gıda reklamlarında yaşandığı görülüyor. Gelin televizyon ekranlarında parlayan diğer ürün gruplarına birlikte bakalım…
Pandemi kısıtlamalarıyla birlikte kapalı alanlarda geçirilen sürenin uzaması, takviye gıdaya olan talep ve televizyon izlenme oranlarındaki artış, takviye gıda reklamlarında patlama yaşanmasına neden oldu. Yaklaşık 90 kanal üzerinden 2020 ve 2021’in ilk yarısında TV’de yayına giren yeni reklamların sektörel dağılımını inceleyen Medya Takip Merkezi (MTM) araştırmasından çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı. Buna göre; e-ticaret ve market alanındaki hareketlenmeyle birlikte bir önceki yılın aynı dönemine oranla 2021 yılının ilk 6 aylık döneminde takviye gıda reklamlarında yüzde 136, diğer sektörlerin de dâhil olduğu TV reklam filmi sayısında ise toplamda yüzde 33’lük bir artış kaydedildi.
İşte oransal olarak en büyük artışın takviye gıdalar alanında yaşandığını ortaya koyan araştırmada öne çıkan diğer önemli başlıklar ve bunlara ait çarpıcı istatistiki bilgiler:
Takviye gıda reklamları yüzde 136 arttı!
Covid-19’dan korunmak için; uzmanlardan “bağışıklığın güçlendirilmesi” yönünde gelen uyarılar sonrası ortaya çıkan talebi gören ilaç şirketleri, geçtiğimiz yılın ilk 6 ayında TV’de 58 olan yeni takviye gıda reklamı sayısını yüzde 136 arttırarak 137 seviyesine çıkardı. İlaç sektöründen sonra en büyük artış, e-ticaret alanında yaşandı. Buna göre; geçtiğimiz yılın ilk yarısında 459 olan e-ticaret reklamı sayısı, 2021’de yüzde 111 artışla 967’ye yükseldi. Kapanma sürecinde kullanımı daha da artan beyaz eşya ise en yüksek artışın yaşandığı üçüncü sektör olarak kayda geçti. Geçtiğimiz yılın ilk yarısında 69 olan yeni beyaz eşya reklamı sayısı, bu yılın aynı döneminde yüzde 68’lik bir artışla 116’ya çıktı.
Pandemide yoğun bir reklam kampanyasının yürütüldüğü market sektöründe ise bir önceki yıl 537 olan reklam sayısı, yüzde 43 artışla 768’ye yükseldi. Bankacılık sektörünün, geçtiğimiz yıl 156 olan yeni reklam sayısını yüzde 29 artışla 202’ye çıkardığı dönem içinde; teknoloji marketleri de 148 olan reklam sayısını yüzde 20’lik artışla 178’e yükseltti. Süt ve süt ürünleri sektörü, geçtiğimiz yılın ilk yarısında 106 olan reklam sayısını yüzde 13 artış ile 120’ye çıkarırken; 2020’nin ilk 6 ayında 149 olan görsel ve işitsel basın reklamları da yüzde 9 ivme ile 162 olarak kayda geçti.
TV’de gösterime giren yeni reklam sayısında yüzde 33’lük bir artış yaşandı!
Yeni reklamların sektörel dağılımının yanı sıra aylık dağılımının da mercek altına alındığı Medya Takip Merkezi (MTM) araştırmasına göre; 2020’nin ilk yarısında 4.390 olan yeni TV reklamı sayısı 2021’in aynı döneminde yüzde 33 artış ile 5.836’ya yükseldi. Ay bazında bakıldığında ise yayına giren yeni reklam sayılarındaki en büyük artış, 2021 Şubat ayında kayıtlara geçti. Buna göre; 2020 yılı Şubat ayında 667 adet yeni reklam yayına girerken, bu rakam 2021’in aynı döneminde yüzde 49 artışla 991’e yükseldi. yüzde 46’lık oran ile en yüksek ikinci artışın yaşandığı Haziran ayında ise geçtiğimiz yıl 650 olan yeni reklam sayısı, bu yılın aynı döneminde 950’ye erişti.
2021’in Mart ayında yayına giren reklam sayısı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 43 artarak 692’den 992’ye ulaştı. Nisan ayında, bir önceki dönemde 725 olan yeni reklam sayısı, yüzde 38 artış ile 1.001 seviyesine; Mayıs’ta ise yüzde 24 artış ile 925’ten 1.143’e yükseldi. Geçtiğimiz yıl Ocak ayında 731 olan yeni TV reklam sayısı ise bu yılın aynı döneminde sadece yüzde 4 artarak 759 oldu.
TV’de yayınlanan yeni reklam sayısında ne kadarlık bir artış var?
2020’nin ilk 6 ayına kıyasla yüzde 33’lük bir artış yaşandı
En çok hangi sektörler TV’ye reklam veriyor?
Takviye gıda, e-ticaret ve market sektörleri
Sosyal medyaya sadığız ama TV’ye güveniyoruz
Erişimi artırmak isteyen reklamverenler TV’yi nasıl kullanmalı?
“Sosyal TV” hangi fırsatları getirecek?
Haziran ayında öne çıkan global kampanyalar
Televizyonun geleceği Addressable TV’de
İşte yılın en başarılı sosyal medya kampanyaları!
Etkili bir sosyal medya pazarlama kampanyası oluşturmanın 7 adımı