Dijital pazarlamada başarı için küçük işletmelere 4 ipucu
Kısıtlamaların kalkmasıyla tatilciler uzun zamandır hayalini kurduğu sahillere akın etmeye devam ediyor. Rezervasyonların ve araştırmaların bir çoğu da dijital ortamlarda gerçekleşiyor. Yani seyahat ve konaklama sektöründeki küçük işletmeler için önemli bir fırsat var. Peki işletmenizi tanıtmak ve rezervasyon sayınızı artırmak için hangi dijital pazarlama adımlarını takip etmelisiniz?
GoDaddy’nin seyahat ve konaklama sektöründeki küçük işletme sahiplerine ve girişimcilere yönelik dört dijital pazarlama ipucu şöyle:
Online varlığınızı güncelleyin ve geliştirin
Dijital pazarlama faaliyetlerinizde insanları yönlendireceğiniz ana platform web siteniz olacağı için, sitenizdeki bilgilerin güncel olduğundan emin olun. İletişim bilgilerinizi ve adresinizi kontrol edip güncellemenin yanı sıra, yaza özel teklifleriniz varsa bunlara ilgili duyurulara da sitenizde yer vermeniz faydalı olabilir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarınızı desteklemek ve insanlara ne yaptığınızı en başından belli etmek için, alternatif alan adı uzantıları kaydettirmeyi de düşünebilirsiniz. Örneğin bir seyahat acentesiyseniz, .travel, .voyage veya .holiday gibi alan adı uzantılarını tercih edebilirsiniz. Uçak biletleri satıyor veya rezervasyon yapıyorsanız .flights sizin için uygun olabilir.
Profesyonel e-postaya yatırım yapın
Ücretsiz, genel bir e-posta adresi kullanmak yerine [email protected] gibi bir e-posta adresine sahip olmak, profesyonel görünmenizi sağlamanın yanı sıra gönderdiğiniz her e-posta ile işletmenizi tanıtmanıza da yardımcı olur.
E-posta pazarlama ile işletmenizi tanıtın
Araştırmalar, bir mesajın e-posta yoluyla görülme olasılığının Facebook veya Twitter gibi sosyal platformlarda görülme olasılığından beş kat fazla olduğunu gösteriyor. GoDaddy E-posta Pazarlama gibi araçlar, web sitenizle entegre olarak profesyonel görünümlü e-posta mesajları oluşturmanızı ve paylaşmanızı sağlamanın yanı sıra e-postalarınızın kaç kez açıldığı, bağlantılarınızın kaç kez tıklandığı gibi bilgileri de takip etmenize olanak tanır. Yaz kampanyalarınızı ve tekliflerinizi duyurmak için e-posta pazarlamadan faydalanabilir ve işletmenizi tanıtmaya yardımcı olması için yıl boyu kullanmaya devam edebilirsiniz.
Web sitenize bir blog eklemeyi düşünün
İçerik pazarlaması etkili bir araç olmaya devam ediyor. Siz de web sitenize bir blog ekleyerek işletmeniz için içerik pazarlaması yapmaya başlayabilirsiniz. Örneğin bir küçük otelseniz, otelinizin yakınında gezilecek tarihi yerler hakkında yazabilirsiniz. Bir seyahat acentesiyseniz, insanların gidebilecekleri popüler yerleri listeleyebilirsiniz. Böylece hedef kitlenizle değerli bilgiler, ipuçları ve seyahat tavsiyeleri paylaşırken işletmenizi, ürün ve hizmetlerinizi de tanıtabilirsiniz.
GoDaddy, Türkiye’deki küçük işletmeler için online varlıklarını oluşturmalarını sağlayacak, kolay kullanılabilir ve uygun maliyetli dijital araçlar sunuyor. Ürün ve hizmetleri arasında alan adı kaydı ve Hazır Web Sitesi’nin yanı sıra hosting, Yönetilebilir WordPress, online güvenlik, online pazarlama ile e-posta ve Office üretkenlik araçları yer alıyor.
Seyahat, finans ve perakende sektörlerinde satın alma yolculuğu değişti