En taze 14 Şubat kampanyaları!
Yaklaşan 14 Şubat Sevgililer Günü ile birlikte markalar birbiri ardına reklam filmlerini yayınlama başladı. ETİ’nin “Sevgililer Günü’ne inanmayan AYI”sı, Cornetto’nun aşkı için her şeyi göze alan cesur aşıkları ve GNCTRKCLL’in aşkın her halini kabul eden çifti aşkın sınırlarını zorlayan sevgililer günü reklam kampanyaları oldu.
2014’ün “anti” 14 Şubat kampanyaları yerine bu yıl markaların daha uyumlu bir ton yakalandığı gözlemlenirken, kampanya filmlerinde kullanılan absürt, sıra dışı ve sinemasal üslup; geleneksel 14 Şubat klişe tuzaklarına düşülmesine mani oluyor. Ancak bu uyumlu tavır, markaların bu yıl biraz garantici olduğu yönünde yorumlanıyor. 14 Şubat’a son 2 gün kala, daha ne tür kampanyalar gelir bilinmez ancak Marketing Türkiye şimdiden Top5 listesini hazırladı. İşte sınırları zorlayan TOP5 Sevgililer Günü reklam kampanyaları…
1- Sevgililer Günü’ne inanmayan AYI
Eti eğlenceli “Sevgililer Günü’ne inanmayan ayı” reklam filmiyle izleyenleri gülümsetmekten öte kahkahalara boğulmasına neden oluyor. Engin Günaydın’ın seslendirmesiyle reklam filmi adına nokta atışı yapılırken “Benim’O”nun “Sevgililer Günü’ne inananlara nice mutlu yıllar” mesajı veriyor. Reklam filmi Rafineri imzası taşıyor.
Reklam Filmi Künyesi:
Reklamveren: Eti
Marka: Benim’o
Reklam Ajansı: Rafineri
Reklamveren Temsilcileri: Ebru Üstün, Seray Cengiz, Hazal Yüksel ve Artemis Çeliksan
Marka Ekibi: Can Tokgöz, Gülay Karagülle, Gözde Aldinç, Seray Hut,
Yaratıcı Ekip: Emre Kaplan, Can Erdoğan, Yasin Abaylı, Yiğit Gümüş
Stratejik Planlama: Canan Pehlivanoğlu, Tuna Öngü
Sosyal Medya Ekibi: Berivan Akmanoğlu, Burcu Alver
Prodüksiyon Şirketi: DCC / Ali Yorgancıoğlu
2- Aşkta ne kadar cesursun?
Cornetto, Sevgililer Günü‘nü, aşkı için her şeyi göze alan cesur aşıkların hikayesiyle karşılıyor. Marka gençler için hazırladığı kısa aşk filminde birbirinden romantik sahnelere yer veriyor ve “aşkta cesur olan kazanır” söylemini ilk kez bu filmde duyuruyor. Cesur davranarak aşkı için harekete geçen gençlerin bir araya gelişinin anlatıldığı ve dört farklı hikayenin yer aldığı romantik kısa aşk filmi dijital mecraların favorisi olacak gibi…
Reklam Filmi Künyesi
Reklamın başlığı: Aşkta Cesur Olan Kazanır
Reklamveren: Unilever / Algida Cornetto
Reklamveren Yetkilisi: Leyal Eskin Yılmaz, Derya Cantutan, Nazlı Özcan
Reklam ajansı: Wanda Digital
Yaratıcı Yönetmen: Enis Baruh
Yaratıcı Grup: Merve Özekli, Armağan Ükünç, Alican Düzen, Mert Taner
Müşteri İlişkileri Grubu: Sinem Çomarlı
Ajans Prodüktörü: Kerem Aygün
Yapım Şirketi: GoGo Project
Yönetmen: Murat Şenoy
Görüntü Yönetmeni: Murat Akay
Post Prodüksiyon Şirketi: Sinefekt
Müzik: Jingleist – Çağdaş Göktuna
Medya Ajansı: Mindshare
Medya Planlama: Mindshare
Kullanılan Mecralar: Dijital
3- Sevgililiğin tonla değişik hali var aslında
Turkcell, GNCTRKCLL için yayınlanan reklam filminde “aşkın her halini” anlatıyor. Öyle ki “olan”, “olmayan”, “uzakta olan” , “ha oldu ha olacak” , “hiç oralı olmayan”, “olsa da olur olmasa da olur”, “aklı geçmişte olan”, “pişman olan”, “var gibi olup olmayan”, “onsuz hiç mutlu olamayan” ve “sonsuza kadar olan” aşkın halleriyle reklam kampanyası izleyiciyi en hassas noktalarından yakalıyor. Akıcı ve uzun çekimlerden oluşan reklam filmi “aşkın her halini” keyifli bir sunumla birbiri ardına sıralıyor. Reklam kampanyası Punch reklam ajansına aitken, filmin yönetmenliğini Canbert Yergüz yapıyor.
Reklam Filmi Künyesi
Reklamveren: Turkcell
Marka: gnctrkcll
Reklam Ajansı: Punch
Reklamveren Temsilcileri: Bahar Uçanlar, Nazlıgül Öngören, Melis Keşan ve Ahmet Varol
Yaratıcı Ekip: Ali Musa Paça, Mert Şentürk, Koray Öztürk, Zeynep Karahan, Aslı Filis ve Ezgi Güneş
Prodüksiyon Şirketi: PToT Films
Yönetmen: Canbert Yergüz
Müzik: Jinglehouse
Post Prodüksiyon: ABT
gnctrkcll – Sevgililiğin Her Hali from Punch on Vimeo.
4- Mutlu olmak için sevgili şart değil
Media Markt Sevgililer Günü’nü ilginç bir reklam kampanyası ile karşılıyor. Sevgililer Günü‘ne yalnız girmeyi planlayanları hedefleyen reklam filminde, Ekim ayından bu yana markanın reklam filmlerinde “Bir Dost” karakterini canlandıran Emre Karayel’e aşkları ve evlilikleriyle ünlü sanatçı Gönül Yazar eşlik ediyor ve reklam kampanyası belki de bu yılın en anti Sevgililer Günü reklam kampanyası olarak dikkatleri çekiyor. Bu arada belirtmeden geçmeyelim, “Mutlu olmak için sevgili şart değil, sevgilisi olmayanlar için de kaçırılmaz teklifler Media Markt’ta” diyen filmin yönetmeni Ezel Akay!
Reklamveren: Media Markt Türkiye
Reklamveren Yetkilileri: Nurçin Koçoğlu, Çağanur Atay Uçtu ve Volkan Çevik
Reklam Ajansı: Saatchi & Saatchi İstanbul
Kreatif Direktör: Tarkan Barlas
Reklam Yazarı: Zeynep Yalçınkaya
Sanat Yönetmeni: Sedef Karakaş
Müşteri Direktörü: Mehmet Kaptan
Müşteri Süpervizörü: Bahar Dikmen
Ajans Prodüktörleri: Arzu Köksal ve Turgay Güven
Yönetmen: Ezel Akay
Yapım Şirketi: Contact Film Works
Medya Ajansı: Carat
Dijital İletişim Ajansı: Wanda Digital
5- Sevenleri ayırmayın!
Sevgililer gününe kendi bulunduğu sektör açısından en başarılı imzayı atan marka ise CarrefourSA oluyor. Zira izleyiciler CarrefourSA’dan Sevgililer Günü’ne özel bir kampanya beklemezken, marka karşımıza yılların eskitemediği “Biz Ayrılamayız” şarkısıyla çıkıyor. Hem de ne yakışıklı bir oyuncu, ne de güzeller güzeli bir kadına ihtiyaç duymadan. CarrefourSA, reklam filminde Sevgililer Günü öncesinde aslında herkesin zihninde ayrılmaz ikililer olarak yer eden fakat farklı reyonlarda sergilenmeleri nedeniyle aşkları market rafları ile engellenen ürünleri anlatıyor. Çayla şekerin, tahinle pekmezin ve cep telefonu ile selfie çubuğunun aşklarını konu edinen reklam filmlerine Zeki Müren‘in “Biz Ayrılamayız” şarkısı eşlik ediyor.
Reklam Filmi Künyesi
Reklamveren: CarrefourSA
Reklam Ajansı: 41? 29!
Prodüksiyon Şirketi: GoGo Project
Yönetmen: Cem Adiyaman
Prodüktör: Gunes Zahid
Görüntü Yönetmeni: Murat Akay
CarrefourSA | Valentine’s Day TVC Montage from GoGo Project on Vimeo.
Haber: Beyza Özel