Sony ile Spotify’dan global stratejik ortaklık
Sony Network Entertainment International ve Spotify, PlayStation Network ve 64 milyon aktif kullanıcısına, dijital müzik deneyimini sunmak üzere küresel bir stratejik ortaklığa gittiğini açıkladı. Sony Network Entertainment International, Spotify ile gerçekleştireceği özel ortaklık çerçevesinde 2015 ilkbaharında PlayStation Music adıyla yeni bir müzik uygulamasını hayata geçirecek. PlayStation Music’te Spotify, öncelikle PlayStation® konsolları ve Xperia™ akıllı telefon ve tabletlerde olmak üzere 41 pazarda hayata geçecek.
Sony Computer Entertainment Inc. Başkan ve Grup CEO’su ve Ağ Eğlencesi İş Kolundan sorumlu Grup Yöneticisi Andrew House, “Müzik, tüketicilerin Sony’den beklediği eğlence deneyiminin temel bileşenlerinden birini oluşturuyor. PlayStation Music olarak dünyanın dört bir yanından milyonlarca PlayStation Network kullanıcısına en ilginç müzik deneyimlerini sağlamayı hedefliyoruz. Müzik ve oyun dünyalarının en iyi özelliklerinin bir araya gelmesini temsil eden bu ortaklık hem Spotify hem de PlayStation Network’teki coşkulu ve tutkulu topluluklara fayda sağlayacak. Spotify’ı PlayStation Music stratejimizin temeline oturtmaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz” şeklinde konuştu.
Spotify CEO ve Kurucusu Daniel Ek ise “Dünyanın dört bir yanındaki oyun severlere müzik dinledikleri her yerde olağanüstü bir deneyim sağlamak üzere, Sony ve PlayStation ile ortaklığa gitmekten son derece büyük bir onur duyuyoruz. Bir oyun sever ve PlayStation 4 kullanıcısı olarak, önümüzdeki bahar FIFA 15 üzerinde oynayacağım Arsenal maçlarımın müziğini belirleyebilecek olmaktan son derece büyük bir heyecan duyuyorum” açıklamanısını yaptı.
PlayStation Music’te Spotify, gerek PlayStation®4 (PS4™) ve PlayStation®3 (PS3™) sistemleri, gerekse Xperia akıllı telefon ve tabletlerde 30 milyonun üzerinde şarkı ve 1,5 milyar çalma listesi sunacak. Kullanıcılar bir müzik koleksiyonu yaratıp çalma listelerini dinleyebilecek ve tüm Spotify destekli cihazlar üzerinden dinleyebilecekler.