Facebook, Ray-Ban iş birliğiyle akıllı gözlük üretecek
Geçtiğimiz günlerde, Facebook’u bir metaverse şirketi haline getirmek istediğini açıklayan Mark Zuckerberg, Ray-Ban marka akıllı gözlükleri piyasaya sürmeyi planladıklarını açıkladı.
Aslında bu plan 2019’dan beri gündemdeydi, ancak pandemi sebebiyle pek çok şey gibi akıllı gözlükler de ertelenmişti. Nihayet geçtiğimiz günlerde şirketin kazançlarını açıkladığı yatırımcı görüşmesinde metaverse planlarından bahseden CEO Zuckerberg, 2021 yılı içerisinde Ray-Ban marka akıllı gözlüklerin lansmanını yapacaklarının da haberini verdi.
Yeni gözlüklerin artırılmış gerçeklik cihazı olarak üretilmeyeceğine parmak basan Zuckerberg, bunun amaçlanan yolda ilk adım olduğunu söyledi.
“Bir sonraki ürün EssilorLucxottica ile ortaklaşa geliştirilen Ray-Ban akıllı gözlükleri olacak. Gözlüklerin ikonik form faktörü olması özgün şeyler yapmanıza izin veriyor. Bunları insanların kullanımına sunmaya ve gelecekte tam artırılmış gerçeklik gözlüklerine giden yolda ilerleme kaydetmeye devam edeceğim için heyecanlıyım.”
Akıllı gözlükler, Facebook için sanal dünyaya doğru atılan ilk adım olmanın yanı sıra aslında akıllı saat gibi giyilebilir teknoloji olmasıyla önem taşıyor. Facebook gözlüklerin alışveriş, çalışma ve sosyalleşme için kullanılmasını amaçlıyor.
Bu sebeple kullanıcılara arama ve bildirim özellikleri sunmasının yanı sıra Snap Spectacles ya da Amazon’un Echo Frames’i gibi telefonlar ile eşleşme sağlayan bir uygulama ile geleceği düşünülüyor.
Akıllı saatlerin yerini akıllı gözlükler mi alacak?
Daha öncesinde, hem Google hem de Snapchat, Facebook’un hedeflediğine benzer bir işlevsellikte kendi gözlüklerini çıkarmıştı. Üstelik Google da Luxottica ile iş birliği yaparak gözlüklerini üretmişti. Bununla birlikte, Google Glass ne yazık ki tüketicilerden bir karşılık görmeyince endüstri ve işletmelere yönelik hizmetler sunmaya başladı.
Şimdi ise Facebook tüketicilere yönelik akıllı gözlükler için EssilorLuxottica ile güçlerini birleştirerek bir adım atacak. Yıllardır kendi içinde bir ekiple bu gözlükler üzerinde çalışan firma, Project Aria adı altında prototipler de üretmişti. Nihayet ilk kez 2019’da duyurulan, ancak ertelenen akıllı gözlükler, o dönemde “Orion” adıyla anılmaktaydı ve açıklamalara göre; tıpkı akıllı saatler gibi akıllı telefonların yerini almaları planlanıyordu. Böylece, gözlüklerinizle arama yapabilecek ya da gelen aramalara yanıt verebilecek, bildirimleri görebilecek ve hatta canlı yayınları takip edebilecektiniz.
Yeniliğin öncülerinden olmak isteyen Mark Zuckerberg, geleceğin sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklikte olduğuna dair inancını hala koruyor. Şimdi, yaptıkları yatırımlarla da bu geleceği ayağımıza getirmeyi hedefliyor. Metaverse üzerindeki çalışmalarını resmi olarak duyuran CEO, akıllı saat gibi donanımlar da üreteceklerini açıkladı.