Türk sporunda yeni bir dönem başlıyor
FIFA Dünya Kupası’ndan Olimpiyatlar’a kadar çok büyük uluslararası spor organizasyonlarına değer katan, bu organizasyonlarda markalar adına global kampanyalar yürüten Octagon, Sportsnet’le stratejik işbirliği yaparak Octagon İstanbul ofisini açtı.
Octagon ve Sportsnet arasındaki işbirliği Raffles İstanbul Zorlu Center’da “Change Your Game Plan” başlığı altında düzenlenen bir lansmanla açıklandı. Lansmana, Octagon Global Strateji Başkanı Simon Wardle ve Octagon EMEA Başkanı Jeff Ehrenkranz da katıldı. Octagon, global düzeyde 3 milyar dolarlık sponsorluk portföyünü ve 2 milyar dolarlık sporcu kontrat hacmini yönetirken, yılda 13 bin sportif etkinlik düzenliyor.
800’ün üzerinde uluslararası üne sahip sporcuyla çalışıyor
Sporcularla ilgili bireysel sponsorluk anlaşmaları, reklam planlamaları ve etkinlik organizasyonları yapan Octagon, 800’ün üzerinde uluslararası üne sahip sporcuyla çalışıyor. NBA’den Golden State Warriors’ın All Star oyun kurucusu Stephen Curry, tarihin en çok olimpiyat madalyası kazanan yüzücüsü Michael Phelps ve Formula 1’in en başarılı pilotlarından Mark Webber başta olmak üzere birçok sporcunun marka konumlaması Octagon’un danışmanlığında şekillendi.
“Çalıştığımız markaları, kahraman markalar haline getirdik”
Simon Wardle, lansmanda yaptığı konuşmada sporun eğlenceden ve maçlardan çok daha fazlası olduğunu ve markaların vermek istedikleri mesajları tüketiciye daha kolay ulaştıran bir mecra olarak konumlandığını belirterek, “Müşterilerimiz sayemizde spor dünyasının sevilen hatta kahraman markaları haline geldiler. Markalara Change Your Game Plan (Oyun Planınızı Değiştirin) dedik” diye konuştu.
Spor endüstrisi, Hollywood’dan 7 kat daha değerli
Spor odaklı reklam ajansı Sportsnet ile dünyanın en büyük spor ajansı Octagon’un stratejik işbirliğinin Türk spor endüstrisine değer katacağını belirten Sportsnet Group Başkanı Ahmet Gülüm, ise konuşmasında şunları söyledi: “Spor, çok boyutlu bir kurgu. Bu nedenle markaların çok değerli yöneticilerine Change Your Game Plan demek istiyorum. Spor endüstrisinin dünya üzerinde 1.6 trilyon dolarlık bir değere sahip olduğunu görüyoruz. Bu rakam, spor endüstrisinin sağlık endüstrisi gibi birçok endüstriden daha büyük olduğu anlamına geliyor. Bugün ABD’de spor endüstrisi, Hollywood sektöründen 7 kat daha büyük bir sektör. Bu nedenle, biz Türk markalarının oyun planlarına sporu da almaları gerektiğini söylemek istiyoruz. Türk sporunu dünya spor endüstrisine entegre etmek için Octagon’la İstanbul’da ofis açma konusunda bir işbirliğine gittik.”