Daha iyi bir dünya için reklam ajansları neler yapıyor?
Yaratıcı ajansların bir markanın tüketicisiyle kurduğu ilişkiden markanın kimliğine dek ne büyük bir rolü olduğu tartışılmaz bir gerçeklik. Yaratıcılıkla marka ideallerinin birleştiği noktada ise belki de senelerce hafızalardan çıkmayan unutulmaz işler izliyoruz… Dönüştürücü olduğu kadar da zorlu geçen bir yılda, reklamcılık sektörünün de tıpkı markalar ve tüketiciler gibi derin bir arayış içinde olması hiç de şaşırtıcı değil. Her ölçekten ajans amaçlarını ve odaklarını keskinleştirirken, birlikte çalıştıkları markalar ve anlattıkları hikayeler aracılığıyla daha adil, sürdürülebilir ve kapsayıcı bir toplum inşa etme çabalarını iki katına çıkardılar...
Global Citizen, dünyanın en büyük ve en yenilikçi ajanslarından bazılarına benzersiz bir meydan okumada bulunarak, onları yaratıcı süper güçlerini, dünyayı kurtarma planı etrafında olumlu eylemde bulunmaya yardımcı olacak ilgi çekici, dijital öncelikli kampanyalar oluşturmaya davet etti…Sadece ticari olarak değil, insanlar ve topluluklar için de olumlu bir fark yaratmak için yaratıcılığın gücüne inanan ajanslar daha iyi bir dünya için Global Citizen adına yaratıcılıklarını ortaya koyarak, etkileyici işleriyle milyonlara ulaşmayı başardılar…
Projeye ilişkin görüşlerini dile getiren Jellyfish U.K Genel Müdürü Rick Lamb, “Reklamın harekete geçirme gücünün hepimiz farkındayız. YouTube’daki Global Citizen kampanyaları da tam olarak kitleleri harekete geçmek için tasarlandı. Amaçtan yararlanmak ve insanları sosyal değişim için bu küresel kampanyaya kaydolmaya yönlendirmek için yeteneklerimizi kullandık. Hepimiz yeteneklerimizi dönüşümleri yönlendirmek ve olumlu eylemlere ilham vermek için de uygulayabiliriz” diyor…
İşte daha iyi bir dünya için çağrıda bulunan Global Citizen kampanyaları…
Alma – Advance Equity for All | Wishful Thinking
FCB Chicago – Protect the Planet | Make it Stop
BBH – Resume Learning | Class Dismissed
Suno – End Covid For All
Ogilvy, India – Stop The Hunger Crisis
Evet yaratıcılığın daha iyi bir dünya yaratmak için ne büyük bir güce sahip olduğu tartışılmaz bir gerçeklik. Global Citizen için ortaya konan bu küresel örnekler gibi bu toprakların problemlerine de kayıtsız kalmayan yaratıcı ajanslar ve iş birlikleri de var… Kadın Cinayetlerini Durduracağız platformunun TBWA\ISTANBUL imzası taşıyan “Görünmez Dilekçeler” i ve VMLY&R‘ın 6 sivil toplum kuruluşu ile iş birliği yaparak hayata geçirdiği #BirlikteRengarenk projesi’ni henüz görmediyseniz incelemenizi tavsiye ederiz…
#BirlikteRengarenk projesi renklere uygulanan yasakları hack’ledi!
“Görünmez Dilekçeler” Cannes Lions’tan ödüllerle dönüyor!