Gaziantepli girişimciler ve profesyoneller EticaretSEM’de buluştu
Ana sponsorluğunu Dora Telekom’un üstlendiği, EticaretSEM ve Türk Ekonomi Bankası (TEB) işbirliğinde organize edilen EticaretSEM Konferansları’nın 8’incisi Gaziantep’teki Novotel Konferans Salonu’nda yoğun bir katılım ile gerçekleştirildi.
Beş yüzün üzerinde bir dinleyici kitlesiyle buluşan konferansın açılış konuşmasını Gaziantep Ticaret Odası Başkanı Eyüp Bartık yaparken etkinlikte öncelikle, Gaziantep’te üretilen hizmet ve ürünlerin ülke ekonomisine kazandırılması ve bunun dijital ortamda hızlandırılması amaçlandı. Toplantıda konuşan EticaretSEM Kurucusu Merter Özdemir, “Değişen Normaller” başlıklı sunum yaptı. Özdemir, konuşmasında ticaretin fırsatlarla dolu olduğunu belirterek, “Normallerin değiştiği günümüzde ticari hayatımız da değişiyor. Yeni normallere alışacak ve değişime ayak uydurmamız gerekecek. Girişimcilik ruhu yüksek bir toplum olarak her yeni gün, yeni umutlarla projelerimizi hayata geçirmek için çalışıyoruz. Projelerin en kolay hayata geçtiği yer şüphesiz internet tabanlı iş modelleridir. Firmalar, üretimlerini, projelerini veya ürünlerini e-ticaret sistemlerini kullanarak tüm dünyaya açabilir, hedeflerini ve müşteri potansiyelini internetin sınırları kaldıran dünyası ile buluşturabilirler” dedi. Büyüme hızına bakıldığında dünya ortalamalarının ilerisinde bir hacimle genişleyen Türk e-ticaret dünyasının yıllık yüzde 30-35’lik bir büyüme trendine sahip olduğuna dikkat çeken Özdemir, “Toplamda sanal poslar üzerinden geçen 30 milyar TL’lik bir pazarın konuşulduğu ve internet kullanıcılarının henüz sadece yüzde 5’inin internetten alışveriş yaptığını düşünürsek henüz yolun başındayız diyebiliriz. Teknoloji tabanlı bir gelişim gösteren eticaret gün geçtikçe hızına erişileyen bir ivme ile büyümeye devam edecektir“ açıklamasını yaptı.
Gittigidiyor CEO’su Gülfem Toygar ise“E-ticaretin gelişimi ve Türkiye pazarındaki yeri” konulu bir sunum yaptı. Türkiye’de eticaret ile alışveriş kavramına olan bakış açısının değişimini değerlendiren Toygar, tüketiciden, satıcıya e-ticaretin satın alan ve satış yapan için büyük fırsatlar sunduğunu belirtti. Toygar, “Gittigidiyor’un 11 milyonun üstünde kullanıcısı mevcut, sistemde 7 milyonun üzerinde ürün var, her 3 saniyede bir ürün satılıyor ve aylık ziyaret sayımız ise 26 milyon civarında, alıcılar ve satıcılar için çok büyük bir potansiyel mevcut” diye konuştu. Moderatör Atıf Ünaldı’nın katılımcılarla paylaştığı örnekler ise katılımcıların dikkatini çekti. Etkinlikte, Dora Telekom CEO’su Timuçin Öğün, Fotometrik360 Kurucusu Aydın Karadöller, Bilginet GMY’si Mehemt Erdemi, Akakce.com CMO’su Ali Gürer, PayPal GMY’si Cenap Doğru, PayU GMY’si Tarık Tombul, Dijital Planet’ten Erdinç Börekoğlu ise e-ticaret ekosistemindeki üstlendikleri rolleri ve kazanımlarını dinleyicilere aktardılar.