H&M İstanbul’da “yeşil” adımlar atıyor!
Dünya’da sadece İngiltere ve Japonya’da uygulanan, enerji tüketimini azaltan, sürdürülebilir malzemeler ve teknolojilerle tasarlanan yeni mağaza konseptiyle H&M, İstanbul’da da “yeşil” adımlar atıyor. Markanın döngüsel ve iklim açısından değer yaratma çalışmaları koleksiyonlardan mağaza tasarımlarına, ambalajlardan kumaş üretimlerine kadar her alanda kendine yer buluyor.
Dünya’da sadece seçili ülkelerde ilk kez uygulanacak olan enerji tüketimini azaltan yeni bir cephe tasarımı ve daha sürdürülebilir konseptiyle yeni mağazasını Meydan AVM’de açan H&M, daha şeffaf, daha yeşil bir tasarımla daha az enerji tüketimi amaçlıyor. Marka, daha önce Türkiye’nin farklı noktalarındaki mağazalarda uygulanan RED MOD tasarımını bir adım ileri taşıyarak uzun yıllar dayanıklılığı yüksek malzemelerin kullanımıyla elektrik tüketimini yüzde 5 azaltmayı hedefliyor.
H&M’in temel hedeflerinden biri, modanın çevresel etkisini azaltmak ve döngüsel moda sistemine geçiş yapmak. Bugün, H&M’de kullanılan pamuğun yüzde 100’ü organik, geri dönüştürülmüş veya sürdürülebilir kaynaklardan elde ediliyor. 2025 itibariyle tüm ambalajların geri dönüştürülebilir, tekrar kullanılabilir ya da doğada çözülebilir olmasını hedefleyen marka, 2040 yılına kadar tüm ürünlerinin baştan sona iklim pozitif olmasını hedefliyor. Bu da ürettiği sera gazı emisyonlarından daha çoğunu ortadan kaldıracağı anlamına geliyor.
Dünyadaki büyüme ve OMNI mağazacılık:
Pandemiden önce de markanın projeleri arasında olan ve büyüme hedeflenen dijitalleşme Covid-19 ile iyice hızlandı. Bu nedenle, en iyi OMNI modeline ulaşmak için fiziksel mağazalarını ve dijital alışveriş kanallarını entegre eden H&M, çok kanallı büyümeyi sürdürme hedefinde.
İçinde bulunduğumuz ve her geçen büyümeye devam eden dijitalleşmeye rağmen fiziksel mağazaların büyük bir öneme sahip olduğu H&M group, doğru lokasyonlarda doğru mağazaların olmasını sağlamak istiyor. Mağazaların ve online kanalların, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve en iyi deneyimi sunmak için birbirlerini tamamladıkları marka araştırmalarında da kendini açıkça gösteriyor.
Çift kanallı büyümenin devam ettiği H&M group’un yerel para birimlerindeki net satışları, geçen yılın aynı dönemine göre 2021’in ilk yarısında yüzde 12 arttı. Online satışları, mağazalar tam zamanlı açılmamış olmasına rağmen memnun edici veriler sunuyor. Online satışlar altı aylık dönemde yüzde 47 artarken devam eden Covid-19 ile ilgili kısıtlamalara rağmen ikinci çeyrekte kârlılık 10 milyar SEK artış gösterdi.
Türkiye’de büyüme:
Türkiye yatırımlarında önceliğin her zaman “anlamlı büyüme” olduğuna dikkat çeken Ülke Müdürü Müge Arpacıoğlu “Pandemi döneminde marka olarak anlamlı büyümeye odaklandık. Bu da potansiyeli olan lokasyonlarda arayışlarımızın devam etmesi, performansı kuvvetli mağazalarımızda müşterilerimize daha iyi servis verebilmek adına konsept ve alan yönetimine yönelik projelendirmelerimizin devam ettiği anlamına gelmektedir” dedi.
Pandemi sürecinde yaşanan sokağa çıkma yasakları, AVM yasakları ve kısıtlamalarla mağazalardaki müşteri trafiğinin ve ciroların olağan bir şekilde düştüğünü ama bu dönemde online kanalların dikkat çeken bir ivme kazandığını belirten Arpacıoğlu, “Mağazalar ve online her zaman birbirini destekleyen ve besleyen iki satış kanalı. İkisini de birbirinden bağımsız düşünmüyoruz hiçbir zaman. Omni mağazacılık bu yüzden bizim için çok kıymetli. Pandemi döneminde ağırlık kazanan online satış olsa da yasakların kalkması ve normalleşme süreciyle birlikte mağazalarımız beklenenin çok üstüne bir performansla geri döndü. H&M her zaman mağazalarına ve dijital kanallara aynı oranda yatırım yapmaya ve büyütmeye devam edecek” dedi.
H&M meydan mağazası özellikleri:
- Marka kimliğini öne çıkarmayı ve müşteri odaklılığı hedefleyen bir model cephe tasarımı olacak.
- Açık tavanlı ve brüt beton görünümlü kolonlar ile yapının tüm özellikleri korunarak ve sürdürülebilir malzemeler kullanılarak, mağaza tasarımıyla birleştirildi.
- Daha önce Türkiye’nin farklı noktalarındaki mağazalarda uygulanan RED MOD tasarımını bir adım ileri taşıyarak uzun yıllar dayanımı yüksek malzemelerin kullanımıyla elektrik tüketimini yüzde 5 azaltma hedeflendi.
- Tek katta, üç adet girişi bulunan mağazada her departmana (kadın-erkek-bebek ve 10 yaşa kadar çocuk) kolay ulaşım imkanı hedeflendi.
- Kids Vitrin: Vitrinde ROLE MODELS kampanyası yer alacak.
Geleceğe doğru yeşil adımlar:
- 2020 itibarıyla bugün, H&M’de kullanılan pamuğun yüzde 100’ü organik, geri dönüştürülmüş veya sürdürülebilir kaynaklardan elde ediliyor.
- 2025 itibarıyla tüm ambalajların, geri dönüştürülebilir, tekrar kullanılabilir ya da doğada çözülebilir olması hedefleniyor.
- 2030 itibarıyla tüm ürünlerin geri dönüştürülmüş veya diğer sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmiş materyallerden üretilmiş olması hedefleniyor. (Şu anda kullanılan materyallerin yüzde 65’i sürdürülebilir kaynaklı.)
- 2040 yılına kadar tüm ürünlerin baştan sona iklim pozitif olması hedefleniyor. Bu da üretilen sera gazı emisyonlarından daha çoğunun ortadan kaldırıldığı anlamına geliyor.