Sosyal medyayı en başarılı kullanan markalar hangileri?
Her geçen gün aktif kullanıcı sayısı artan sosyal medya platformlarına markalar da daha fazla zaman ve bütçe ayırmaya devam ediyor. Türkiye’deki markalar tarafından günde 66 binden fazla sosyal medya iletisinin yayınlandığı yoğun iletişim ortamında rekabet de had safhada. Peki, bu yoğun rekabet ortamında kimler öne çıkıyor? Yanıtlar SocialBrands’ten geliyor…
SocialBrands her ay yayınladığı veriye dayalı performans sıralamasıyla bu sorunun yanıtını veriyor. 30’dan fazla kritere göre yapılan hesaplama ile markaların sosyal medya performansını tamamen istatistiksel olarak ölçümleyen SocialBrands, bu ayın en başarılı markasını Baykar olarak açıkladı!
Zirvedeki Markalar: Baykar, Netflix ve English Home!
Savunma sanayisindeki teknolojisiyle öne çıkan Baykar; 1-31 Ağustos döneminde Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği etkili performansla SocialBrands listesinin zirvesinde yer alan marka oldu. Markanın, TİHA teslimat ve mezuniyet töreni ile ürettiği teknolojiye yönelik içerikleri sosyal medya kullanıcılarının beğenisini topladı.
SocialBrands Eylül Ayı Top100 Listesi’nin ikinci sırasında bulunan Netflix ise platformundaki dizi ve filmlere yönelik eğlenceli paylaşımlarıyla sosyal medyada yoğun ilgi görmeye devam ederken, listenin üçüncü markası English Home oldu.
İşte SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10 markası
Sosyal medyada Zafer Bayramı iletişimi dikkat çekti
30 Ağustos Zafer Bayramı her yıl olduğu gibi bu yıl da markalar tarafından coşkuyla kutlandı. Petrol Ofisi, Büyük Taarruz’da görev alan sıhhiye ekibini anlattığı reklam filmiyle Zafer Bayramı’nı kutlayarak sosyal medyada beğeni topladı.
İş Bankası, Zafer Bayramı’nın nasıl kazanıldığını anlattığı reklam filmiyle izleyenleri geçmişe götürürken, Turkcell de vatan uğruna cepheye giden isimleri bize hatırlattığı reklam videosuyla öne çıktı.
Araştırmanın metodolojisi
Sosyal medya takip platformu BoomSonar tarafından sunulan SocialBrands Top100 Listesi, her ay olduğu gibi bu ay da markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi. Liste, markalara ait 59 bin 932 hesaptan paylaşılan 2 milyon 56 bin ileti ve 2 milyar 130 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından teker teker incelenmesiyle hesaplanıyor.
SocialBrands Top100 listesini görüntülemek için TIKLAYIN